فساد اداری راه را برای ورود کالای قاچاق باز می‌کند

رییس اتاق اصناف بوشهر فساد اداری راه را برای ورود کالای قاچاق باز می‌کند مصطفی گراشی گفت: بخش اعظمی از کالاهای قاچاق که از مبادی اصلی وارد کشور می‌شود، دارای اسناد قانونی است. رییس اتاق اصناف بوشهر در گفت‌و‌گو با پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران در خصوص اجرای طرح برخورد با کالای قاچاق در این […]

رییس اتاق اصناف بوشهر

فساد اداری راه را برای ورود کالای قاچاق باز می‌کند

مصطفی گراشی گفت: بخش اعظمی از کالاهای قاچاق که از مبادی اصلی وارد کشور می‌شود، دارای اسناد قانونی است.

رییس اتاق اصناف بوشهر در گفت‌و‌گو با پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران در خصوص اجرای طرح برخورد با کالای قاچاق در این شهرستان اظهار ‌کرد: یک سازمان در بوشهر با اعمال نفوذ استانی سعی در ورود به بازار دارد و مدعی است که کماکان برای برخورد با کالای قاچاق در سطح عرضه مأموریت دارد.

وی افزود: بر همین اساس پیشنهاد می‌شود که اتاق اصناف ایران به منظور ایجاد وحدت رویه میان اتاق‌های اصناف و اتحادیه‌های صنفی برای اجرای طرح برخورد با کالای قاچاق دستور‌العملی را صادر و ابلاغ کند تا از اعمال برخوردهای سلیقه‌ای و شخصی خودداری شود.

گراشی همچنین ضمن اشاره به این مطلب که بوشهر دارای ۹۰۰ کیلومتر مرز آبی است، افزود: طبق قانون ملوانان از معافیت‌هایی برای واردات کالا برخوردار هستند اما هم اکنون ضرورت دارد که چار‌ه‌ای اندیشیده شود تا این واردات مورد ساماندهی قرار گیرد و کالاهای همراه ملوانان نیز به دلایل امنیتی، بهداشتی و اجتماعی مشمول برگ سبز شوند.

رییس اتاق اصناف بوشهر با بیان این‌که بخش اعظمی از کالاهای قاچاق از مبادی اصلی وارد کشور می‌شود، گفت: فساد در سیستم اداری و کم‌اظهاری در گمرک موجب می‌شود تا کالاهای قاچاق از مبادی قانونی وارد کشور شود.

 

۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