رئیس کارگروه خودرویی اتحادیه صنایع اسقاط و بازیافت کشور، از الزام شرکتهای واردکننده خودرو به ارائه یک تا هشت گواهی اسقاط برای خودروهای بنزینی بسته به حجم موتور و معافیت خودروهای برقی از ارائه گواهی اسقاط خبر داد. به گزارش مناقصهمزایده، محمدحسین گودرزی؛ درباره اصلاحیه قانون ساماندهی صنعت خودرو مبنی بر الزام کلیه شرکتهای واردکننده […]
رئیس کارگروه خودرویی اتحادیه صنایع اسقاط و بازیافت کشور، از الزام شرکتهای واردکننده خودرو به ارائه یک تا هشت گواهی اسقاط برای خودروهای بنزینی بسته به حجم موتور و معافیت خودروهای برقی از ارائه گواهی اسقاط خبر داد. به گزارش مناقصهمزایده، محمدحسین گودرزی؛ درباره اصلاحیه قانون ساماندهی صنعت خودرو مبنی بر الزام کلیه شرکتهای واردکننده خودروهای نو و کارکرده به ارائه گواهی اسقاط جز کامیونهای مشمول بند ث ماده ۳۰ قانون احکام دائمی که بخشی مشمول ارائه گواهی اسقاط و بخشی پرداخت وجه هستند، اظهار داشت: منوط کردن واردات خودرو به ارائه گواهی اسقاط ضمن اینکه اقدامی عقلانی است به نفع مردم و دولت بوده و پیگیری این موضوع از سوی ستاد جدید مایه خرسندی است. وی در پاسخ به این پرسش که بهازای واردات هر خودرو چه تعداد خودرو باید از رده خارج شود، بیان کرد: ارائه گواهی اسقاط برای خودروهای وارداتی بستگی به حجم موتور دارد و بر این اساس برای واردات خودروهای بنزینی بسته به ظرفیت موتور ارائه یک تا هشت گواهی الزامی است و خودروهای برقی نیز از ارائه گواهی اسقاط معاف هستند. رئیس کارگروه خودرویی اتحادیه صنایع اسقاط و بازیافت کشور، همچنین درباره علل معافیت کامیونهای مشمول بند «ث» ماده ۳۰ قانون احکام دائمی از الزام به ارائه گواهی اسقاط گفت: واردکنندگانی که بهازای واردات کامیون گواهی اسقاط ارائه کنند مشمول تخفیف گمرکی شده و واردکنندگانی که از واریز وجه تعیین شده برای واردات استفاده کنند تخفیف گمرکی شامل آنها نخواهد شد. بنابراین بخشی از این کامیونها مشمول ارائه گواهی اسقاط و بخشی پرداخت وجه هستند.
سهمیه CBU (خودروی کامل آماده تحویل به مشتری) در سال ۱۴۰۴ براساس سهمیه اعلامی از سوی وزارت صنعت،معدنوتجارت در سامانه جامع تجارت اعمال شده است. به گزارش مناقصهمزایده، سامانه جامع تجارت در اطلاعیهای اعلام کرد: پیرو تصمیم وزارت صنعت،معدنوتجارت درخصوص سهمیه واردات سال ۱۴۰۴، به اطلاع رسانده میشود سهمیه واردات CBU (خودروی کامل آماده تحویل […]
درحالی که در سال گذشته بیش از ۶۰هزار دستگاه انواع خودرو وارد کشور شده است، سیاستگذاری غلط در قانون بودجه، ممکن است منجر به وقوع یک شوک تورمی در بازار خودرو شود. به گزارش تسنیم، بررسیهای انجامشده نشان میدهد که در سال ۱۴۰۳، حدود ۶۰ هزار دستگاه از انواع خودروهای برقی، بنزینی و هیبریدی به […]
با ازسرگیری واردات خودرو در سال ۱۴۰۱، قوانین و ضوابط سفارش و ورود خودروهای خارجی به کشور بهطور پیوسته دستخوش تغییرات متعددی شده است. اما قوانین جدید واردات در سال جدید، شامل دو عامل مهم میشود که میتواند چالشهای بزرگی را به ویژه برای واردکنندگان و متقاضیان به وجود آورد. به گزارش مناقصهمزایده، براساس قانون […]
واردات خودرو از اسفند ۱۴۰۱، یعنی تقریباً دو سال قبل در چنین برههای با سروشکلی جدید از سرگرفته شد. آمار و ارقام نشان میدهد در این مدت هیچ سنخیتی بین عرضه و تقاضا وجود نداشته و در هر مرحله از پیشفروش، صف متقاضیان تفاوت معناداری با حجم عرضه پیدا کرده است. بهگزارش فرارو، کنترل بازار […]
دیدگاه بسته شده است.