رئیس کارگروه خودرویی اتحادیه صنایع اسقاط و بازیافت کشور، از الزام شرکتهای واردکننده خودرو به ارائه یک تا هشت گواهی اسقاط برای خودروهای بنزینی بسته به حجم موتور و معافیت خودروهای برقی از ارائه گواهی اسقاط خبر داد. به گزارش مناقصهمزایده، محمدحسین گودرزی؛ درباره اصلاحیه قانون ساماندهی صنعت خودرو مبنی بر الزام کلیه شرکتهای واردکننده […]
رئیس کارگروه خودرویی اتحادیه صنایع اسقاط و بازیافت کشور، از الزام شرکتهای واردکننده خودرو به ارائه یک تا هشت گواهی اسقاط برای خودروهای بنزینی بسته به حجم موتور و معافیت خودروهای برقی از ارائه گواهی اسقاط خبر داد. به گزارش مناقصهمزایده، محمدحسین گودرزی؛ درباره اصلاحیه قانون ساماندهی صنعت خودرو مبنی بر الزام کلیه شرکتهای واردکننده خودروهای نو و کارکرده به ارائه گواهی اسقاط جز کامیونهای مشمول بند ث ماده ۳۰ قانون احکام دائمی که بخشی مشمول ارائه گواهی اسقاط و بخشی پرداخت وجه هستند، اظهار داشت: منوط کردن واردات خودرو به ارائه گواهی اسقاط ضمن اینکه اقدامی عقلانی است به نفع مردم و دولت بوده و پیگیری این موضوع از سوی ستاد جدید مایه خرسندی است. وی در پاسخ به این پرسش که بهازای واردات هر خودرو چه تعداد خودرو باید از رده خارج شود، بیان کرد: ارائه گواهی اسقاط برای خودروهای وارداتی بستگی به حجم موتور دارد و بر این اساس برای واردات خودروهای بنزینی بسته به ظرفیت موتور ارائه یک تا هشت گواهی الزامی است و خودروهای برقی نیز از ارائه گواهی اسقاط معاف هستند. رئیس کارگروه خودرویی اتحادیه صنایع اسقاط و بازیافت کشور، همچنین درباره علل معافیت کامیونهای مشمول بند «ث» ماده ۳۰ قانون احکام دائمی از الزام به ارائه گواهی اسقاط گفت: واردکنندگانی که بهازای واردات کامیون گواهی اسقاط ارائه کنند مشمول تخفیف گمرکی شده و واردکنندگانی که از واریز وجه تعیین شده برای واردات استفاده کنند تخفیف گمرکی شامل آنها نخواهد شد. بنابراین بخشی از این کامیونها مشمول ارائه گواهی اسقاط و بخشی پرداخت وجه هستند.
در حالی که گمرک همچنان با تعرفههای سال گذشته عوارض خودروهای وارداتی را محاسبه میکند، وزیر صمت در نامهای صریح به معاون حقوقی رئیسجمهور، این رویه را مغایر مصوبه دولت خوانده و دستور اعمال تعرفههای ۱۴۰۴ را صادر کرده است. به گزارش ایسنا، بر این اساس کشمکش بر سر تعرفه واردات خودرو بالا گرفته و […]
تغییرات مکرر تعرفه واردات خودرو، نشانهای از بیثباتی سیاستگذاری اقتصادی است؛ وضعیتی که بازار، واردکنندگان و مصرفکنندگان را در بلاتکلیفی فرو برده است. به گزارش مهر، در سال ۱۴۰۳، حقوق ورودی خودروهای وارداتی بسته به نوع و حجم موتور آنها، از چهار درصد برای خودروهای برقی تا ۱۳۵ درصد برای خودروهای بنزینی با حجم موتور […]
رئیس کل گمرک، گفت: با اجرای مصوبه مجلس هیچ مشکلی برای ترخیص خودروهای وارداتی وجود ندارد و جانبازان و بازرگانان نیز میتوانند بدون هیچ محدودیتی نسبت به واردات خودرو اقدام کنند. به گزارش مناقصهمزایده، فرود عسگری؛ در تشریح آخرین وضعیت اجرای قانون مجلس برای واردات خودرو، گفت: با تصویب قانون واردات خودرو از سال ۱۴۰۰ […]
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، از فراهم شدن امکان واردات خودروهای با حداکثر پنج سال ساخت و نیز خودروهای غیرآمریکایی با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سیسی از خارج کشور به مناطق آزاد تجاری – صنعتی خبر داد. به گزارش مناقصهمزایده، رضا مسرور؛ با اشاره به آخرین آییننامه ابلاغی واردات خودرو، اظهار کرد: در […]
دیدگاه بسته شده است.