رئیس کارگروه خودرویی اتحادیه صنایع اسقاط و بازیافت کشور، از الزام شرکتهای واردکننده خودرو به ارائه یک تا هشت گواهی اسقاط برای خودروهای بنزینی بسته به حجم موتور و معافیت خودروهای برقی از ارائه گواهی اسقاط خبر داد. به گزارش مناقصهمزایده، محمدحسین گودرزی؛ درباره اصلاحیه قانون ساماندهی صنعت خودرو مبنی بر الزام کلیه شرکتهای واردکننده […]
رئیس کارگروه خودرویی اتحادیه صنایع اسقاط و بازیافت کشور، از الزام شرکتهای واردکننده خودرو به ارائه یک تا هشت گواهی اسقاط برای خودروهای بنزینی بسته به حجم موتور و معافیت خودروهای برقی از ارائه گواهی اسقاط خبر داد. به گزارش مناقصهمزایده، محمدحسین گودرزی؛ درباره اصلاحیه قانون ساماندهی صنعت خودرو مبنی بر الزام کلیه شرکتهای واردکننده خودروهای نو و کارکرده به ارائه گواهی اسقاط جز کامیونهای مشمول بند ث ماده ۳۰ قانون احکام دائمی که بخشی مشمول ارائه گواهی اسقاط و بخشی پرداخت وجه هستند، اظهار داشت: منوط کردن واردات خودرو به ارائه گواهی اسقاط ضمن اینکه اقدامی عقلانی است به نفع مردم و دولت بوده و پیگیری این موضوع از سوی ستاد جدید مایه خرسندی است. وی در پاسخ به این پرسش که بهازای واردات هر خودرو چه تعداد خودرو باید از رده خارج شود، بیان کرد: ارائه گواهی اسقاط برای خودروهای وارداتی بستگی به حجم موتور دارد و بر این اساس برای واردات خودروهای بنزینی بسته به ظرفیت موتور ارائه یک تا هشت گواهی الزامی است و خودروهای برقی نیز از ارائه گواهی اسقاط معاف هستند. رئیس کارگروه خودرویی اتحادیه صنایع اسقاط و بازیافت کشور، همچنین درباره علل معافیت کامیونهای مشمول بند «ث» ماده ۳۰ قانون احکام دائمی از الزام به ارائه گواهی اسقاط گفت: واردکنندگانی که بهازای واردات کامیون گواهی اسقاط ارائه کنند مشمول تخفیف گمرکی شده و واردکنندگانی که از واریز وجه تعیین شده برای واردات استفاده کنند تخفیف گمرکی شامل آنها نخواهد شد. بنابراین بخشی از این کامیونها مشمول ارائه گواهی اسقاط و بخشی پرداخت وجه هستند.
گروه خودرو – واردات خودرو در سالجاری به گفته کارشناسان و آمارها، به کمترین حالت خود رسیده که همین موضوع باعث شده در حوزه واردات خودرو، هم واردکنندگان و هم مصرفکنندگان خودروهای خارجی را در سردرگمی فرو ببرد. اما علت این سردرگمی چه مسئلهای است که با گذشت نیمی از سال همچنان ادامه دارد و […]
گروه خودرو – با در نظر گرفتن اینکه پس از سالها ممنوعیت در امر واردات خودرو، سه سال گذشته این ممنوعیت پایان یافت و قرار شد سالانه بیش از ۱۰۰هزار دستگاه خودرو وارد کشور شود، اما با توجه به آمار واردات خودرو، طی دو سال اخیر و نیمه سالجاری خبر از آن میدهد که این […]
در حالی که گمرک همچنان با تعرفههای سال گذشته عوارض خودروهای وارداتی را محاسبه میکند، وزیر صمت در نامهای صریح به معاون حقوقی رئیسجمهور، این رویه را مغایر مصوبه دولت خوانده و دستور اعمال تعرفههای ۱۴۰۴ را صادر کرده است. به گزارش ایسنا، بر این اساس کشمکش بر سر تعرفه واردات خودرو بالا گرفته و […]
تغییرات مکرر تعرفه واردات خودرو، نشانهای از بیثباتی سیاستگذاری اقتصادی است؛ وضعیتی که بازار، واردکنندگان و مصرفکنندگان را در بلاتکلیفی فرو برده است. به گزارش مهر، در سال ۱۴۰۳، حقوق ورودی خودروهای وارداتی بسته به نوع و حجم موتور آنها، از چهار درصد برای خودروهای برقی تا ۱۳۵ درصد برای خودروهای بنزینی با حجم موتور […]
دیدگاه بسته شده است.