گروه خودرو- اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس، در نشست مشترک با وزیر صمت، بر استفاده از ظرفیت ارز منشأ خارجی برای واردات خودرو تأکید کردند. به گزارش مناقصهمزایده، نشست مشترک کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با عباس علیآبادی؛ وزیر صنعت،معدنوتجارت برگزار شد. براساس این گزارش عزتا… اکبریتالارپشتی؛ رئیس کمیسیون صنایع و معادن […]
گروه خودرو- اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس، در نشست مشترک با وزیر صمت، بر استفاده از ظرفیت ارز منشأ خارجی برای واردات خودرو تأکید کردند. به گزارش مناقصهمزایده، نشست مشترک کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با عباس علیآبادی؛ وزیر صنعت،معدنوتجارت برگزار شد. براساس این گزارش عزتا… اکبریتالارپشتی؛ رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، در این نشست با اشاره به قوانین مصوب درباره واردات خودرو، گفت: دولت میتواند با نظام تعرفهگذاری، بازار خودرو را تنظیم کند، در حالحاضر خودرو به کالای سرمایهای تبدیل شده و بخشی از تقاضای بازار کاذب است که با واردات مدیریت شده میتوان این تقاضای کاذب را حذف کرد. وی با بیان اینکه مردم منتظر واردات خودرو هستند، تصریح کرد: نباید در واردات خودرو تعلل صورت گیرد. اکبریتالارپشتی؛ با اشاره به اینکه باید در همه حوزههای صنعت از مدلهای موفق دنیا الگوبرداری و آنها را بومیسازی کرد، اضافه کرد: در این حوزهها باید از ظرفیت بخشخصوصی استفاده کرد و وزارت صمت و دولت تنها سیاستگذار این حوزه باشند. رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با اشاره به ضرورت استفاده از پتانسیل ریاکسپورت، تصریح کرد: در موضوع واردات خودرو میتوان از ظرفیت ارز منشأ خارجی استفاده کرد. در واقع در این مکانیسم ایرانیان خارج از کشور میتوانند خودرو وارد کنند. همچنین الهویردی دهقانی؛ عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه مجلس وظیفه خود درباره واردات خودرو را انجام داد و اکنون نوبت وزارت صمت و دولت است که با تخصیص ارز این موضوع را محقق کند، گفت: باید برای صنایعی مانند آلومینیوم که انرژیبر هستند اما محصولات مازادشان را صادر میکنند نیز، فکری شود. در این نشست لطفا… سیاهکلی؛ با بیان اینکه باید به آمار تولید یک میلیون و۵۰۰ هزار دستگاه خودرو شک کرد، گفت: برخی افراد هستند که با وجود اینکه یک سال از زمان ثبتنام آنها میگذرد اما هنوز خودرو دریافت نکردهاند. نماینده مردم قزوین و آبیک و البرز در مجلس، درباره واگذاری سهام دولت در ایرانخودرو و سایپا، ادامه داد: دولت در ایرانخودرو و سایپا باید مدیریت را واگذار کند نه سهام خود را. روحا… عباسپور؛ سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، در این مراسم با اشاره به جلسه روز گذشته کمیسیون متبوعش با انجمن ماشینآلات راهسازی و معدنی، گفت: این افراد گلایهمندیهایی داشتند مبنی بر اینکه ما توانایی تولید به میزان نیاز کشور را داریم اما این ماشینآلات از خارج واگذار میشود که در این زمینه باید فکری اساسی شود. حجتا… فیروزی؛ عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: برای واردات خودرو میتوان از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور استفاده کرد، از سوی دیگر باید به این نکته نیز توجه کرد تا زمانی که تولیدکنندگان خودرو خودشان در واردات ذینفع نباشند، این موضوع محقق نمیشود بنابراین میتوان در حوزه خدمات پس از فروش و… از این شرکتها استفاده