تولید پژو ۴۰۵ و پراید تا پایان امسال متوقف می‌شود

مشاور عالی وزیر صنعت تولید پژو ۴۰۵ و پراید تا پایان امسال متوقف می‌شود مشاور عالی وزیر صنعت با اشاره به مشکلات کیفی دو خودرو پراید و پژو ۴۰۵گفت: تا پایان سال ۹۵، این خودرو‌ها از خط تولید خارج می‌شوند. به گزارش تسنیم، بهروزریاحی اظهار کرد: شورای سیاست‌گذاری خودرو در دولت یازدهم هر دو هفته […]

مشاور عالی وزیر صنعت

تولید پژو ۴۰۵ و پراید تا پایان امسال متوقف می‌شود

مشاور عالی وزیر صنعت با اشاره به مشکلات کیفی دو خودرو پراید و پژو ۴۰۵گفت: تا پایان سال ۹۵، این خودرو‌ها از خط تولید خارج می‌شوند.

به گزارش تسنیم، بهروزریاحی اظهار کرد: شورای سیاست‌گذاری خودرو در دولت یازدهم هر دو هفته یک بار تشکیل جلسه می‌دهد و اقدام به بررسی وضعیت کمی و کیفی خورد‌ها می‌کند.

وی افزود: در مقایسه با ۳ دهه قبل پیشرفت‌های در صنعت خودرو کشور داشته‌ایم اما هنوز نظر مردم را جلب نمی‌کند.

ریاحی گفت: بیش‌ترین گلایه‌های مردم از خودرو سازان در بخش خدمات پس از فروش است و در خصوص قطعات و مدت خواب خودرو برای تعمیر نارضایتی‌های زیادی وجود دارد.

مشاور عالی وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: بخشی از این مشکلات ما به قطعه‌سازان بر می‌گردد، البته طراحی و تنوع تولید موجود نیز دچار مشکل است.

ریاحی گفت: با توجه به نیازی که برای تأمین قطعات داریم، به شکل مطلوبی نتوانسته‌ایم قطعه‌سازان را براساس استاندارد‌های موردنظر هماهنگ کنیم، هرچند برخی خوب کار کرده‌اند و استانداردهای ما را رعایت می‌کنند.

«سنسور بنزین ۴۰۵» و «شیشه بالابر پراید» بیش‌ترین شکایات مردمی را به خود اختصاص داد

وی درباره خودروهای که بیش‌ترین ایرادات فنی را دارند تصریح کرد: دو قطعه «سنسور بنزین خودرو پژو ۴۰۵» و «شیشه‌بالابر پراید» بیش‌ترین گلایه‌های مردمی را به خود اختصاص می‌هد.

ریاحی اضافه کرد: سنسور پژو ۴۰۵ سوخت‌رسانی موردنظر را برای این خودرو به شکلی مناسبی نداشته است به‌طوری شکایت‌ها در این خصوص بسیار زیاد است و از هر ۱۰ خودرو تولیدی ما ۶ خودرو با این مشکل مواجه بودند.

وی تصریح کرد: در خورد پراید نیز از هر ۱۰ خودرو تولیدی ۳ تا ۴ خودرو ما با مشکل شیشه بالا بر مواجه بود، به همین منظور پروژه‌ای برای بهبود در این خصوص تعریف شد و اکنون از هر ۱۰ خورد تنها یک خودرو مشکلات این‌چنینی دارد.

ریاحی گفت: تا پایان سال ۹۵ خودروهای پراید و پژو ۴۰۵ از خط تولید باید خارج شوند.

وی اظهار داشت: به صنعت موتور سیکلت در ۱۰ سال گذشته، بیش‌تر از حد مجاز مجوز داده‌ شده است و برخی تولیدکنندگان در زمینه آلایندگی و کیفیت استاندارد‌ها موجود را پاس نمی‌کنند.

ریاحی گفت: آیین‌نامه کیفیت در این خصوص نوشته و به موتورسازان ارایه‌ و پروانه برخی از آن‌ها نیز ابطال‌شده است اما با توجه به این‌که این وسیله برای امرار معاش و تردد در شهرهای بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد، برخورد‌ها در این خصوص محتاطانه صورت می‌گیرد.

وی با بیان این‌که تا پایان سال انتظار داریم حداقل ۳۰ درصد خط تولید موتور سکیلت‌های کاربراتی کاسته شود، تصریح کرد: امیدورایم که در سال‌های آینده خط تولید موتورسیکلت‌های کاربراتی به‌طور کامل از رده خارج شوند.

دو خودرو ساز بزرگ کشور تمام استاندارد‌های کیفی را پاس نمی‌کنند

 ریاحی گفت: خودرو در کشور ۵۵ استاندارد اجباری دارد که ۵۱ مورد در خصوص خورد خودرو و ۴ مورد در خصوص آلایندگی است، اما خودرو‌های دو خودروساز بزرگ کشور تمام استانداردهای کیفی را پاس نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: خودروهای وارداتی و تولید داخلی این ۵۵ استاندارد را باید بتواند پاس کنند که در دو خودروساز مطرح ما و خوردوهای مونتاژی این وضعیت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

پروانه‌های نمایندگی‌های بد رفتار را باطل می‌کنیم

ریاحی گفت: برخی از استاند‌اد‌های ما در خصوص خودرو‌های چینی مونتاژ شده در کشور نیز صدق نمی‌کند و حتی در مواردی خودروهای وارداتی نیز این مشکلات را دارند.

وی افزود: مردم زمانی که خودرو‌های خود را به درب نمایندگی برای خدمات پس از فروش می‌برند برخوردهای مناسبی با آن‌ها صوت نمی‌گیرد این امر باعث شده است که تعداد زیادی از پروانه‌های نمایندگی‌ها در استان‌ها باطل‌شود.

ریاحی گفت: باید اذعان داشت که ایران به آن شکل خودرو ساز نیست و کار خود را با مونتاژ شروع کرده است، البته اکنون برخی از خودرو‌های ما تا ۹۰ درصد اکنون ساخت داخل شده‌اند.

 

وی در پایان اظهار داشت: در سال ۹۲ ایران ۱۷ تولیدکننده بزرگ خودرو در دنیا بوده است که این رتبه اکنون به ۱۹ رسیده است و ما ۲ پله تزلزل داشته‌ایم.