معاون صنایع عمومی وزارت صمت، گفت: بیشترین رشد تولید در سال گذشته در گروه قطعات یدکی خودروی داخلی بوده است. به گزارش مناقصهمزایده، محمدمهدی برادران؛ در حاشیه هجدهمین دوره از نمایشگاه بینالمللی قطعات، لوازم و مجموعههای خودرو، افزود: رشد تولید قطعات اصل و قطعات داخلی باتوجه به اینکه بازار قطعات قاچاق و تقلبی محدود شده، […]
معاون صنایع عمومی وزارت صمت، گفت: بیشترین رشد تولید در سال گذشته در گروه قطعات یدکی خودروی داخلی بوده است. به گزارش مناقصهمزایده، محمدمهدی برادران؛ در حاشیه هجدهمین دوره از نمایشگاه بینالمللی قطعات، لوازم و مجموعههای خودرو، افزود: رشد تولید قطعات اصل و قطعات داخلی باتوجه به اینکه بازار قطعات قاچاق و تقلبی محدود شده، توسعه پیدا کرده است. وی با اشاره به افزایش کیفیت قطعات و لوازمیدکی خودروی تولید داخل، گفت: ما هم نظارتها را در تولید و هم در عرضه و ضمانت ادامه میدهیم تا به نوعی رضایت عمومی مردم حاصل شود و مطمئن شویم که هیچ کالای تقلبی و کالای قاچاق در سطح بازار عرضه نمیشود. معاون صنایع عمومی وزارت صمت، با بیان اینکه کالاها دارای ضمانت، کیفیت لازم و استاندارد هستند، افزود: استانداردهایی که با همکاری سازمان ملی استاندارد بعد از ۱۰ سال بهروزرسانی شد. برادران؛ گفت: سابق بر این، اصلاً عمده کالاهای ما ضمانت کالایی نداشت هماکنون حداقل ضمانت کالاها، ۹ ماه است و رضایتمندی مشتریان در مقایسه با سالهای قبل هم افزایش داشته است. وی افزود: در این نمایشگاه شاهد رونمایی محصولات جدید توسط شرکتهای دانشبنیان هستیم، ضمن اینکه رقابتی هم در عرصه تولید هم در عرصه ضمانت کالا شکل گرفته است. معاون وزیر صمت، با بیان اینکه هر کالایی یک شناسه رهگیری دارد و این شناسه مختص آن کالاست، افزود: مردم در این صورت از اصل بودن کالای خریداری شده مطمئن میشوند. برادران؛ گفت: خریدار وقتی شناسه محصول را وارد میکند از مشخصات آن معطل میشود همچنین صورتحساب الکترونیکی که فروشندگان مجاز در هنگام خرید چه به صورت حضوری و چه به صورت مجازی عرضه میکنند این اطمینانخاطر را به مشتری از لحاظ اصل بودن کالا میهد. معاون وزیر صمت، افزود: خریداران از طریق کدرهگیری میتوانند از سامانهای که خرید میکنند ضمانتنامه دریافت کنند و این شناسه فروش، تبدیل به شناسنه ضمانت کالا شود که این باعث رشد این صنعت شده همچنین موجب شده تا خریداران کالاهای دستدوم و با آلیاژ پایین را از نو تشخیص دهند برادران؛ گفت: با توجه به اینکه ما توانستهایم برخی از اقلام کالایی را به کشورهای صنعتی جهان صادر کنیم، اما برخیها به خاطر سوداگری، همان محصول را با کمترین کیفیت وارد میکنند که به مال و جان مردم ضربه میزند. معاون وزیر صمت، نمایشگاه بینالمللی خودرو را نتیجه طرح شفافیت کالا و شناسهگذاری دانست و افزود: در این نمایشگاه ضمانت و کیفیت کالا مدنظر قرار گرفته شده و در یک سال اخیر توانستیم در حوزه شناسه کالا ۳۹۲ هزار قطعه یدکی خودرو را ساماندهی کنیم. برادران؛ با بیان اینکه این نمایشگاه، در مقایسه با سال گذشته رشد کمی و کیفی مناسبی داشته است افزود: در این