گروه خودرو- خودروسازان داخلی هرساله تعداد قابلتوجهی خودرو را در داخل کشور به تولید میرسانند که این تولیدات طی گذشت سالها با کاهش کیفیت مواجه شده است. این در صورتی است که تولیدات خودروهای داخلی در کشور در دهه۸۰ شمسی به اوج کیفیت خود رسیده بود، اما خودروسازان تحریمهایی که در دهه۹۰ شمسی بر کشور […]
گروه خودرو- خودروسازان داخلی هرساله تعداد قابلتوجهی خودرو را در داخل کشور به تولید میرسانند که این تولیدات طی گذشت سالها با کاهش کیفیت مواجه شده است. این در صورتی است که تولیدات خودروهای داخلی در کشور در دهه۸۰ شمسی به اوج کیفیت خود رسیده بود، اما خودروسازان تحریمهایی که در دهه۹۰ شمسی بر کشور اعمال شد را بهانهای دانستند تا رفتهرفته از کیفیت تولیدات خود بکاهند و این روند کاهش کیفیت تا به امروز ادامهدار بوده است. با توجه به بازار نابهسامان خودرو در دو، سه سال اخیر شاهد آن بودیم که هرچه مدل خودروها جدیدتر میشود، کیفیت آنها نیز با کاهش چشمگیری روبهرو میشود. بهطوری که در ماههای اخیر کیفیت بدنه یکی از خودروهای نسبتاً جدید یک گروه خودروسازی دولتی حاشیهساز شده و در فضای مجازی و محافل مختلف زبانزد عام شده است. اما تاکنون هیچ واکنش محکمهپسندی از این خودروساز بزرگ در قبال چرایی این موضوع ارائه نشده است و فقط با طفره رفتن و متقاعد کردنهای بیمورد به خیال خود توانستهاند به این حواشی پایان دهند و اینجا سؤالی که برای اکثر عموم پیش خواهد آمد این است که نقش دستگاههای نظارتی مانند سازمان استاندارد و کنترل کیفیت چیست که خودروسازان به خود اجازه میدهند اینگونه محصولاتی را تولید کنند و با جان و سرمایه مردم بازی کنند. در همین راستا، یکهفلاح؛ عضو انجمن صنایع همگن قطعهسازی کشور، با بیان اینکه ضخامت بدنه در انواع متفاوت است، گفت: در خودروهای مختلف استانداردها براساس کلاس (A ,B ,C) و کاربری خودرو متفاوت است. سیدرضا شهرستانی؛ عضو هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد نیز، در این خصوص میگوید: بدنه خودرو اصولاً طوری طراحی میشود که در تصادفات از سرنشین محافظت کند. خودروساز، میگوید: نوع طراحی خودرو باعث شده کیفیت در ظاهر ضعیف نشان داده شود؛ حافظی؛ مدیر کیفیت سازمان پرس ایرانخودرو معتقد است؛ خودروی مورد نظر در ویدیو که درِ آن به اصطلاح قُر شده است و بهراحتی فرو میرود، باید مورد کارشناسی قرار بگیرد. مدیر کیفیت سازمان پرس ایرانخودرو، با فشردن درِ خودرویی اطمینان میدهد که همه قطعات خودرو براساس استانداردهای بدنهسازی و خودروسازی تولید میشوند و خیال مشتریان از این لحاظ راحت باشد. باقرزاده؛ مسؤول استاندارد و کیفیت انجمن تولیدکنندگان فولاد، میگوید: در تولیدات داخلی تا حدودی این ضخامت رعایت شده است، اما در ستونها، شاسی و در کنارههای خودرو باید تغییراتی اعمال شود. مهدی اسلامپناه؛ رئیس سازمان ملی استاندارد، میگوید: بهطور دورهای گزارشهای شرکت بازرسی کیفیت را درباره کیفیت ورق خودرو بررسی میکند و اگر این استانداردها سازگار نباشد، اعمال قانون خواهند کرد. براساس این گزارش؛ در دنیا، دولت به مسأله استاندارد چه در خودرو یا هر محصول دیگری، به نمایندگی از مردم برای عرضه ورود میکند، خودروساز باید انواع تأییدیهها از جمله تأییدیه چراغ ترمز، استحکام صندلی، وزن، رنگ چراغها، صدای بوق، صدای خودرو و موارد دیگر را دریافت کند و اگر خودرو در این مرحله مورد تأیید باشد، اجازه فروش دارد. کارشناسان صنعت خودرو، میگویند: بازار آشفته خودرو میتواند باعث کمرنگ شدن استاندارد شود، یعنی خودروساز با توجه به شرایط حاکم بر بازار از کیفیت و استاندارد خودرو فاصله بگیرد. براساس آمار پلیس، ایمنی پایین خودرو علت ۵۱ درصد فوتیها در همان لحظه اول تصادف است.
گروه خودرو -در آخرین ماه سال ۱۴۰۱ همچنان شاهد افزایش قیمتها در بازار خودرو هستیم و در این بین نقش دلار در تعیین سرعت افزایش قیمت محصولات در بازار خودرو هر روز بیشتر از گذشته برجستهتر میشود. به نظر میرسد که خودرو با طناب دلار هر روز در حال بالا رفتن است. عرضه خودرو به […]
دیدگاه بسته شده است.