آغاز حسابرسی شرکت‌های وابسته به صندوق ذخیره فرهنگیان

وزیر آموزش و پرورش خبر داد آغاز حسابرسی شرکت‌های وابسته به صندوق ذخیره فرهنگیان وزیر آموزش و پرورش از آغاز فعالیت تیم حسابرسی شرکت‌های مختلف وابسته به صندوق ذخیره فرهنگیان خبر داد و گفت: این تیم بررسی گزارش حسابرسی این شرکت‌ها را آغاز کرده و به زودی نتایج اقدامات انجام شده را اعلام می‌کنیم. به […]

وزیر آموزش و پرورش خبر داد

آغاز حسابرسی شرکت‌های وابسته به صندوق ذخیره فرهنگیان

وزیر آموزش و پرورش از آغاز فعالیت تیم حسابرسی شرکت‌های مختلف وابسته به صندوق ذخیره فرهنگیان خبر داد و گفت: این تیم بررسی گزارش حسابرسی این شرکت‌ها را آغاز کرده و به زودی نتایج اقدامات انجام شده را اعلام می‌کنیم.

به گزارش ایلنا، فخرالدین‌احمدی‌دانش‌آشتیانی در حاشیه گردهمایی کارشناس مسؤولان امور بانوان کل کشور در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان، اظهار کرد: همان گونه که در جلسه رأی اعتماد مجلس گفته بودم، اولویت نخست ما، رسیدگی به وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان است.

وی افزود: هم‌اکنون تیمی را تعیین کرده‌ام که از روز گذشته شروع به بررسی گزارش حسابرسی شرکت‌های وابسته به صندوق ذخیره فرهنگیان کرده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که تیمی که تعیین شده در حال فعالیت است و به زودی نتایج اقدامات را اعلام خواهیم کرد، گفت: امیدواریم در مدت کوتاهی مسأله را رسیدگی کرده و روش‌های فعال‌سازی صندوق و بهره‌وری بالاتر آن را پیگیری کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که فرهنگ تعامل و گفت‌وگو می‌تواند گره‌گشای مسایل بزرگ آموزش و پرورش باشد، گفت: باید بدون در نظر گرفتن بخشنامه در امر گفتمان‌سازی در امر آموزش و پرورش مشارکت فعال داشته باشیم.

فخرالدین‌احمدی‌دانش‌آشتیانی با اشاره به یک ضعف اساسی در جامعه و آموزش و پرورش در خصوص تک‌گویی به جای گفت‌وگو اظهار کرد: باید فضای گفت‌وگو در آموزش و پرورش باز شود و مسایل با گفت‌وگو حل و فصل شود.

وی تأکید کرد: این گفت‌وگو باید با تمام مخاطبان، اقشار جامعه، خانواده‌ها، معلمان، مسؤولان، و دانش‌آموزان باشد؛ اگر قصد حل کردن مسایل تربیتی را داریم، باید بدون در نظر گرفتن بخشنامه‌ها در امر گفتمان‌سازی مشارکت فعال داشته و با یکدیگر گفت‌وگو کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که فرهنگ گفت‌وگو می‌تواند گره‌گشای مسایل بزرگ آموزش و پرورش باشد، گفت: بی‌تفاوتی و انفعال حل‌کننده مسایل نیست. معتقد هستم مدرسه کانون نشاط و شادابی است و باید نوجوانان و جوانان احساس زندگی کردن در جامعه داشته باشند که البته در این میان نقش معلمان و مربیان زن را نمی‌توان نادیده گرفت.

دانش‌آشتیانی با بیان این‌که در نظر دارم بیش‌تر به پرورش ذهن و شخصیت دانش‌آموزان بپردازیم، ادامه داد: باید پرورش بیش‌تر از آموزش مورد توجه باشد. برای تحقق این امر نقش زنان و خانواده بسیار پررنگ است.

 

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: اگر مدرسه در مجموع نظام تعلیم و تربیت، بخواهد سمت و سوی واقعی خود را پیدا کند، باید به مقوله پرورش توجه نشان دهد که به خانواده وابسته است. مدرسه محل زندگی است و باید بستری باشد که دانش‌آموز به دور از اجبار و علاقه به آن عبور کند. برای این منظور باید یک درک عمیق از ارتباط و گفت‌وگو با دانش‌آموزان به وجود بیاید. همچنین باید در توانمندسازی مربیان زن در برنامه‌ریزی‌‌ها توجه کرده و با افزایش توانمندی آن‌ها توانمندسازی و ارتقای کیفیت آموزشی را دنبال کنیم.