معاون مسافری راهآهن ظرفیت قطارهای حومهای در اطراف تهران دو برابر شده است معاون مسافری راهآهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ضرورت توسعه قطارهای حومهای در اطراف کلانشهرها، از افزایش و دو برابرشدن ظرفیت قطارهای حومهای در اطراف تهران خبرداد. به گزارش ایرنا، میرحسن موسوی افزود: براساس برنامهریزیهای انجام شده ظرفیت قطار حومهای تهران […]
معاون مسافری راهآهن
ظرفیت قطارهای حومهای در اطراف تهران دو برابر شده است
معاون مسافری راهآهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ضرورت توسعه قطارهای حومهای در اطراف کلانشهرها، از افزایش و دو برابرشدن ظرفیت قطارهای حومهای در اطراف تهران خبرداد.
به گزارش ایرنا، میرحسن موسوی افزود: براساس برنامهریزیهای انجام شده ظرفیت قطار حومهای تهران – پرند از ۵ زوج به ۹ زوج در روز افزایش یافته است تا این قطار در این مسیر ۱۸ برنامه سیر داشته باشد.
وی با بیان اینکه صرفهجویی در مصرف سوخت، حفظ محیطزیست، کاهش ترددهای جادهای از مزیتهای توسعه قطارهای حومهای در اطراف شهرهای بزرگ است، گفت: در این راستا قطارهای حومه در مسیر تهران – پیشوا از ۴ زوج به ۷ زوج افزایش یافته است تا این قطار روزانه ۱۴ سیر را در این مسیر برای جابهجایی مسافران و شهروندان انجام دهد.
معاون راهآهن اظهارداشت: قطار حومهای تهران – کرج – هشتگرد نیز از روزانه ۴ زوج به ۸ زوج افزایش یافته است تا روزانه این قطار ۱۶ سیر را در این مسیر برای جابهجایی شهروندان انجام دهد.
موسوی از افزایش سیر قطارهای حومه در مسیر تهران – قم و بالعکس خبرداد و گفت: با انجام برنامهریزیها در این مسیر نیز سیر قطار حومهای از ۳ زوج به ۴ زوج افزایش یافته است تا هموطنان بتوانند با سهولت بیشتری در این مسیر تردد کنند.
معاون مسافری راهآهن با بیان اینکه زمان حرکت قطارهای حومهای طوری برنامهریزی شده است تا در زمان پیک سفر شهروندان، هر ۲۰ دقیقه یک قطار حرکت کند، گفت: راهآهن در مسیر تهران – پیشوا و تهران- کرج- هشتگرد اقدامهای خوبی انجام داده است، بهطوری که ۴ خطه کردن مسیر تهران – پیشوا در دستور کار قرار دارد و خط ریلی تهران- کرج در ابتدا ۴ خطه و در ادامه دو خطه میشود.
موسوی تأکیدکرد: با توسعه خطوط قطارهای حومهای باید به فکر تأمین ناوگان نیز باشیم زیرا با تکمیل پروژهها و پیشبینی ناوگان مناسب حومهای سیر قطارهای حومهای در اطراف کلانشهرها و به خصوص تهران افزایش مییابد.
وی از راهاندازی سایت قطارهای حومهای توسط شرکت راهآهن در هفته گذشته خبر داد و گفت: جزییات حرکت قطارهای حومهای از طریق این سایت اینترنتی قابل دسترسی است و شهروندان با مراجعه به این سایت میتوانند از اطلاعات خط حومهای مطلع شوند.
موسوی با اشاره به ضرورت توسعه قطارهای حومهای در اطراف سایر شهرهای بزرگ کشور اظهارداشت: مطالعاتی در خصوص تقاضای سفر در سایر شهرها آغاز شده و ما هماکنون با توجه به افزایش تقاضا قطار حومهای تبریز – دانشگاه شهید مدنی را از یک ریل باس به دو رام قطار افزایش دادهایم و روزانه دو هزار نفر از این قطار استفاده میکنند.
معاون مسافری شرکت راهآهن درباره برنامه شرکت راهآهن برای ایام اربعین حسینی، یادآورشد: راهآهن برای ارایه سرویسهای مورد نیاز ریلی به زائران حسینی چند برنامه را در دستورکار خود قرارداده است که به محض جمع بندی نسبت به اطلاعرسانی آن اقدام خواهد شد.
معاون مسافری راهآهن بیانکرد: تأمین ناوگان به صورت فوقالعاده مراسم اربعین حسینی هماکنون در دست بررسی است تا بتوانیم قطارهای این ایام را بین تهران- خرمشهر و شلمچه و بین قم – خرمشهر راهاندازی کنیم و یک ریلباس نیز مردم را به صورت مستمر از خرمشهر به مرز و بالعکس منتقل کند.
موسوی با اشاره به برنامه راهآهن برای توسعه قطارهای حومهای شهرهای جدید اظهارداشت: احداث خطوط ریلی در شهرهای جدید باید توسط شرکت عمران شهرهای جدید انجام شود و برای بهرهبرداری این خطوط باید این خطوط به راهآهن واگذار شود تا با تأمین واگنهای مورد نیاز قطارهای حومهای این شهرها فعالیت خود را آغاز کنند.
به گفته وی، هماکنون اقدامهای لازم برای خطوط ریلی قطارهای حومهای مسیر مشهد -گلبهار و در تهران در مسیر گلشهر- هشتگرد و در اصفهان شهرهای جدید بهارستان – فولادشهر – مجلسی انجام شده است تا در موعد مقرر بتوانیم این خطوط را بهرهبرداری کنیم.
معاون مسافری راهآهن با اشاره به قیمت بلیت قطارهای مسافری گفت: راهآهن برای افزایش قیمت بلیت قطارهای مسافری هیچ برنامهای ندارد و تاکنون هیچ شرکت ریلی درخواستی در این زمینه به راهآهن ارایه نداده است.
موسوی در ادامه با اشاره به مزیتهای سیر قطارهای مسافری در بین شهرهای مختلف کشور برای تسهیل تردد هموطنان در مسیرهای مختلف اظهارداشت: هفته گذشته قطارهای بین شهری در مسیرهای تهران- کاشان و قم – مشهد (حرم تا حرم) راهاندازی شد و روز گذشته نیز شاهد راهاندازی قطار کرمان – زاهدان در این منطقه بودیم تا مسافران این مسیر بتوانند از زاهدان به کرمان و از آنجا به تهران و ادامه به مشهد تردد کنند.
وی در پایان تأکیدکرد: توسعه قطارهای حومهای در اطراف کلانشهرها از سیاستهای مهم وزارت راه و شهرسازی است تا با توسعه این خطوط شاهد تسهیل تردد مردم در اطراف شهرهای بزرگ کشور با استفاده از شبکه ریلی باشیم.
هماکنون طول شبکه ریلی کشور به بیش از ۱۱ هزار کیلومتر رسیده است و دولت در نظر دارد با تخصیص اعتبارات مورد نیاز علاوه بر افزایش خطوط ریلی کشور به بیش از ۲۵ هزار کیلومتر، تعداد ناوگان مسافری به دوبرابر فعلی برسد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.