رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودروی تهران، گفت: کیفیت قطعات تولید داخل و برخی از لوازمیدکی وارداتی، استاندارد مورد نیاز را ندارد. به همین دلیل خرابی خودروها بعد از تعمیر افزایش یافته است. به گزارش بازار، علیرضا نیکآیین؛ گفت: بررسیها حاکی از آن است که طی دو ماهه گذشته ضریب خرابی خودروها پس از تعمیر افزایش یافته […]
رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودروی تهران، گفت: کیفیت قطعات تولید داخل و برخی از لوازمیدکی وارداتی، استاندارد مورد نیاز را ندارد. به همین دلیل خرابی خودروها بعد از تعمیر افزایش یافته است. به گزارش بازار، علیرضا نیکآیین؛ گفت: بررسیها حاکی از آن است که طی دو ماهه گذشته ضریب خرابی خودروها پس از تعمیر افزایش یافته است. از سویی مرجوعی لوازمیدکی خریداری شده توسط مشتریان در بازار روز افزون شده است. باتوجه به افزایش قیمت قطعات و دستمزدهای تعمیرات، ظاهراً کیفیت لوازمیدکی مسیر افت را در پیش گرفته است. رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودروی تهران، درخصوص اینکه چرا طی سالجاری ضریب خرابی خودروها بعد از تعمیر افزایش یافته است؟ بیان داشت: کیفیت قطعات تولید داخل و برخی از لوازمیدکی وارداتی، استاندارد مورد نیاز را ندارد. به همین دلیل ضریب خرابی خودروها بعد از تعمیر نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. تعمیرکاران نهایت تلاش خود را برای رفع ایراد فنی خودروها انجام میدهند، اما کیفیت قطعات برای مالک و تعمیر کار چالش ایجاد میکند.
معضل اصلی صنعت خودرو تولید خودروی بیکیفیت است
تعریف استاندارد برای یکهزار قطعه لوازمیدکی فرآیند طولانی خواهد داشت، اگر سازمان ملی استاندارد برنامه افزایش کیفیت قطعات را دارد باید از اساس آن را دنبال کند. معضل اصلی صنعت خودرو تولید خودرو بیکیفیت است، هرچقدر قطعات را نیز با کیفیت تولید کنند، زمان نصب آن روی یک محصول که طراحی دهه ۷۰ شمسی را دارد، منجربه عدم عملکرد صحیح قطعه میشود. در حقیقیت کیفیت پایین خودرو روی کیفیت قطعات اثرگذار است.
خودروهای چینی در تأمین قطعه و خدمات پس از فروش چالش دارند
آمار ستاد معاینه فنی، حاکی از آن است که خودروهای صفرکیلومتر تولید داخل قادر به پاس کردن تستهای آلایندگی نیستند. وی درخصوص وضعیت خودروهای صفرکیلومتر تولید داخل در تولید آلایندگی و کیفیت چگونه است؟ نیز افزود: آمار ستاد معاینه فنی حاکی از آن است که خودروهای صفر کیلومتر تولید داخل قادر به پاس کردن تستهای آلایندگی نیستند، کیفیت و ایمنی خودروها مورد اعتراض همه مسؤولان و متولیان است. شاهد هستیم که قطعات بیکیفیت روی خودرو نصب و روانه بازار میشود، عمر قطعات نباید این مقدار باشد که خودروی صفرکیلومتر راهی تعمیرگاه شود. همچنین او درخصوص اینکه وضعیت خودروهای چینی در تأمین قطعات چگونه است، گفت: متأسفانه خودروهای چینی مونتاژ داخل با کمبود قطعات یدکی و چالش در ارائه خدمات پس از فروش مواجه هستند.
دیدگاه بسته شده است.