وظیفه ما تربیت دانش‌آموزانی است که در مواقع حساس از نظام دفاع کنند

وزیر آموزش و پرورش وظیفه ما تربیت دانش‌آموزانی است که در مواقع حساس از نظام دفاع کنند وزیر آموزش و پرورش گفت: وظیفه ما در نظام تعلیم و تربیت این است که دانش‌آموزانی را تربیت کنیم که در مواقع حساس از نظام دفاع کنند. به گزارش فارس، فخرالدین‌احمدی‌دانش‌آشتیانی، وزیر آموزش و پرورش در مراسم ۱۳ […]

وزیر آموزش و پرورش

وظیفه ما تربیت دانش‌آموزانی است که در مواقع حساس از نظام دفاع کنند

وزیر آموزش و پرورش گفت: وظیفه ما در نظام تعلیم و تربیت این است که دانش‌آموزانی را تربیت کنیم که در مواقع حساس از نظام دفاع کنند.

به گزارش فارس، فخرالدین‌احمدی‌دانش‌آشتیانی، وزیر آموزش و پرورش در مراسم ۱۳ آبان روز دانش‌آموز و روز مبارزه با استکبار جهانی در جمع راهپیمایان به ویژه دانش‌آموزان شرکت کرد.

وی که در این حضور از سوی علی‌اصغرفانی، وزیر سابق آموزش و پرورش و جمعی از معاونان و مدیران ارشد این وزارتخانه همراهی می‌شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت روز ۱۳ آبان، اظهار داشت: وظیفه ما در نظام تعلیم و تربیت این است که دانش‌آموزانی را تربیت کنیم که مسؤولیت‌پذیری بالایی داشته باشند.

وی ادامه داد: با تربیت این دانش‌آموزان آن‌ها بتوانند در مواقع حساس از نظام دفاع کنند.

دانش آشتیانی با اشاره به اهمیت ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، یادآور شد: ۱۳ آبان یادآور این است که دانش‌آموزانی در مقطع حساس که نظام نیاز به دفاع داشت، حاضر شده و جانفشانی کردند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: این بزرگ‌ترین ثمره‌ای است که دانش‌آموزان و جوانان ما به وجود آورده‌اند و نسل امروز باید به آن توجه داشته باشد و از همین الگو تبعیت کند.

وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان باید مسؤولیت‌پذیری‌شان نسبت به جامعه بالا باشد و وقتی خطراتی را احساس کردند، بتوانند ادای دین کنند.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص رتبه‌بندی معلمان نیز عنوان کرد: رتبه‌بندی جزو برنامه‌های ماست و حتماً آن را پیگیری می‌کنیم و باید برنامه‌ریزی کنیم و در این جهت قدم‌برداریم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به جان‌فشانی دانش‌آموزان در روز ۱۳ آبان گفت: نسل امروز ما هم باید توجه داشته باشند که نسبت به کشور و جامعه مسؤولیت‌پذیری‌شان بالا باشد.

وزیر جدید آموزش و پرورش در پاسخ به سؤال دیگری درباره موضوع رتبه‌بندی معلمان که پیش از این اعلام کرده بود باید مرحله جدیدی در این زمینه آغاز شود، اظهار کرد: بحث پیشبرد رتبه‌بندی معلمان جزو برنامه‌های ماست و حتماً آن را پیگیری می‌کنیم بنابراین باید در این راستا برنامه‌ریزی کنیم و در این جهت قدم‌برداریم.

مذاکره با آمریکا مشکلات را حل نمی‌کند

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های دانش‌آموزی گفت: مذاکره با آمریکا مشکلات را حل نمی‌کند.

نصیرپور در مراسم استکبارستیزی روز ۱۳ آبان در همدان اظهار کرد: آمریکا در معادلات جهانی خود قدرت و نفوذ معنوی جمهوری اسلامی ایران را فراموش کرده است.

وی با طرح این سؤال که چرا شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهیم، گفت: برخی عوام و حتی برخی از مسؤولان معتقد هستند باید این شعار از شعائر ملی و مذهبی ما حذف شود.

وی با بیان این‌که آمریکا در زمانی که ایران نه قدرت نظامی و نه قدرت اقتصادی برابری با کشورش داشت، استراتژی حذف ایران را پس از انقلاب اسلامی در ایران با علم کردن جنگ ۸ ساله دنبال کرد؛ اما قدرت معنوی ایران در برابر سلطه و اقتدار آمریکا ایستاد.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های دانش‌آموزی با بیان این‌که آمریکا خاورمیانه‌ای بزرگ را با محوریت رژیم صهیونیستی طراحی کرده بود تصریح کرد: پس از شوروی دو جریان فکری و دو قدرت در منطقه به صورت خاص و در بعد جهانی به صورت عام در برابر هم قرار گرفتند. این دو قدرت ایران با محوریت فکری مردم و ملت‌‌ها و آمریکا با محوریت فکری قدرت‌‌ها و دولت‌های اقتصادی بود.

وی افزود: تفکر نخست، ملت‌‌ها را مورد خطاب قرار می‌داد و تفکر دوم دولت‌‌ها را. از این رو این دو قدرت تا امروز رو در روی هم ایستاده و پنجه در پنجه هم شده‌اند.

نصیرپور بیان کرد: به دو علت عمده آمریکا از مواجهه با ایران واهمه دارد. نخست آن‌که می‌ترسد ایران به عنوان یک مدل حکومتی در دنیا الگو قرار گیرد. همان طور که در خاورمیانه و در شمال آفریقا در زمان بیداری اسلامی به عنوان مدل حکومتی مبتنی بر اراده مردم مطرح شد و امروز آمریکا از مطرح شدن این مدل حتی در بین ملت‌های اروپا واهمه دارد.

وی ادامه داد: دلیل دوم وحشت آمریکا از ایران در حوزه میدانی جمهوری اسلامی است که خاورمیانه را تحت سیطره خود قرارداده است و مانع از نفوذ و سیطره آمریکا در منطقه خاورمیانه شده است.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های دانش‌آموزی ضمن تأکید بر این امر که آمریکا استراتژی خود را در مواجهه با ایران از رویکرد حذف تغییر داده است، گفت: رییس‌جمهور اسبق ایران در نامه‌ای به رییس‌جمهور اسبق آمریکا از طریق سفیر سوئیس خواستار برقراری مذاکره شد و این اقدام با واکنش تند آمریکایی‌‌ها مواجه شد به‌طوری که حتی سفیر سوئیس که حامل نامه رییس‌جمهور ایران بود، مورد مؤاخذه قرار گرفت.

وی تصریح کرد: آمریکایی‌‌ها در پاسخ به نامه رییس‌جمهور ایران مدعی شدند ما به عراق آمده‌ایم تا ایران را تنبیه کنیم و در این شرایط شما حرف از مذاکره می‌زنید؟

 

این مقام مسؤول با بیان این‌که ما با اتکا بر قدرت مردم و ایمان ملت زمین بازی را در منطقه طراحی کرده‌ایم، اظهار کرد: در حالی که قرار بود بشاراسد یک ماهه از دولت سوریه کنار گذاشته شود، با حضور رزمندگان سرافرازی چون سردار همدانی ایستادگی در برابر آمریکا تا جایی نمایان شد که رییس کمیته حقوق بشر امروز پیشنهاد داده ایران دست از حمایت از سوریه ‌بردارد تا یمن هم آزاد شود.