کرد. علیاکبر کریمی؛ در این نشست بیان کرد: محدودیت واردات خودرو از سال ۹۷ اتفاق افتاد که با قانون مجلس این محدودیت از بین رفت. در قانون واردات خودروهای کارکرده هیچ قیدی در نظر گرفته نشده و افراد میتوانند بدون نیاز به کارت بازرگانی خودرو وارد کنند. سیدجواد حسینیکیا؛ با بیان اینکه کارشناسان وزارت صمت باید تمام خلأهای قانونی و یا تعارضات قانونی حوزه صمت را احصا و به کمیسیون صنایع برای رفع مشکلات ارائه دهد، گفت: میتوان راهکارهای بسیاری برای واردات خودرو به کار گرفت. عباس علیآبادی؛ وزیر صمت، در این نشست درباره آییننامه واردات خودرو، تصریح کرد: تلاش کردیم در این آییننامه تعرفههای واردات را کاهش دهیم. علیآبادی؛ همچنین با بیان اینکه تلاش میشود تعرفه واردات خودروهای برقی صفر در نظر گرفته شود، اضافه کرد: مصرف سوخت در سالجاری نسبت به سال گذشته حدود ۱۰ میلیون لیتر افزایش یافته و اگر همین مسیر را ادامه دهیم نه تنها نمیتوانیم بنزین صادر کنیم، بلکه باید بنزین نیز وارد کنیم که برای رفع این مشکل بهترین راهکار استفاده از خودروهای برقی است. عبدا… توکلی؛ مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت، در این نشست گزارشی از روند تولید خودرو، برنامههای مدیریت بازار، واردات خودروهای کارکرده و… ارائه به رشد تولید خودرو اشاره کرد و گفت: بخشخصوصی نقش مهمی در این رشد داشتهاند. وی در تشریح برنامههای وزارت صمت در مدیریت بازار خودرو به افزایش عرضه از طریق تولید داخل، شفافسازی عرضه از طریق سامانه یکپارچه و تسهیل واردات و تدوین آییننامه واردات خودروهای کارکرده اشاره کرد. مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت، بیان کرد: در تدوین آییننامه واردات خودرو از نقطهنظرات کارشناسان استفاده شده است. توکلی؛ با بیان اینکه ما در برنامههای خود به دنبال رقابتپذیری هستیم، گفت: تأمین ارز برای رشد تولید و واردات و یکپارچگی حکمرانی صنعتی الزامات تحقق برنامههای ما در وزارت صمت است.
گروه خودرو- با توجه به کمبودها در حوزه انرژی که در سالجاری حتی در زمستان نیز رخ داده است، این سؤال مطرح میشود که آیا با ورود خودروها و ناوگان حملونقل برقی چگونه میتوان توقع این را داشت که این دسته از خودروها بتوانند بازدهی مطلوبی را داشته باشند و از سوی دیگر چگونه میتوان […]
مهدی قرهداغلی- واردات خودرو به کشور با روندی کُند مواجه است و اصلاً مشخص نیست که چه تعداد خودرویی از چه برندهایی وارد کشور خواهند شد و هر روزه فقط با وعدههای گوناگونی از سوی مسئولان در این حوزه مواجه هستیم. اما سؤال اصلی اینجاست که با روند فعلی واردات خودرو، در نهایت سرانجام واردات […]
گروه خودرو- عضو هیئترئیسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ از مصوبه این کمیسیون برای واردات خودروهای برقی جهت حل مسئله آلودگی هوا و ناترازی بنزین، خبر داد. به گزارش مناقصهمزایده، محسن دهنوی؛ عضو هیئترئیسه کمیسیون تلفیق، در جمع خبرنگاران، با اشاره به جلسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳، اظهار کرد: با مصوبهای که در کمیسیون […]
نائب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران، با بیان اینکه مافیایی در عرصه واردات خودروهای برقی وجود ندارد، گفت: ارز صادراتی و دلارهای در اختیار خود مردم باید به کمک واردات خودرو بیاید تا کشور از آلودگی و مصرف سوخت بالای خودروها رها شود. به گزارش اقتصادآنلاین، حمیدرضا صالحی؛ درخصوص دلایل تمرکز وزارت صمت بر […]
دیدگاه بسته شده است.