حضور چشمگیر فولاد مبارکه اصفهان در بورس کالا

  دیروز عرضه شرکت فولاد مبارکه اصفهان انواع ورق‌های فولادی خود را در بورس کالا عرضه کرد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل بورس کالای ایران، این شرکت دیروز یک هزار تن ورق سرد B، یک هزار و صد تن ورق گرم B، یک هزار و صد تن ورق گرمC، […]

 

دیروز عرضه شرکت فولاد مبارکه اصفهان انواع ورق‌های فولادی خود را در بورس کالا عرضه کرد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل بورس کالای ایران، این شرکت دیروز یک هزار تن ورق سرد B، یک هزار و صد تن ورق گرم B، یک هزار و صد تن ورق گرمC، ۵۰۰تن ورق گالوانیزه G و ۵۰۰ تن ورق قلع اندود شرکت فولاد مبارکه اصفهان در بورس کالای ایران عرضه شد.

علاوه بر انواع ورق‌های شرکت فولاد مبارکه، ۱۰ هزار تن سبد میلگرد ۱۲ تا ۳۲-A3 شرکت ذوب آهن اصفهان و یک هزار تن شمش هزار پوندی ۹۹٫۸ شرکت ایرالکو، عرضه شد.

این گزارش حاکی است، تالار صادراتی بورس کالا در این روز میزبان عرضه ۱۳ هزار و ۱۰۰ تن عایق رطوبتی، قیر گوگرد کلوخه و لوب کات شامل ۱۰۰تن عایق رطوبتی، یکهزار تن قیر ۶۰۷۰ شرکت پالایش و انرژی شمال‌غرب آرکا، یک هزار تن قیر ۶۰۷۰ شرکت آترا کران انرژی، ۵ هزار تن قیر ۶۰۷۰ شرکت پالایش نفت شیراز، ۳ هزار تن قیر۶۰۷۰ صنعت قیر پارسیان انرژی، یک هزار و ۵۰۰ تن قیر ۶۰۷۰ شرکت رهیار گستر نوین، یک هزار تن گوگرد کلوخه شرکت پالایش نفت اصفهان و ۵۰۰ تن لوب‌کات سنگین شرکت پالایش نفت بندر عباس بود.

بر اساس این گزارش، ۶۲ هزار و ۵۲۹ تن انواع قیر، ۱۳ هزار و ۳۸۵ تن انواع مواد پلیمری، یک هزار و ۲۰۰ تن گوگرد، ۵۰۰ تن لوب کات، ۲ هزار تن وکیوم باتوم، ۳۰۰ تن اسید نیتریک، ۴۴۹ تن آمونیاک و یک هزار و ۵۰۰ تن تولوئن نیز در تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی عرضه شد.

تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران نیز در این روز عرضه ۱۰۰ تن روغن خام سویا از کشور آرژانتین، ۱۵۰ تن شکر سفید کارخانه قند اصفهان و ۲۰۰ تن شکر سفید کارخانه قند و شکر دعبل بود.

همچنین تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران دیروز شاهد عرضه ۱۰ کیلو گرم شمش طلای معدن موته بود.

خبر دیگر از بورس کالا این که شرکت آلومینیم ایران (ایرالکو) طی ۱۰ ماه امسال بیش از ۱۵۰ هزار تن محصول تولید کرده است و طبق برنامه‌ریزی سالانه این شرکت باید ۱۸۰ هزار تن محصول تولید کند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، شرکت آلومینیم ایران (ایرالکو) اولین و بزرگ‌ترین تولیدکننده شمش‌های آلومینیمی کشور است که در سال ۱۳۵۱ در اراک تأسیس شده است و از اولین روز فعالیت خود تاکنون ۳ میلیون ۸۰۰ هزار تن آلومینیم تولید کرده است.

شایان ذکر است، طبق اسناد بالادستی تولید آلومینیم کشور تا سال ۱۴۰۴ باید به ۴میلیون تن در سواحل جنوبی کشور و یک میلیون تن آلومینیم در اراک برسد.