قانون دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی اصلاح می‌شود

وزیر کشور قانون دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی اصلاح می‌شود وزیر کشور گفت: قانون دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی در دولت در دستور کار اصلاح است و در آینده به مجلس ارایه می‌شود که با تصویب آن بسیاری از نواقص و خلأهای این بخش رفع خواهد شد. به گزارش ایسنا، عبدالرضارحمانی‌‌فضلی، در دیدار با شوراهای روستا و […]

وزیر کشور

قانون دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی اصلاح می‌شود

وزیر کشور گفت: قانون دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی در دولت در دستور کار اصلاح است و در آینده به مجلس ارایه می‌شود که با تصویب آن بسیاری از نواقص و خلأهای این بخش رفع خواهد شد.

به گزارش ایسنا، عبدالرضارحمانی‌‌فضلی، در دیدار با شوراهای روستا و دهیاران استان کردستان که امروز، ۱۳ آبان ماه در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، خدمت به روستاییان و توسعه روستا‌ها را امری ضروری دانست و اظهار کرد: مسؤولان نظام به لحاظ شرعی و دینی و رسالت‌های قانونی باید در حوزه توسعه روستا‌ها تلاش مضاعفی داشته باشند.

وی با اشاره به این‌که پتانسیل و ظرفیت‌های بسیار زیادی در سطح روستا‌ها وجود دارد که باید مورد بهره‌برداری قرار گیرد، افزود: بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها، زمینه توسعه همه جانبه را در روستا‌ها فراهم کرده و مشکلاتی را که در مهاجرت روستاییان به شهر‌ها با آن مواجهیم، کم خواهد کرد.

رحمانی‌فضلی با اعلام این‌که نظام برنامه‌ریزی نادرست موجب عدم توازن و تعادل در کشور شده که آثار آن را در مهاجرت روستاییان به شهر‌ها شاهد هستیم، بیان کرد: عدم برنامه‌ریزی صحیح در کشور موجب شکاف‌های اجتماعی، اقتصادی، فقر، آسیب‌های اجتماعی و… شده است و هر میزان که برای آن‌ها هزینه کنیم، این شکاف‌‌ها قابل جبران نیستند.

وی عنوان کرد: رفع نابرابری‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و توجه به مناطق روستایی در نظام قانون‌گذاری کشور عنوان شده است.

وزیر کشور یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌های مدیریتی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور را شورا‌ها و دهیاری‌ها دانست و اعلام کرد: این دو حوزه مدیریتی در کشور بسیار زحمتکش، فعال و کم‌ادعا هستند.

وی به اقدامات وزارت کشور در حوزه تقویت و حمایت دهیاری‌ها و شوراهای شهر و روستا‌ها اشاره کرد و افزود: طی ۳ سال گذشته تلاش کردیم تا نواقص و خلأهای موجود در قانون شورا‌ها را برطرف کرده و منابع و امکاناتی به شوراهای اسلامی شهر و روستا‌ها تخصیص یابد.

وی با اشاره به این‌که توسعه باید درون‌زا بوده و با استفاده از امکانات طبیعی و انسانی فراهم شود، گفت: مشارکت مردم محوری‌‌ترین اصل در بحث توسعه است.

 

وزیر کشور بیان کرد: گام نخست برای رسیدن به توسعه، تقویت نیروهای انسانی است که فکر و اندیشه توسعه‌ای داشته باشند تا بتوانند این تفکرات را به مرحله اجرا درآورند.