عضو هیأت رییسه اتاق تهران ناوگان حملونقل ایران نیاز به توسعه و بازسازی دارد بین ایران و روسیه تفاهم همکاریهای حملونقل امضا شد. مهردادتقیزاده، معاون حملونقل وزیر راه و شهرسازی ایران بعد از امضای این یادداشت تفاهم ابراز امیدواری کرد با تحقق این همکاریها، شاهد تسهیل حملونقل بین ایران و روسیه باشیم. به گفته تقیزاده، […]
عضو هیأت رییسه اتاق تهران
ناوگان حملونقل ایران نیاز به توسعه و بازسازی دارد
بین ایران و روسیه تفاهم همکاریهای حملونقل امضا شد.
مهردادتقیزاده، معاون حملونقل وزیر راه و شهرسازی ایران بعد از امضای این یادداشت تفاهم ابراز امیدواری کرد با تحقق این همکاریها، شاهد تسهیل حملونقل بین ایران و روسیه باشیم.
به گفته تقیزاده، در اجلاسهای بعدی همچنان در زمینه تسهیل تردد بین بخشهای مختلف حملونقل مذاکره خواهد شد؛ همچنین از این پس ۵ کارگروه حملونقل ریلی، هوایی، بندری، جادهای، هوایی، با ایجاد هماهنگی، توسعه همکاریهای دو کشور را دنبال خواهد کرد.
الکسیسامبویچتسیدنوف، معاون وزیر حملونقل روسیه هم بعد از امضای تفاهمنامه گفت: دو طرف توافق کردند در مدت سه ماه از امضای این یادداشت تفاهم، برای ساخت کارخانه مشترک تولید ریل متناسب با فناوریهای روز دنیا، اقدام کنند. طرف ایرانی مشکلات تردد ایمن کشتیها در کانال ولگا را مطرح کرد درحالیکه اکنون عملیات لایروبی کانال «ولگا-دریای خزر» در حال اجراست و فقط کشتیهای با آبخور ۴ متر میتوانند از آن عبور کنند.
سیدهفاطمهمقیمی، عضو هیأت رییسه اتاق تهران در گفتوگو با سایت خبری اتاق تهران درباره تفاهمنامههای همکاری حملونقل بین ایران و روسیه بیان کرد: علاوه بر این تفاهمنامهها، مسألهای که در بحث تجاری ایران و روسیه باید در نظر گرفته شود، مسایل روادید است که باید حلوفصل شود.
علاوه بر این موضوع، به اعتقاد مقیمی، بحث ناوگان نیاز به بررسی جدی دارد. وی گفت: نیاز است تا برای جابهجایی کالا در فصول مختلف و جلوگیری از آسیب به این کالاها، ناوگان ایران بهروز و توسعه پیدا کند.
مقیمی تأکیدکرد: این توسعه ناوگان میتواند تمام توسعه دریایی و جادهای و ریلی را شامل شود. البته در حال حاضر چون چند ماه از سال، رودخانه ولگا یخزده است، یکسری محدودیتها در جابهجایی کالا از طریق این رودخانه بین ایران و روسیه وجود دارد. اما در حوزههای دیگر، ازجمله ناوگان جادهای و ریلی باید اقداماتی انجام شود.
عضو هیأت رییسه اتاق تهران همچنین گفت: نیاز است تا ناوگان جادهای ایران بازسازی و نوسازی شود. اگر این اتفاقها رخ دهد، تجارت ایران و روسیه راحتتر و بهتر انجام میشود.
مقیمی معتقد است: بخش خصوصی قطعاً میتواند در این نوسازی و توسعه ناوگان نقش داشته باشد اما از طرف دیگر دولت باید سوبسیدهایی را بپردازد. وزارت راه و شهرسازی با دادن این سوبسیدها در نوسازی یا سوبسید در امکانات ورود میتواند به بخش خصوصی در توسعه ناوگان حمل و نقل کمک کند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.