ضرورت تعیین‌تکلیف و مزایده ۲ هزار و ۹۴۰ وسیله‌نقلیه رسوبی در پارکینگ‌های استان سمنان

رئیس کل دادگستری استان سمنان، گفت: در توقفگاه‌های نگهداری وسایل‌نقلیه گرمسار تعداد دو هزار و ۷۲۳ موتورسیکلت و تعداد ۲۱۷ خودرو و مجموعاً تعداد دوهزار و ۹۴۰ وسیله‌نقلیه رسوبی و غیررسوبی وجود دارد که ساماندهی و تعیین‌تکلیف آن‌‌ها ضرورت دارد. ضرب‌الاجل رئیس کل دادگستری سمنان جهت تعیین‌تکلیف قانونی وسایل‌نقلیه نگهداری شده در پارکینگ‌های گرمسار به […]

رئیس کل دادگستری استان سمنان، گفت: در توقفگاه‌های نگهداری وسایل‌نقلیه گرمسار تعداد دو هزار و ۷۲۳ موتورسیکلت و تعداد ۲۱۷ خودرو و مجموعاً تعداد دوهزار و ۹۴۰ وسیله‌نقلیه رسوبی و غیررسوبی وجود دارد که ساماندهی و تعیین‌تکلیف آن‌‌ها ضرورت دارد.

ضرب‌الاجل رئیس کل دادگستری سمنان جهت تعیین‌تکلیف قانونی وسایل‌نقلیه نگهداری شده در پارکینگ‌های گرمسار

به گزارش مناقصه‌مزایده، محمدجعفر عبداللهی؛ اظهار کرد: اجرای دستورالعمل ساماندهی فرآیند توقیف، انتقال، نگهداری و ترخیص وسایل‌نقلیه را در دستور کار قرار داده و تاکنون از پارکینگ‌های شهرستان‌های شاهرود و دامغان بازدید کرده و در این مرحله از پارکینگ‌های شهرستان گرمسار بازدید و ساماندهی، ترخیص و تعیین‌تکلیف قانونی وسایل‌نقلیه را مطالبه کردیم. رئیس کل دادگستری استان سمنان، گفت: دستورالعمل ساماندهی فرآیند توقیف، انتقال، نگهداری و ترخیص وسایل‌نقلیه در دستور کار دستگاه قضایی استان است و ضمن دعوت از مسؤولین مربوطه استانی و شهرستانی و بازدید میدانی و برگزاری جلسات تصمیمات قانونی به منظور ساماندهی و تعیین‌تکلیف این وسایل‌نقلیه اتخاذ می‌شود. عبداللهی؛ افزود: هدف ازساماندهی پارکینگ‌‌ها حفظ حقوق شهروندی در باب حمایت از اموال و مالکیت شهروندان و بیت‌المال است تا از تضییع و تعرض مصون باشد. رئیس کل دادگستری استان سمنان، اظهار کرد: در بازدید میدانی از پارکینگ‌های هجرت و ولیعصر(عج) گرمسار، متأسفانه متصدیان وقت تعهد و کفایت لازم در حفاظت و نگهداری از وسایل‌نقلیه توقیفی را ندارند. وی ادامه داد: به همین منظور به مسؤولین مربوطه دستور داده ظرف یک ماه با رعایت موازین قانونی متصدیان صالح را معرفی و تعیین کنند. عبداللهی؛ تصریح کرد: در توقف‌گاه‌های نگهداری وسایل‌نقلیه گرمسار تعداد دو هزار و ۷۲۳ موتورسیکلت و تعداد ۲۱۷ خودرو و مجموعاً تعداد دو هزار و ۹۴۰ وسیله‌نقلیه رسوبی و غیررسوبی وجود دارد که ساماندهی و تعیین‌تکلیف آن‌‌ها ضرورت دارد. رئیس کل دادگستری استان سمنان، تصریح کرد: در مورد موتورسیکلت شش ماه و درخصوص خودرو یک سال از زمان امکان ترخیص چنانچه کماکان در پارکینگ بوده و مالک برای ترخیص مراجعه نکند پس از انجام تشریفات قانونی از طریق مزایده به فروش خواهد رسید. عبداللهی؛ با دعوت از مالکین و متصرفین قانونی وسایل‌نقلیه‌ای که امکان ترخیص وسیله‌نقلیه آن‌‌ها فراهم است، گفت: شهروندان برای ترخیص وسایل‌نقلیه خویش هرچه سریع‌تر به پارکینگ‌های سراسر استان مراجعه و نسبت به رفع توقیف وسیله‌نقلیه خویش اقدام کنند. رئیس کل دادگستری استان سمنان، یادآوری کرد: توقیف وسایل‌نقلیه توسط مأمورین جز در موارد مصرح قانونی و یا برابر دستور مقام قضایی ممنوع است و متأسفانه با وضعیتی که در نگهداری وسایل‌نقلیه در شهرستان گرمسار وجود دارد، باید علاوه بر تعیین‌تکلیف قانونی و ساماندهی خودرو‌‌ها و موتورسیکلت‌‌ها به قید فوریت تسطیح محوطه، تفکیک صحیح و افزایش ضریب حفاظت فیزیکی و نظارتی اقدام شود.