تنها برگزاری جلسات در خصوص قاچاق کالا، رافع تکلیف ما در برابر این پدیده شوم نیست

تنها برگزاری جلسات در خصوص قاچاق کالا، رافع تکلیف ما در برابر این پدیده شوم نیست رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: تنها با برگزاری جلسات مختلف تکلیف ما در برابر عرضه قاچاق کالا تمام نمی‌شود بلکه باید با اقدامات عملی و فرهنگ‌سازی در تمامی لایه‌های مختلف جامعه به صورت جدی و عملی […]

تنها برگزاری جلسات در خصوص قاچاق کالا، رافع تکلیف ما در برابر این پدیده شوم نیست

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: تنها با برگزاری جلسات مختلف تکلیف ما در برابر عرضه قاچاق کالا تمام نمی‌شود بلکه باید با اقدامات عملی و فرهنگ‌سازی در تمامی لایه‌های مختلف جامعه به صورت جدی و عملی به مبارزه با این پدیده شوم برویم.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از دبیرخانه هیأت عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور، محمددره‌وزمی در پنجمین کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر گردش کالا در سطح عرضه با حضور اعضای کارگروه، خاطرنشان کرد: تمامی مسؤولان و دلسوزان نظام و دولت با پدیده قاچاق مخالف هستند و این اتحاد رویه به گفتمان مشترک مسؤولان تبدیل شده است.

وی افزود: توجه به تأثیر مستقیم محصولات سلامت محور بر سلامت شهروندان و با توجه به حساسیت‌های آن در جامعه، اولویت اصلی برخورد با کالاهای قاچاق، مبارزه با عرضه کالاهای آرایشی ‌و بهداشتی، غذایی و کالاهای پزشکی ناسالم و قاچاق است.

این فعال اقتصادی ادامه‌ داد: امیدوارم با همکاری خود اصناف و اتحادیه‌های مربوطه با فرهنگ‌سازی که در سطح جامعه صورت گرفته، سطح عرضه را به حداقل ممکن برسانیم.

رییس سازمان صنعت، معدن‌ و تجارت کردستان گفت: با اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته در رسانه‌های جمعی و از طریق اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی، اگر مورد تخلفی در سطح عرضه کالا مخصوصاً کالاهای آرایشی ‌و بهداشتی، غذایی و کالاهای پزشکی ناسالم و قاچاق مشاهده گردد، برابر قوانین‌ و مقررات برخوردهای لازم را به عمل خواهیم آورد.

دره‌وزمی عنوان ‌کرد: تا زمانی که در داخل کشور کالای با کیفیت و استاندارد تولید می‌شود، سزاوار نیست که با عرضه کالاهای خارجی قاچاق و بی‌کیفیت باعث تعطیلی واحدهای تولیدی و بیکاری و سرگردانی افراد شاغل در این واحد‌ها بشویم.

وی خاطر‌نشان ‌کرد: در جایی که ما در تولید داخلی توان عرضه به بازار و جلب رضایتمندی مردم را داریم، ما وظیفه نداریم و این اجازه را نداریم که با عرضه کالای قاچاق به این توانمندی داخلی ضربه بزنیم.

رییس سازمان صنعت، معدن‌ و تجارت کردستان گفت: تنها با برگزاری جلسات مختلف تکلیف ما در برابر عرضه قاچاق کالا تمام نمی‌شود بلکه باید با اقدامات عملی و فرهنگ‌سازی در تمامی لایه‌های مختلف جامعه به صورت جدی و عملی به مبارزه با این پدیده شوم برویم.

 

دره‌وزمی خاطرنشان‌ کرد: دستگاه‌های اجرایی استان باید با مصرف تولیدات با کیفیت داخلی گامی در جهت حمایت از تولیدات داخلی ‌بردارند.