مزایده باعث افزایش قیمت می‌شود

  مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش ‌و صادرات آبزیان گفت: مشکلی از نظر عرضه ماهی شب عید نداریم و تلاش می‌کنیم شرایط بازار ثابت بماند. ارسلان قاسمی در گفت‌وگو با مهر با بیان این‌که تلاش ما بر این است که شرایط بازار ماهی شب عید را ثابت نگه داریم تا مشکلی برای مصرف‌کنندگان ایجاد نشود، اظهارداشت: […]

 

مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش ‌و صادرات آبزیان گفت: مشکلی از نظر عرضه ماهی شب عید نداریم و تلاش می‌کنیم شرایط بازار ثابت بماند.

ارسلان قاسمی در گفت‌وگو با مهر با بیان این‌که تلاش ما بر این است که شرایط بازار ماهی شب عید را ثابت نگه داریم تا مشکلی برای مصرف‌کنندگان ایجاد نشود، اظهارداشت: تولیدکنندگان هیچ‌گونه افزایش قیمتی روی تولیدات خود اعمال نکرده‌اند.

وی تصریح‌کرد: ما نگران این مسأله نیستیم که نتوانیم به اندازه کافی ماهی در بازار عرضه کنیم و تلاش می‌کنیم مشکلی در این راستا ایجاد نشود.

مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش ‌و صادرات آبزیان ایران با بیان این‌که بازار ماهی کشور در اختیار مشتی دلال است، افزود: این افراد بازار را آشفته کرده و از این طریق سود زیادی می‌کنند.

قاسمی در پاسخ به این پرسش که چه تمهیداتی برای مقابله با دلالان در ایام عید اندیشیده شده است؟ گفت: ابزار این کار در اختیار ما نیست و متولیان باید با آنان مقابله و شرایط را کنترل کنند.

‌وی با اشاره به این‌که ما از سازمان میادین درخواست کردیم به وظیفه خود عمل کند و غرفه‌هایش را در اختیارمان قرار دهد تا بتوانیم در زمینه تنظیم بازار موفق عمل کنیم، اضافه‌کرد: متأسفانه آنان اعلام کردند شرایط ما به گونه‌ای است که باید غرفه‌ها را به مزایده بگذاریم.

مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش‌ و صادرات آبزیان ایران ادامه‌داد: چراکه براساس مصوبه شورای شهر، سازمان میادین مکلف است غرفه‌های خود را به مزایده بگذارد؛ مزایده هم به معنای بالا‌ترین قیمت است که تولیدکنندگان نمی‌توانند از پس آن برآیند و فقط دلالان قادر به پرداخت آن هستند.

 

قاسمی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این‌که که آیا امسال هم مراکز عرضه ماهی شب عید ایجاد خواهد شد؟ پاسخ‌داد: این مسأله هنوز مشخص نیست و تاکنون ما با شهرداری و سایر دستگا‌ه‌های مربوطه به نتیجه‌ای نرسیدیم، اگر به تفاهم برسیم احتمال دارد این کار انجام شود.