نتایج تحقیق فرونشست راه‌آهن دو ماه دیگر اعلام می‌شود

نتایج تحقیق فرونشست راه‌آهن دو ماه دیگر اعلام می‌شود معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: کارشناسان مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در حال مطالعه بر روی احتمال فرونشست خط ریلی راه‌آهن تهران – مشهد هستند و نتایج حدود دو ماه دیگر اعلام می‌شود. به گزارش ایسنا محمد شکرچی‌زاده اظهار‌کرد: تحقیقات بر روی خطر احتمالی […]

نتایج تحقیق فرونشست راه‌آهن دو ماه دیگر اعلام می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: کارشناسان مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در حال مطالعه بر روی احتمال فرونشست خط ریلی راه‌آهن تهران – مشهد هستند و نتایج حدود دو ماه دیگر اعلام می‌شود.

به گزارش ایسنا محمد شکرچی‌زاده اظهار‌کرد: تحقیقات بر روی خطر احتمالی فروریزش که راه‌آهن تهران – مشهد را تهدید می‌کند، ادامه دارد. با این‌که زمان‌بندی دقیقی نمی‌تواند برای اعلام نتایج مشخص کرد اما احتمالاً ظرف دو ماه آینده مطالعات به پایان خواهد رسید.

وی افزود: مهم‌تر از برداشت‌ها و بررسی‌ها، مقاوم‌سازی و تحکیم راه‌آهن است که امیدواریم این مسأله محقق شود.

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی همچنین درباره ساختمان‌های مراکز بیمارستانی و سوخت‌رسانی تهران که بر روی گسل قرار دارند گفت: هم‌اکنون در حال بررسی بیمارستان‌ها، ساختمان‌های سوخت‌رسانی و سایر مراکز مهم هستیم تا تعداد آن‌ها را مشخص کنیم. همه ساختمان‌هایی که می‌توانند موقع وقوع زلزله خطرساز باشند را برداشت می‌کنیم تا به وزارتخانه مربوطه از جمله وزارت بهداشت و وزارت نفت اعلام کنیم.

شکرچی‌زاده اظهارکرد: فعلاً به صورت کلی به دو وزارتخانه مذکور اعلام کردیم و محدوده‌های گسل‌ها را به اطلاع‌شان رساندیم. یک تعامل مشترک در این زمینه در حال شکل‌گیری است که در مجموع بتوانیم اقدامات مؤثری برای افزایش ضریب ایمنی صورت دهیم.

وی تصریح کرد: این تعامل در فرونشست‌ها هم با شهرداری انجام می‌شود. ما مشکلمان در تهران بیش‌تر فروریزش است. فرونشت را بیش‌تر در بیرون شهر‌ها یا روستا‌ها داریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که فروریزش‌هایی که در تهران داریم عمدتاً به خاطر فعالیت‌های زیرزمینی و عملیات مترو است، ادامه داد: جلسه‌ای هفته گذشته داشتیم که قرار شد کمیته‌ای تشکیل شود و راهکارهایی که به نظرمان می‌رسید را ارایه دادیم.

 

شکرچی‌زاده تأکید کرد: ما نمی‌خواهیم حرکت ساخت مترو را کند کنیم؛ زیرا می‌دانیم که مترو و حمل و نقل عمومی یکی از ضروریات کلان شهر‌ها است. به‌خصوص در شرایط فعلی که ظاهراً ۱۱۰ کیلومتر مسیر ۶ و ۷ در حال ساخت است و از این جهت خوشحالیم اما می‌گوییم مسؤولیتی که وزارت راه و شهرسازی برای ایمنی شهروندان و تأسیسات زیربنایی دارد به قوت خود باقی است و باید هشدارهای لازم را در این خصوص ارایه دهیم.