هر چه گودرزی انجام داد شما انجام نده!

وزیر جدید مراقب اطرافیانش باشد  هر چه گودرزی انجام داد شما انجام نده! با وجود زمان اندکی که سلطانی‌فر تا پایان دولت برای وزارت دارد، باید گفت برای موفقیت کافی است هر کاری وزیر پیشین ورزش کرده انجام ندهد و اطرافیان و برنامه‌های وزارت را عوض کند. به گزارش مهر، مسعود سلطانی‌فر دیروز در میان […]

وزیر جدید مراقب اطرافیانش باشد

 هر چه گودرزی انجام داد شما انجام نده!

با وجود زمان اندکی که سلطانی‌فر تا پایان دولت برای وزارت دارد، باید گفت برای موفقیت کافی است هر کاری وزیر پیشین ورزش کرده انجام ندهد و اطرافیان و برنامه‌های وزارت را عوض کند.

به گزارش مهر، مسعود سلطانی‌فر دیروز در میان استقبال کارمندان وزارتخانه ورزش و جوانان وارد ساختمان سئول شد. او ۹ ماه فرصت دارد تا ورزش ایران را سروسامان بدهد. ۹ ماهی که محدود و کوتاه به نظر می‌رسد اما برای همه ایران بسیار مهم است.

سلطانی فر در حالی دیروز به ساختمان سئول گام گذاشته که پیش از او محمودگودرزی وزیر بود. مردی از جنس دانشگاه با شعار خوبی به نام « ورزش پاک». گودرزی با این دیدگاه‌ها می‌توانست در ورزش ایران موفق باشد اما نبود، او نه موفق بود نه محبوب. در واقع پایین آمدن او از پله‌ها بخش بزرگی از بدنه ورزش را خوشحال کرد اما چه اتفاقی رخ داد تا بخش بزرگی از بدنه ورزش از جدایی گودرزی از آن ساختمان خوشحال شوند؟

در واقع سلطانی‌فر به نظر می‌رسد برای رقم زدن شرایط بهتر فقط کافی است هر کار اشتباهی را که گودرزی انجام داده انجام ندهد. طبیعتاً گودرزی که وزیری سالم و قابل احترام بود کارهای خوبی هم در این ورزش انجام داد که البته خیلی پررنگ و اثرگذار نبود.

اما گودرزی چه کرده که سلطانی‌فر نباید آن کار‌ها را انجام بدهد؟

اطرافیان وزیر

اول: مهم‌ترین اشکالی که گودرزی داشت و دوست و دشمن به او می‌گفتند اما وقعی ننهاد، انتخاب اشتباه اطرافیانش بود. آن‌ها که با سیستم خاله‌زنکی‌شان وزارت ورزش را به شدت پایین آوردند و با اخبار اشتباه گودرزی را سردرگم کردند.

بخشی از اطرافیان گودرزی اخلاق‌مدار نبودند و خودشان بار‌ها توسط بزرگان ورزش شماتت شدند بابت کارهای اشتباهی که انجام می‌دادند تا جایی که حتی علی‌پروین و علی‌دایی هر دو اعتراض‌های بلندی به استراق سمع درمورد اتاق‌های وزارت ورزش داشتند.

«در روزهای مدیریت کوتاه علی‌پروین در پرسپولیس نیز در وزارت ورزش جلسه‌ای بین علی‌دایی، سرمربی وقت، علی‌پروین، قائم‌مقام وقت باشگاه و امیررضاخادم، معاون پارلمانی وزارت ورزش برگزار شد که پس از این جلسه یک فایل صوتی منتشر شد که از جر و بحث شدید بین دو اسطوره فوتبال ایران حکایت می‌کرد. در آن روز‌ها دایی با انجام مصاحبه‌ای شدیدالحن به شخص رییس‌جمهور متذکر شد که در یکی از وزارتخانه‌هایت شنود می‌گذارند و به شدت به این موضوع اعتراض کرد.»

در بعد مشاوره‌های صحیح و مدیریت‌های میانی و معاونت‌ها هم گودرزی انتخاب‌های خوبی نداشت تا جایی که امیررضا‌خادم در پرسپولیس و استقلال که بزرگ‌ترین جمعیت ورزش ایران را شامل می‌شوند، آنقدر بد کار کرد که هواداران این دو تیم در عرض یک سال با اعتراض‌های مجازی و حقیقی، رییس‌جمهور و وزیر ورزش را تحت‌فشار شدیدی قراردادند و کاری کردند که خود وزیر او را از مدیریت این دو تیم کنار گذاشت.

در این بخش کار تا جایی عجیب جلو رفت که خود وزیر مجبور شده بود اسپانسر پیدا کند و در نقل و انتقالات حضوری فعال داشته باشد و ترمز یک باشگاه را بکشد و دیگری را پرگاز جلو ببرد و برعکس. همین موضوع اعتراض‌ها را هر روز بیش‌تر و بیش‌تر کرد و حتی به تحصن جلوی مجلس شورای اسلامی هم کشید. در المپیک هم ایران به دلیل مشاوره‌های غلط اطرافیان وزیر شکست خورد اطلاعات غلط و مدیریت‌های اشتباه هر روز بیش‌تر و بیش‌تر شد تا جایی که کار‌ها بد جلو رفت و نسبت به دوره قبل ایران در جدول نزول کرد.

مجادلات با فدراسیون‌ها و مدیران

دوم: مجادلات گودرزی با بسیاری از اهالی ورزش کار‌ها را خراب کرده بود. گودرزی با اکثر فدراسیون‌ها و البته با کمیته ملی المپیک درگیری لفظی پیدا کرده بود. مشکلات او با کمیته ملی المپیک تهدید به تحریم را هم به ارمغان آورد اما این تنها مجادله او نبود بلکه مجادلات وی به تیم ملی و شخص سرمربی هم رسید تا همه چیز به هم بریزد.

گودرزی کی‌روش را به صورت غیرمستقیم لمپن هم خواند. در فوتبال گودرزی تقریباً به صورت مستقیم با هواداران پرسپولیس و استقلال درگیر شده بود. انتخاب‌های غلط معاونان وی و حتی رسیدن به نشست یکی از مدیران منتخب با عناصر ضد انقلاب و در نهایت بازداشت‌ها و زندانی شدن آن‌ها نمره منفی بزرگی در کارنامه گودرزی گذاشت. جدل با مدیران استقلال و پرسپولیس و برکناری‌های بی‌ربط و انتخاب‌هایی که اکثراً اشتباه بودند اجازه نداد گودرزی به انتهای خط برسد.

فروش صندلی‌های هیأت مدیره‌ها

سوم: فروش صندلی‌های هیأت مدیره استقلال و پرسپولیس به ثروتمندان و البته شکست در مشکلات مالی هر دو تیم هم عامل دیگری بود که شائبه‌های زیادی تولید کرد و با وجود شعارهای اولیه بدهی‌ها را بیش‌تر کرد و البته قرارداد‌ها را هم به شکل عجیبی به ترکمانچای نزدیک کرد.

دخالت در انتخابات

 

چهارم: موارد دیگری هم البته وجود داشت که سلطانی فر باید از آن‌ها حذر کند. از دخالت در انتخابات فدراسیون‌ها بگیرید تا برسید به موارد دیگر. ارتباط با رسانه‌ها هم در بخش‌های مختلف وزارت ورزش مشکل داشت و انتظاری که رسانه‌ها از وزارت ورزش داشتند برآورده نشد. باید دید سلطانی‌فر چه خواهد کرد؟