تحلیل‌گر امور حمل‌ونقل و ترانزیت عنوان کرد

بازارسازی حلقه مفقوده ترانزیت کشور

تحلیل‌گر امور حمل‌ونقل و ترانزیت، بازارسازی و شبکه‌سازی را حلقه مفقوده ترانزیت کشور دانست که موجب می‌شود تا نوک پیکان انتقادات به سمت ضعف‌هایی نشانه رود که در بخش حمل‌ونقل و به‌خصوص حمل‌ونقل دریایی شناسایی شده است. به گزارش مناقصه‌مزایده، علیرضا چشم‌جهان؛ با بیان اینکه فقدان این موضوع باعث کاهش مشتریان بین‌المللی برای شرکت‌های ایرانی […]

تحلیل‌گر امور حمل‌ونقل و ترانزیت، بازارسازی و شبکه‌سازی را حلقه مفقوده ترانزیت کشور دانست که موجب می‌شود تا نوک پیکان انتقادات به سمت ضعف‌هایی نشانه رود که در بخش حمل‌ونقل و به‌خصوص حمل‌ونقل دریایی شناسایی شده است. به گزارش مناقصه‌مزایده، علیرضا چشم‌جهان؛ با بیان اینکه فقدان این موضوع باعث کاهش مشتریان بین‌المللی برای شرکت‌های ایرانی می‌شود، عنوان کرد: با روی دادن چنین حالتی، وجود یک روند تجاری ثابت یا روبه رشد دور از ذهن می‌نماید. وی افزود: اگر به وضعیت کنونی بندرگاه‌ها و گمرکات کشور نگاه بیندازیم متوجه می‌شویم که از لحاظ توسعه ظرفیت پذیرش کالا، رشد چشمگیر بوده و اقدامات متعددی انجام شده است. چشم‌جهان؛ تصریح کرد: لزوماً با توسعه سازه‌های بندرگا‌‌ها و گمرکات نمی‌توان به اهداف مورد نظر دست یافت چراکه برای توسعه این مهم نیاز است تا تمامی قسمت‌های این پازل با یکدیگر رشد کنند که حمل‌ونقل و به صورت تخصصی‌تر دنبال شود. ترانشیپ، ترانزیت و حمل داخلی بخشی از این مجموعه هستند. به گفته وی، با ایجاد این تلفیق است که می‌توان در زمینه پاسخگویی به نیاز‌های داخلی و البته کسب سهم مؤثر و پایدار از مبادلات تجاری و منطقه‌ای، فرامنطقه‌ای و بین‌المللی مؤثر عمل کرد. آن‌طور که این تحلیل‌گر می‌گوید، کشور برای توفیق در تسهیل تجارت از طریق گزینه حمل‌ونقل باید بر روی گزینه‌هایی تمرکز کند که هم‌اینک پتانسیل‌های کامل‌تری را ارائه می‌دهند. وی با بیان اینکه تمرکز بر روی حمل‌ونقل جاده‌ای گزینه‌ای بهتر و مناسب‌تر از حمل‌ونقل ریلی است، افزود: زیرا این گزینه می‌تواند با توجه به شرایط حاکم از قبیل آماده نبودن خط ریلی انزلی به آستارا و یا خط ریلی به چابهار، عملکرد بهتری داشته باشد. چشم‌جهان؛ تصریح کرد: با انتخاب این گزینه، نقل‌وانتقال کالا در کمتر از چهار روز از شمال به جنوب کشور و بالعکس انتقال می‌یابد و به بنادر کشتیرانی تحویل داده شود. وی ایجاد زیرساخت‌‌ها و روساخت‌‌ها در کشور را اولین گام مؤثر برای ایجاد ارتباط دائمی با ظرفیت‌های کشتیرانی در شمال و جنوب کشور عنوان کرد و گفت: اتصال خط ریلی رشت به انزلی حتی می‌تواند به دلیل مسافت کم‌، گزینه‌ای مناسب‌تر و عملیاتی‌تر نسبت به اتصال خط ریلی رشت-‌آستارا باشد که قرار است در پنج سال آینده به بهره‌برداری برسد.