نمایشگاه هزار و ۵۰ شرکتکننده حضور دارند که از این تعداد ۴۹۶ شرکت خارجی هستند و ۱۵ شرکت دانشبنیان هم حضور دارد. معاون صنایع عمومی وزارت صمت، گفت: تعدادی از تولیدکنندگانی که قبلا در قالب تولیدکنندگان غیررسمی تولید میکردند با همیاری اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان قطعات یدکی خودرو به تولیدکنندگان اصلی پیوستند. برادران؛ افزود: این نمایشگاه تلاش میکنند بازار را به سمت شفافیت و به سمت افزایش تولید کیفی سوقد دهد و باعث عمق بخشی به تولید داخل شود. همچنین درخصوص کیفیت و قیمت لوازمیدکی خودرو نیز، سیداحمد حسینی؛ رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان لوازمیدکی خودرو و ماشینآلات تهران، گفت: کمیسیون شکایت اتحادیه به هرگونه تخلف در مورد گرانفروشی، تقلب و بیکیفیتی کالای لوازمخانگی که در واحدهای صنفی اتفاق بیفتد رسیدگی میکند. وی افزود: بنابراین افرادی که با این موارد مواجه شدهاند، میتوانند به صورت حضوری به اتحادیه مراجعه و شکایت خود را در کمیسیون شکایت ثبت یا به صورت تلفنی شکایت خود را ثبت و پس از ثبت شکایت قطعاً کمیسیون شکایت اتحادیه موارد را بررسی و رسیدگی میکند. وی گفت: توصیه ما به خریداران قطعات یدکی خرید از واحدهای صنفی دارای پروانه کسب است، همچنین در صورت خرید اینترنتی خریداران حتماً خرید را از سایتهای دارای کد اینماد یا دارای پروانه صنفی کسبوکارهای مجازی انجام دهند. وی با تأکید بر اینکه گرانی و گرانفروشی را باید از یکدیگر تفکیک کرد، اظهار داشت: سازمان حمایت ۱۵ درصد سود برای خردهفروشان لوازمیدکی و ۳ درصد سود برای عمدهفروشان لوازمیدکی تعیین کرده است، اما با توجه به رکود و رقابتی بودن بازار عمدهفروش در این صنف با سود کمتری کالاهایشان را عرضه میکنند. حسینی؛ بیان داشت: در بسیاری از رستهها مانند قطعات یدکی ماشینآلات معادن و راهسازی با توجه به گرانی قطعات و بازار رقابتی اصلاً امکان دریافت سه درصد سود وجود ندارد و فعالان صنفی این بخش اغلب کالاها را با سود بسیار اندک عرضه میکند. وی با بیان اینکه در ابتدای امسال قیمت لوازمیدکی خودرو ۱۵ درصد افزایش یافت گفت: از عوامل گرانی قیمت لوازمیدکی خودرو قیمت ارز، افزایش دستمزد کارگران، افزایش قیمت حاملهای انرژی و همچنین افزایش دریافت مالیات از واحدهای صنفی است که امسال دریافت مالیات از واحدهای صنفی چند برابر شده است. رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان لوازمیدکی خودرو و ماشینآلات تهران، با بیان اینکه به دلیل رکود بازار در دو ماه گذشته قیمت لوازمیدکی افزایش نداشته است، گفت: بازار لوازمیدکی یک بازار رقابتی و براساس عرضه و تقاضاست، اما اصناف این بخش به دلیل افزایش هزینههای مختلف که به آن اشاره شد از جمله افزایش مالیات و افزایش دستمزدها با چالشهای زیادی روبهرو هستند. وی افزود: اصناف در گرانی قیمت لوازمیدکی خودرو دخالتی ندارند و همان طور که اشاره شد گرانی ناشی از عوامل مختلفی است، اما اگر گرانفروشی توسط اصناف صورت گیرد، در صورت ثبت شکایت موارد را رسیدگی خواهیم کرد.
دیدگاه بسته شده است.