ایدههایی که به سوی تجاریسازی میروند دبیر اولین مسابقه ملی ایده بازار دریایی: تمام ایدههای تأیید شده در مسابقات، در اولویت جذب سرمایهگذاری برای تبدیل ایده به محصول و ایجاد یک کسب و کار صنعتی قرار خواهند گرفت. به گزارش ماریننیوز، در راستای توجه به ایدهپردازی و حمایت از اندیشههای نوین در حوزه دریایی، اولین […]
ایدههایی که به سوی تجاریسازی میروند
دبیر اولین مسابقه ملی ایده بازار دریایی: تمام ایدههای تأیید شده در مسابقات، در اولویت جذب سرمایهگذاری برای تبدیل ایده به محصول و ایجاد یک کسب و کار صنعتی قرار خواهند گرفت.
به گزارش ماریننیوز، در راستای توجه به ایدهپردازی و حمایت از اندیشههای نوین در حوزه دریایی، اولین مسابقه ملی ایده بازار دریایی به عنوان یکی از بخشهای اصلی در دومین جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت، توسط ستاد توسعه فنآوری و صنایع دانشبنیان دریایی معاونت علمی و فنآوری ریاست جمهوری و با همکاری نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، پارک علم و فنآوری مازندران و دانشگاه علوم دریایی امامخمینی(ره)، با حضور پژوهشگران، اساتید، دانشجویان، سازمانها و صنایع فعال دریایی و بخش خصوصی در تهران برگزار میگردد.
دبیر اولین مسابقه ملی ایده بازار دریایی در گفتوگو با ماریننیوز هدف از برگزاری این رویداد را فراهم آوردن محیطی مناسب جهت دریافت نظرات و ایدههای خلاقانه محققین حوزه دریایی، جهت تبدیل این ایدهها به طرحها و محصولات دریایی با حمایت مادی و معنوی سرمایهگذاران داخلی و خارجی و مدیران سازمانها و صنایع دریایی اعلام نمود.
مجید یوسفی با بیان اینکه پس از تصویب برگزاری مسابقه ایده بازار دریایی در ستاد دانش بنیان دریایی معاونت علمی و فنآوری ریاست جمهوری، دبیرخانه مسابقات در مرکز رشد واحدهای فنآور نوشهر تشکیل گردیده بیان داشت: اطلاعرسانی مناسبی در سطح کشور انجام شد و سپس دریافت ایدهها از طریق ارسال ایدهها به ایمیل رویداد در یک بازه ۴ماهه انجام پذیرفت.
وی اضافه کرد: با وجود بازه زمانی بسیارکوتاه، تعداد ۱۹۲ ایده دریافت شد که در بررسی اولیه توسط دبیرخانه رویداد، تعداد ۱۶۱ ایده حایز شرایط اولیه جهت شرکت در مسابقات تشخیص داده شدند.
یوسفی با اشاره به اینکه در دومین مرحله ارزیابی ایدههای دریافتی که از اول تا دهم آبان ۹۵ توسط کمیته علمی انجام شد، تعداد ۸۷ ایده در چهار گروه علمی جهت حضور در جشنواره و ادامه مسابقات معرفی گردید، افزود: در مرحله سوم مسابقات و در اولین روز مسابقه ایده بازار (۱۸ آبان ۹۵ – ساعت ۸:۳۰ الی ۱۰)، کارگاه آموزشی کارآفرینی، نوآوری و تجاریسازی در حوزه صنایع دریایی برای تمام ایده پردازان و سایر علاقهمندان به صورت رایگان توسط مؤسسه رده بندی ایرانیان برگزار میگردد تا ایدهپردازان ارایه کوتاه خود را بر مبنای آموختههای این کارگاه آماده نمایند. در چهارمین مرحله مسابقه و در ظهر و عصر روز دوم جشنواره (۱۸ آبان ۹۵) ارایه سریع ایدههای پذیرفته شده در سالن هویزه انجام میپذیرد. در این مرحله ایدههای پذیرفته شده (۸۷ ایده) هر کدام در زمان ۳ دقیقه، توسط ایده پرداز معرفی میشوند. به تمامی ارایهدهندگان ایده در این مرحله، گواهی پذیرش اولیه ایده با ذکر عنوان آن تقدیم میگردد. مرحله پنجم مسابقه شامل برگزاری کارگاه آموزشی نحوه آمادهسازی فایل ارایه نهایی ایده میباشد که عصر روز دوم جشنواره (۱۸ آبان ۹۵) از ساعت ۱۷ الی ۱۸ در سالن هویزه برگزار میگردد.
وی اضافه کرد: این کارگاه به صورت رایگان برای نفراتی که ایده آنها جهت ارایه نهایی کاندید گردیده است برگزار میگردد تا فایل ارایه نهایی خود را آماده نمایند.
دبیر اولین مسابقه ملی ایده بازار دریایی در خصوص مرحله ششم و پایانی مسابقه ایده بازار گفت: ارایه نهایی ایدهها در صبح روز سوم جشنواره (۱۹ آبان) از ساعت ۸ الی ۱۱ در سالن خلیجفارس برگزار میشود که ایده پردازان برگزیده (۱۲عدد)، ایده خود را در ۱۰ دقیقه تشریح مینمایند. بعد از ارایه همه ایدهها، داوران به انتخاب ایدههای برتر میپردازند و ایدههای برتر انتخاب و از آنها تجلیل میشود.
وی خاطرنشان کرد: تمام ایدههای تأیید شده در مسابقات، در اولویت جذب سرمایهگذاری برای تبدیل ایده به محصول و ایجاد یک کسب و کار صنعتی قرار خواهند گرفت، که این حمایتها شامل تسهیلات مالی، بازاریابی محصولات و خدمات تولید شده، حمایت کامل از دانش بنیان شدن تیمها، ارایه فضای کاری و اداری و دیگر حمایتهای مورد نیاز میباشد.
یوسفی در پایان گفت: امیدواریم با برگزاری این رویداد، بتوانیم گامی نو در راستای تحقق شعار توسعه دریامحور برداشته و فضای علمی جدیدی را برای فعالان حوزه دریا ایجاد نماییم.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.