رئیس سازمان ملی استاندارد، گفت: به خودروسازانی که همچنان مشغول تولید محصولات بسیار قدیمی هستند اعلام کردهایم که به سراغ جایگزینها بروند. به گزارش مناقصهمزایده، مهدی اسلامپناه؛ در مصاحبهای اظهار داشت: در همه جای دنیا چرخه عمر هر محصولی یک بازهزمانی مشخص دارد و نمیتوان خودرویی که ۵۰ تا ۷۰ سال پیش تولید میشود همچنان […]
رئیس سازمان ملی استاندارد، گفت: به خودروسازانی که همچنان مشغول تولید محصولات بسیار قدیمی هستند اعلام کردهایم که به سراغ جایگزینها بروند. به گزارش مناقصهمزایده، مهدی اسلامپناه؛ در مصاحبهای اظهار داشت: در همه جای دنیا چرخه عمر هر محصولی یک بازهزمانی مشخص دارد و نمیتوان خودرویی که ۵۰ تا ۷۰ سال پیش تولید میشود همچنان با همان ساختار تولید کرد. رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، اضافه کرد: برخی از بن سازههای (پلتفرمهای) خودروهای سنگین نظیر کامیون ۱۹۲۴ که در شرکت ایرانخودرو دیزل تولید میشود باید ارتقاء یابد و البته درخصوص ادامه تولید این خودرو تردید وجود دارد، زیرا ممکن است حتی با ارتقای بنسازه نیز نتواند استانداردهای اجباری را دریافت کند و در این صورت باید خودروی باری دیگری را جایگزین آن کنند. اسلامپناه؛ گفت: ترمز اضطراری را برای خودروهای سنگین اجباری کردیم؛ همچنین سیستم هشدار انحراف و سیستم کنترل پایداری هم جزو استانداردهای اجباری در خودروهای سنگین است و تولیدکنندگان ملزم به رعایت این موارد هستند. معاون رئیسجمهوری، تأکید کرد: به خودروسازانی که همچنان مشغول تولید محصولات بسیار قدیمی هستند، اعلام کردهایم که به سراغ جایگزینها بروند. وی افزود: سازمان ملی استاندارد نمیتواند از تجهیزات مربوط به ایمنی و پایداری خودرو چشمپوشی کند و این موارد حداقلهایی هستند که برای تولید هر نوع خودرو باید رعایت شوند. رئیس سازمان ملی استاندارد، گفت: ما باید به دنبال رشد تولیداتی باشیم که از کیفیت لازم برخوردار باشند و حتی قابلیت صادرات داشته باشند اینکه از بازار انحصاری سوءاستفاده کنیم و بدون در نظر گرفتن ملاحظات مصرفکننده و بازار فقط به دنبال عرضه محصول باشیم در واقع به مصرفکننده ظلم کردهایم.
دیدگاه بسته شده است.