عضو هیأتمدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، گفت: در ساخت بدنه انواع خودروهای سواری از هزار و ۹۰ کیلوگرم ورق تولید داخل استفاده میشود. به گزارش مناقصهمزایده، سیدرضا شهرستانی؛ گفت: در ساخت بدنه خودروها در دنیا، انواع ورقهای فولادی، در بدنه برخی خودروها از آلومینیوم و در برخی هم فیبرکربنی استفاده میشود، اما در خودروهای ایرانی […]
عضو هیأتمدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، گفت: در ساخت بدنه انواع خودروهای سواری از هزار و ۹۰ کیلوگرم ورق تولید داخل استفاده میشود. به گزارش مناقصهمزایده، سیدرضا شهرستانی؛ گفت: در ساخت بدنه خودروها در دنیا، انواع ورقهای فولادی، در بدنه برخی خودروها از آلومینیوم و در برخی هم فیبرکربنی استفاده میشود، اما در خودروهای ایرانی فقط ورقهای گالوانیزه استفاده میشود که از ورق سیاه است. وی با اشاره به ضخامت ورق فولادی خودرو، افزود: خودروهای داخلی طوری طراحی میشوند که در تصادفات، صدمهای به سرنشینان وارد نشود. شهرستانی؛ در ادامه اضافه کرد: این ورقها که ۸۰ تا یک متر عرض دارند در گذشته از خارج وارد میشد، اما اکنون توانستهایم در تولید آن خودکفا شویم؛ این ورقهای تولیدی در داخل از لحاظ قیمتی بسیار بهصرفهتر از ورقهای وارداتی است و حداقل ۳۰ درصد ارزانتر از مشابه خارجی تمام میشود. عضو هیأتمدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، تشریح کرد: ضخامتی که در ورقهای خودرویی مورد استفاده قرار میگیرد از ۴٫۰ میلیمتر تا دو میلیمتر است، اما نمیتوان یک ضخامت حداقلی در خودرو داشت، زیرا ضخامت بدنه و ایمنی خودرو ملاک آزمون نهایی است از اینرو خودروسازان از همان ابتدای تهیه مواد اولیه سعی میکنند با کنترل کیفیت، محصولی مورد تأیید را تولید کنند. وی با بیان اینکه در خودروهای شاسیبلند از هزار و ۳۶۰ کیلوگرم فولاد استفاده میشود، گفت: فولاد تنها در بدنه خودرو استفاده نمیشود، بلکه در شاسیها، ترمزها، اگزوز، سقف و موتور استفاده میشود.
دیدگاه بسته شده است.