ایجاد بازار با ثبات صادراتی با استفاده از سهم بازار برندهای معتبر جهان

نایب رییس اتاق ایران‌ و چین مطرح ‌کرد‌ ایجاد بازار با ثبات صادراتی با استفاده از سهم بازار برندهای معتبر جهان نایب رییس اتاق ایران ‌و چین با بیان این‌که در بسیاری از کالای صنعتی ایرانی که به بازار منطقه صادر می‌شود استاندارد جهانی مطابق با تکنولوژی‌های روز دنیا ندارد‌، گفت: باید تحت برندهای معتبر […]

نایب رییس اتاق ایران‌ و چین مطرح ‌کرد‌

ایجاد بازار با ثبات صادراتی با استفاده از سهم بازار برندهای معتبر جهان

نایب رییس اتاق ایران ‌و چین با بیان این‌که در بسیاری از کالای صنعتی ایرانی که به بازار منطقه صادر می‌شود استاندارد جهانی مطابق با تکنولوژی‌های روز دنیا ندارد‌، گفت: باید تحت برندهای معتبر جهانی به تولید پرداخت تا بتوان با استفاده از سهم صادراتی آن‌‌‌‌ها به بازارهای با ثبات صادراتی دست یافت.

مجیدرضاحریری در گفت‌وگو با پانا ‌عنوان ‌کرد: نخستین شکل برای رسیدن به بازارهای صادراتی با ثبات برای کشور قبل از برندسازی و سرمایه‌گذاری خارجی و تکنولوژی بالاتر تولید آن است که ظرفیت‌های تولیدی کشور ابتدا تحت برندهای معتبر جهانی تولید کنند تا بتوان از سهم بازار آن‌‌‌‌ها استفاده کرد.

وی با بیان این‌که وظیفه دولت‌‌‌‌ها سیاست‌گذاری‌های حاکمیتی است‌، تصریح ‌کرد: وظیفه مردم و تولید‌کنندگان اجرای سیاست‌گذاری‌های درستی است که برای تولید فکر کار کارشناسی روی آن شده است اما باید گفت سیستم تولید در کشور سیستمی است که برای عرضه در بازارهای رقابتی و جهانی طراحی نشده است.

وی افزود: صادرات کنونی کشور که حدود ۵۰ میلیارد دلار در سال بوده و حدود ۲۸ میلیارد دلار آن میعانات گازی است و مابقی ان نیز مواد خام است و شرکای تجاری ایران بسیار محدود است به گونه‌ای که اگر بازار افغانستان و عراق که بازارهای ناپایداری هم هستند از دست بروند بازار جایگزین جدی برای آن‌‌‌‌ها وجود ندارد و به محض پایداری منطقه کشورهای چند ملیتی جای ما را در این بازار‌‌‌ها می‌گیرند و صادرات صنعتی کشور به سمت صفر میل می‌کند.

 

حریری عنوان‌ کرد: ما نه به اروپا و نه هیچ کشور دیگری کالای ساخته شده نداریم و اگر صادرات به این کشور‌‌‌ها از بین برود کشور جایگزین نداشته و از سوی دیگر این دو بازار باعث تنبلی تولید کشور شده و بازاری است که محصولاتی که استاندارد جهانی نداشته و قابلیت رقابت با تولیدات جهانی ندارد در این بازار همجوار صادر می‌شود و اگر این کشور‌‌‌ها به شرایط با ثبات سیاسی و منطقه‌ای برسند خریدار کالاهای کنونی ایران نیستند.