تخصیص اعتبار ۳٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان

  معاون توسعه فن‌آوری معاونت علمی گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی آمادگی دارد تا از شرکت‌های دانش‌بنیان با اعتبار ۳ هزار میلیارد ریالی حمایت کند. علی وطنی معاون توسعه فن‌آوری معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: در حال حاضر اقتصاد کشور متکی به منابع نفتی است، کشور […]

 

معاون توسعه فن‌آوری معاونت علمی گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی آمادگی دارد تا از شرکت‌های دانش‌بنیان با اعتبار ۳ هزار میلیارد ریالی حمایت کند.

علی وطنی معاون توسعه فن‌آوری معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: در حال حاضر اقتصاد کشور متکی به منابع نفتی است، کشور باید در جهت به‌کارگیری علم و فن‌آوری برای اجرای درست طرح بهینه‌سازی مصرف انرژی گام‌بردارد.

وی ادامه داد: اگر اقتصاد ما مبتنی بر منابع نفتی شود می‌توانیم با به‌کارگیری فن‌آوری‌های نوین و توسعه آن در حوزه بهینه‌سازی انرژی را در جامعه توسعه بدهیم.

وطنی بیان کرد: ما در راستای فعالیت‌های دانش‌بنیان هنوز از برنامه عقب هستیم و نسل دانش‌‌آموختگان جوان باید در حوزه دانش‌بنیان ورود پیدا کنند.

معاون توسعه فن‌آوری معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری تصریح کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی آمادگی دارد تا با استفاده از اعتبار ۳ هزار میلیاردی خود از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت کند.

وی تأکید کرد: از ۷۳ اولویت نقشه جامعه علمی کشور تنها ۱۴ ستاد راهبردی تشکیل شده که آخرین آن‌ها ستاد توسعه فن‌آوری‌های مواد و ساخت پیشرفته است.

 

وطنی در بخش پایانی خاطرنشان کرد: متأسفانه از اهمیت منابع عظیم انرژی‌های تجدیدپذیر غافل مانده‌ایم و میزان راندمان پایین نیروگاه‌ها و موتورخانه‌ها شاهد بر این ادعا است.