فناوری فضایی ایران در پایش گرد و غبار خاورمیانه به‌کار گرفته می‌شود

فناوری فضایی ایران در پایش گرد و غبار خاورمیانه به‌کار گرفته می‌شود کارگاه آموزشی استفاده از فناوری فضایی در پایش خشکسالی و گرد و غبار در منطقه خاورمیانه با همکاری دفتر فضای ماورای جو سازمان ملل متحد در تهران برگزار می‌شود. به گزارش مهر، این کارگاه بین‌المللی توسط سازمان فضایی ایران و با همکاری دفتر […]

فناوری فضایی ایران در پایش گرد و غبار خاورمیانه به‌کار گرفته می‌شود

کارگاه آموزشی استفاده از فناوری فضایی در پایش خشکسالی و گرد و غبار در منطقه خاورمیانه با همکاری دفتر فضای ماورای جو سازمان ملل متحد در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش مهر، این کارگاه بین‌المللی توسط سازمان فضایی ایران و با همکاری دفتر فضای ماورای جو سازمان ملل متحد (UNOOSA) از ۱۵ تا ۱۹ آبان ماه جاری در تهران برگزار خواهد شد.

علاوه بر ارایه سخنرانی توسط متخصصان و تصمیم‌گیران این حوزه در سطح ملی و بین‌المللی، برگزاری نشست‌های تخصصی به منظور شروع فعالیت‌های جدید در موضوع کارگاه و تدوین گزارش نهایی کارگاه به سازمان ملل متحد، از دیگر برنامه‌های این کارگاه بین‌المللی است.

محورهای کارگاه شامل ۳ محور اصلی شامل پایش خشکسالی و گرد و غبار با استفاده از فناوری فضایی، پیشرفت‌های فناوری فضایی و ظرفیت سازی، آموزش و همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در این بخش خواهد بود.

در بخش پایش خشکسالی و گرد و غبار با استفاده از فناوری فضایی موضوعات مربوط به خشکسالی، گرد و غبار، طوفان‌های خاک و شن و نیز مدل‌سازی آن به کمک فناوری فضایی مطرح می‌شود.

در بخش پیشرفت‌های فناوری فضایی نیز موضوع فناوری فضایی از جمله انواع ماهواره‌های کوچک تا Cube و سنجنده‌های مختلف در کمک به مدل‌های پایشی پرداخته می‌شود. به عبارت دیگر دستاوردهای مرتبط با طراحی و ساخت سنجنده و ماهواره و دیگر زیرساخت‌های فضایی به منظور پایش خشکسالی و گرد و غبار در این بخش ارایه خواهد شد.

اهمیت و ضرورت ظرفیت‌سازی، آموزش و همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی از دیگر محورهای این کارگاه آموزشی است.

—————-