رتبه شانزدهم ایران در تولید دانش دنیا

مشاور وزیرعلوم اعلام کرد رتبه شانزدهم ایران در تولید دانش دنیا مشاور وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری گفت: ایران با تولید ۱٫۸درصد از پژوهش‌ها و تولیدات علمی جهان رتبه شانزدهم را در زمینه تولید علم و دانش بین سایر کشورهای دنیا دارد. به گزارش ایرنا، غلامحسین‌فریدون طی گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: حدود ۴ میلیون و ۸۰۰ […]

مشاور وزیرعلوم اعلام کرد

رتبه شانزدهم ایران در تولید دانش دنیا

مشاور وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری گفت: ایران با تولید ۱٫۸درصد از پژوهش‌ها و تولیدات علمی جهان رتبه شانزدهم را در زمینه تولید علم و دانش بین سایر کشورهای دنیا دارد.

به گزارش ایرنا، غلامحسین‌فریدون طی گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: حدود ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار دانشجو و ۷۰ هزار عضو هیأت علمی در ۲ هزار و ۸۰۰ مرکز آموزش عالی کشور فعالیت می‌کنند که ظرفیت مناسبی برای تولید دانش و انجام پژوهش‌های علمی محسوب می‌شود.

وی اظهار کرد: بیش از ۹۰ هزار دانشجو در مقطع دکترای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور فعال هستند که باید در رشته تحصیلی خود به تولید دانش و پژوهش بپردازند.

وی گفت: سالانه بیش از ۳۵ هزار مقاله توسط پژوهشگران ایرانی تولید می‌شود که با برنامه‌ریزی می‌توان زمینه تبدیل این پژوهش‌ها به ثروت و سرمایه را فراهم کرد.

فریدون افزود: این وزارتخانه با مشکلات اعتباری مواجه است و دانشگاه‌ها باید برای تأمین هزینه‌های خود به سوی درآمدهای پایدار بروند.

وی اظهار کرد: وجود شرکت‌های دانش‌بنیان در دانشگاه‌ها بهترین فرصت برای تولید ثروت و کسب درآمدهای پایدار است.

وی ادامه داد: امسال وزارت نفت برای انجام برخی طرح‌های خود با ۱۰ دانشگاه کشور قرارداد پژوهشی امضا کرده است تا بتواند از این طریق نیازهای خود در زمینه تولید دانش را فراهم کند.

 

فریدون گفت: بخش صنعت علاقه جدی به همکاری با دانشگاه‌ها دارد و دانشگاه‌ها نیز باید با استفاده از تکنولوژی روز برای افزایش این ارتباط تلاش کنند.