مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: در تمام بنادر دنیا حمل بار را انجام میدهیم و بار را به مقصد نهایی میرسانیم. به گزارش ایلنا، محمدرضا مدرسخیابانی؛ درباره فعالیت ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و انتشار اخباری درباره کاهش فعالیت این ناوگان به دلیل تحریمها، اظهار داشت: به هیچوجه توقف ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی […]
مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: در تمام بنادر دنیا حمل بار را انجام میدهیم و بار را به مقصد نهایی میرسانیم. به گزارش ایلنا، محمدرضا مدرسخیابانی؛ درباره فعالیت ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و انتشار اخباری درباره کاهش فعالیت این ناوگان به دلیل تحریمها، اظهار داشت: به هیچوجه توقف ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و عدم فعالیت آن صحت ندارد و دو سال گذشته بیشتر میزان حمل بار را داشتیم و سال گذشته بیش از ٢٧ میلیون و ٧٠٠ هزار تن بار و دو سال گذشته بیش از ٢٧ میلیون تن بار از طریق ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی جابهجا شد و در این دو سال رکورد ۵٠ سال گذشته حملونقل شرکت کشتیرانی شکسته شد. بنابراین این موضوع که ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی پارک شده و فعال نیست، اصلاً صحت ندارد. وی در پاسخ به این سؤال که ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران امکان تردد به تمام بنادر چین و هند را دارد، گفت: از لحاظ حمل کالا به بنادر دنیا محدودیتی ایجاد نکردیم و به شیوههای مختلف تقاضای صاحبان بار به همه مقاصد پاسخ میدهیم و هیچ بندری محدودیتی بابت حمل کالا نداریم. مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، با تأکید بر اینکه با شیوههای مختلف تحریمها را دور میزنیم، ادامه داد: به تمام مقاصد چین و سایر کشورها به استثنا دو کشور که یکی از آنها اصلاً بهعنوان کشور قبول نداریم و یک کشور آمریکا به تمام بنادر دنیا حمل بار را انجام میدهیم و بار را به مقصد نهایی میرسانیم. مدرسخیابانی؛ درباره افزایش بهای تمام شده این شرکت به دلیل تحریمها، افزود: سال گذشته دوباره رکورد درآمدی و سودآوری شرکت را شکستیم. وی در پاسخ به این سؤال که اینگونه نیست که بندری در دنیا اجازه پهلوگیری را به کشتیهای کشتیرانی جمهوری اسلامی را ندهد، تأکید کرد: در بنادری با محدودیتهایی مواجه هستیم اما درباره کشتی صحبت نکردم و تأکید دارم که محمولههای صاحب بار را به تمام مقاصد میرسانیم. مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، گفت: موضوع مهم برای کشورمان حمل بار است. بنابراین نه تنها کشتیهای کشتیرانی پارک نیست، بلکه درآمد و سودآوری هم افزایش یافته است. اما در نهایت درآمد این شرکت دو سال پیدرپی افزایش پیدا کرده و رکورد ۵٠ سال گذشته رو جابهجا کردیم. البته امسال نرخ کرایه کاهش یافته و مسلماً درآمد ما هم متأثر از آن خواهد بود اما در همین شرایط بار تجار را به تمام مقاصد میرسانیم و بار ایرانی به تمام بنادر به جز دو کشور قابل حمل است و در این موضوع کشتی مهم نیست. مدرسخیابانی؛ تأکید کرد: در همین شرایط برای صاحبان بار ارزانترین و رقابتیترین قیمتها را اعمال کردهایم و با ارزانترین قیمتها بار ایرانی را حمل میکنیم.
دیدگاه بسته شده است.