تهیه لیست انتظارات اتاق بازرگانی‌‌ها از مجلس دهم

  رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: از اتاق‌های بازرگانی استان‌ها خواسته‌ایم درخواست‌ها و نیازهای استان‌ها را جمع‌بندی کرده و در یکی دو هفته آینده تدوین کنند تا به صورت یک درخواست کشوری برای ارایه به نمایندگان منتخب مردم داشته باشیم. محسن جلال‌پور در گفت‌‌وگو با خبرآنلاین در ارزیابی آثار حضور گسترده مردم در انتخابات هفتم […]

 

رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: از اتاق‌های بازرگانی استان‌ها خواسته‌ایم درخواست‌ها و نیازهای استان‌ها را جمع‌بندی کرده و در یکی دو هفته آینده تدوین کنند تا به صورت یک درخواست کشوری برای ارایه به نمایندگان منتخب مردم داشته باشیم.

محسن جلال‌پور در گفت‌‌وگو با خبرآنلاین در ارزیابی آثار حضور گسترده مردم در انتخابات هفتم اسفندماه گفت: ‌تردیدی نیست که حضور پرشور مردم در انتخابات از جنبه‌های مختلف سیاسی، بین‌المللی و اقتصادی و سرمایه اجتماعی برای کشورمان بسیار بسیار حایز اهمیت است و با درایتی که از مسؤولان سراغ داریم بدون شک در آینده، بهره‌برداری‌های لازم در مناسبات بین‌المللی و حتی مذاکرات اقتصادی از این حضور و پشتوانه مردمی صورت خواهدگرفت.

وی ادامه‌داد: ترجمه و نمود حضور کم نظیر مردم در عرصه بین‌المللی و ابعاد جهانی، اقتدار و برخورداری از عقبه مردمی قدرتمند برای نظام سیاسی حاکم بر ایران است که پیامد آن افزایش احترام برای عنوان جمهوری اسلامی ایران در دنیا خواهد بود‌.

جلال‌پور افزود: مذاکرات و رفت‌ و آمدهای چند ماه اخیر برای چندمین بار نشان داد آگاهی طرف‌های مذاکره با دولت و بخش خصوصی کشورمان، از میزان حمایت مردم از نظام سیاسی ‌و دولت، به شدت بر نوع تعاملات طرف‌های خارجی در ابعاد و حوزه‌های مختلف خصوصا حوزه اقتصادی تأثیرگذار است‌.

رییس اتاق ایران تأکید‌کرد: ‌مسلماً در تعاملات بین‌المللی و مذاکرات اقتصادی مهم است که ما اقتدار سیاسی و اقتدار نظام را همراه خود داشته باشیم و هیچ اتفاقی مانند انتخابات نمی‌تواند گویای این اقتدار و مشروعیت باشد؛ کشوری که مردم آن در کار جمعی بیش‌تر شرکت می‌کنند و حضور جدی دارند بهتر می‌تواند در چانه‌زنی‌‌ها و مذاکرات نتیجه بگیرد.

این فعال بخش خصوصی ادامه‌داد: ‌مجلسی که از پشتوانه رأی بالایی برخوردار باشد، از اقتدار بیش‌تری بهره می‌برد و می‌تواند در تصمیم‌گیری‌های کلان خود با تکیه به رأی و اعتماد مردم و پاسخگویی به این اعتماد عملکرد بهتری داشته باشد. به همین خاطر هم از آغاز فرایند انتخابات این دوره بار‌ها تأکید کردم کسانی که داوطلب حضور در مجلس می‌شوند مسایل اقتصادی را مدنظر داشته باشند و کسانی هم که به این نامزد‌ها رأی می‌دهند حتماً باید مطالبات اقتصادی خود را بعد از اتمام رأی‌گیری و مشخص شدن نتیجه آن از نمایندگان مجلس بعد پیگیری کنند.

به گفته وی ‌از اتاق‌های بازرگانی استان‌ها هم خواسته‌ایم درخواست‌ها و نیازهای استان‌ها را جمع‌بندی کرده و در یکی دو هفته آینده تدوین کنند و به صورت یک درخواست کشوری برای ارایه به نمایندگان منتخب مردم داشته باشیم‌.

 

جلال‌پور افزود: اتاق بازرگانی ایران هم اطلاعات خوبی در این زمینه جمع‌آوری کرده و فکر می‌کنیم که پیش از آغاز مجلس دهم می‌توانیم نمایندگان منتخب را دعوت کرده و نیازهای اتاق‌های بازرگانی و فعالان اقتصادی را مطرح کرده و با آن‌‌ها در میان بگذاریم. با توجه به این‌که در آغاز به‌کار مجلس بعدی قدری کار نمایندگان کم‌تر است می‌توانیم با مشورت با آن‌‌ها تصمیمات خوب اقتصادی اتخاذ و نتیجه خوبی از این مشورت‌‌ها دریافت کنیم.