عضو هیأت رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه، گفت: براساس مصوبات کمیسیون کلیه فعالیتهای گمرکات در مرزهای زمینی، بنادر بزرگ و پرتردد کشور از ابتدای برنامه به صورت شبانهروزی باشد. به گزارش مناقصهمزایده، محمدرضا دشتیاردکانی؛ با اشاره به مصوبات اخیر کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه، گفت: کمیسیون در جریان بررسی به لایحه برنامه […]
عضو هیأت رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه، گفت: براساس مصوبات کمیسیون کلیه فعالیتهای گمرکات در مرزهای زمینی، بنادر بزرگ و پرتردد کشور از ابتدای برنامه به صورت شبانهروزی باشد. به گزارش مناقصهمزایده، محمدرضا دشتیاردکانی؛ با اشاره به مصوبات اخیر کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه، گفت: کمیسیون در جریان بررسی به لایحه برنامه هفتم توسعه مباحث مربوط به اقتصاد دریامحور را مورد بررسی قرار داد. وی ادامه داد: کمیسیون در این بخش مصوب کرد که واگذاری عرصه، ایجاد زیرساخت، اعطای تسهیلات، اعمال معافیتها و مشوقهای لازم به استانهایی که مایل هستند در سواحل جنوبی فعالیت کنند، داده شود. همچنین وزارت نیرو در این بخش مکلف شد آب مصرفی صنایع مستقر در استانهای جنوبی را خود و یا با مشارکت بخشخصوصی تأمین کند. عضو هیأت رئیسه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه، ادامه داد: همچنین کمیسیون در بخش فوق مصوب کرد که به موجب فرآیند بازسازی، نوسازی و توسعه دریا محور، مدیریت یکپارچه در بنادر بازرگانی، مسافری و چند منظوره ساحلی ایجاد شود. دشتیاردکانی؛ تصریح کرد: همچنین کمیسیون در مصوبه دیگری تأکید داشت، کلیه فعالیتهای گمرکات در مرزهای زمینی، بنادر بزرگ و پرتردد کشور از ابتدای برنامه به صورت شبانهروزی باشد. همچنین محسن زنگنه؛ سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه، گفت: با تصویب اعضای این کمیسیون، فعالیتهای گمرکات در مرزهای زمینی، بنادر بزرگ و پرتردد کشور از ابتدای برنامه به صورت شبانهروزی خواهد بود. زنگنه؛ با اشاره به ماده ۶۱ لایحه برنامه هفتم توسعه، ادامه داد: کمیسیون تلفیق برنامه در ماده ۶۱ و به منظور تسهیل، تسریع و شتاببخشی درباره فرآیند بازسازی، نوسازی و توسعه دریا محور مقرر کرد مدیریت یکپارچه در بنادر بازرگانی، مسافری و چند منظوره ساحلی ایجاد شود. وی با بیان اینکه مقرر شد تا آییننامه این بخش در هیأت وزیران مصوب شود ادامه داد: همچنین کلیه فعالیتهای گمرکات در مرزهای زمینی، بنادر بزرگ و پر تردد کشور از ابتدای برنامه به صورت شبانهروزی خواهد بود. عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه، ادامه داد: همچنین به موجب مصوبه کمیسیون وزارت راهوشهرسازی مکلف شد با همکاری وزارت صمت نسبت به اصلاح نظام تعرفهگذاری خدمات بندری و ایجاد سازوکارهای لازم برای رقابتی نمودن آن در مقایسه با سایر بنادر منطقه، اقدام کنند. وی با اشاره به ماده ۶۲ لایحه برنامه هفتم توسعه، اظهار کرد: این ماده به بحث مهم بانکرینگ اشاره داشت. به واقع یکی از عرصههای اقتصادی دریا محور ارائه سوخت و خدمات جانبی به کشتیهاست که با عنوان بانکرینگ مطرح است. لذا در این بخش مقرر شد با اولویت بنادر شهید رجایی و قشم سالیانه حدود پنج میلیون تن به کشتیها سوخترسانی داشته باشیم.
دیدگاه بسته شده است.