استاندارد بدنه خودرو در گروی استفاده از قطعات باکیفیت

عضو هیأت مدیره انجمن صنایع همگن نیرومحرکه، گفت: استاندارد بدنه خودرو در گروی استفاده از قطعات با کیفیت است و استفاده از قطعات متفرقه و بی‌کیفیت، استاندارد خودرو را زیر سؤال می‌برد. به گزارش مناقصه‌مزایده، علی یکه‌فلاح؛ با اشاره به استاندارهای خودرویی در کشور، گفت: از جمله استانداردهای مورد توجه در صنعت خودرو، استاندارد بدنه […]

عضو هیأت مدیره انجمن صنایع همگن نیرومحرکه، گفت: استاندارد بدنه خودرو در گروی استفاده از قطعات با کیفیت است و استفاده از قطعات متفرقه و بی‌کیفیت، استاندارد خودرو را زیر سؤال می‌برد. به گزارش مناقصه‌مزایده، علی یکه‌فلاح؛ با اشاره به استاندارهای خودرویی در کشور، گفت: از جمله استانداردهای مورد توجه در صنعت خودرو، استاندارد بدنه خودرو است و در دنیا بالا‌ترین استاندارد در بدنه استفاده می‌شود. وی با بیان اینکه یک خودرو برای تحویل به مشتری باید از لحاظ ایمنی رتبه بالایی داشته باشد و بتواند در آزمون‌های رانندگی امتیازات لازم را کسب کند، افزود: بیش از دو هزار قطعه در خودروهای مختلف وجود دارد که باید در کنار هم قرار گیرند، با توجه به فوق ایمنی بودن خودرو و لزوم گذراندن آزمون‌های رانندگی و رعایت استاندارهای لازم که مدام در دنیا به‌روزرسانی می‌شوند ما هم باید گام به گام همراه کشورهای روز دنیا پیش برویم. عضو هیأت مدیره انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌‌سازان خودرویی کشور، گفت: بدنه خودرو را اصولاً طوری طراحی می‌کنند که سبک‌سازی شده و ایمنی بالایی داشته باشد؛ به‌طور کلی اگر خودرویی فاقد استانداردهای لازم باشد، قابلیت حرکت و کارایی ندارد. یکه‌فلاح؛ افزود: استانداردهای بدنه خودرو با توجه به کلاس خودرو و ضخامت آن متفاوت است و این استاندارد‌ها در ایران رعایت می‌شود. به گفته عضو هیأت مدیره انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌‌سازان خودروی کشور، خودروسازان، قطعاتی تولیدی قطعه‌ساز با برخورداری از استاندارد لازم را در خودرو به کار می‌برند، اما برخی مصرف‌کنندگان پس از تحویل خودرو قطعات متفرقه را استفاده می‌کنند که استاندارد نیست و همین مسأله کلیات موضوع استاندارد خودرو را زیر سؤال می‌برد. یکه‌فلاح؛ ادامه داد: برخی می‌گویند خودرو خود به تنهایی باید مقاومت داشته باشد که این موضوع رد شده است؛ در اصل باید قسمت‌هایی از خودرو مقاوم باشد که در تصادفات، ضربه‌ای به سرنشینان وارد نکند، بدنه خودرو باید در بخش‌هایی، شکنندگی داشته باشد تا از ضربه و انتقال نیرو به سرنشین جلوگیری کند.