اجازه نمی‌دهیم کریدور «تروریستی» در شمال سوریه ایجاد شود

رییس‌جمهوری ترکیه اعلام کرد که آنکارا اجازه نمی‌دهد یک کریدور «تروریستی» در شمال سوریه به وجود آید. به گزارش ایسنا به نوشته روزنامه حریت، رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهوری ترکیه پیش از عزیمت به غرب آفریقا که از ساحل عاج آغاز می‌شود در جمع خبرنگاران گفت: کریدور «تروریستی» که احتمالا به واسطه «تروریست‌ها» در شمال سوریه […]

رییس‌جمهوری ترکیه اعلام کرد که آنکارا اجازه نمی‌دهد یک کریدور «تروریستی» در شمال سوریه به وجود آید.

به گزارش ایسنا به نوشته روزنامه حریت، رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهوری ترکیه پیش از عزیمت به غرب آفریقا که از ساحل عاج آغاز می‌شود در جمع خبرنگاران گفت: کریدور «تروریستی» که احتمالا به واسطه «تروریست‌ها» در شمال سوریه به وجود می‌آید، بسیار خطرناک است و برای ما مشکل ساز خواهد بود ما به دوستانمان گفته‌ایم که اجازه تشکیل چنین کریدوری را نمی‌دهیم.

رییس‌جمهوری ترکیه قرار است در سفر خود به قاره سیا از غنا، نیجریه و گینه دیدن کند.

وی همچنین درباره آتش‌بس در سوریه نیز مدعی شد: این آتش‌بس یک امر محدود است و تنها در یک سوم از سوریه و نه تمام این کشور به اجرا درآمده است.

رییس‌جمهوری ترکیه با اعلام این مسأله که تروریست‌های داعش به تل‌أبیض در سوریه حمله کردند اما بعد از مدتی این شهر پس گرفته شد گفت: «براساس اطلاعاتی که دریافت کردم آن‌‌ها ۷۰ درصد از این منطقه را به تصرف خود درآوردند اما بعد از مدتی این شهر از دست این تروریست‌‌‌ها آزاد شده است. متأسفانه چنین حملاتی در بخش‌هایی از سوریه همچنان ادامه دارد و دو سوم این کشور همچنان درگیر جنگ در و درگیری است ما امیدواریم که امروز یا فردا این آتش بس در تمام سوریه اجرایی شود و ما دیگر شاهد خشونت‌‌‌ها در سوریه نباشیم.»

اردوغان تأکید کرد: اگر آتش‌بس در سوریه موفقیت‌آمیز باشد روند صلح ژنو درباره سوریه می‌تواند از سرگرفته شود. هرگونه اقدامی که ما برای «صلح» در سوریه انجام می‌دهیم می‌تواند تأثیرگذار باشد.

وی به این مسأله اشاره کرد که برخی از یگان‌های «مدافع خلق» سوریه و حزب «اتحاد دموکراتیک کردها» برای ایجاد کریدوری از سوی آن‌‌ها در شمال سوریه حمایت می‌کنند. شما می‌دانید که چه کسانی از این دو گروه حمایت می‌کنند اما ما همان‌طور که در گذشته نیز اعلام کرده‌ایم اجازه نخواهیم داد که آن‌‌ها چنین منطقه‌ای را در شمال سوریه به وجود بیاورند و هر کاری که لازم باشد برای مقابله با آن‌‌ها انجام می‌دهیم.

 

رییس‌جمهوری ترکیه به مسأله فعالیت داعش در سوریه نیز اشاره کرد و گفت: ما امیدواریم که تمامی اقدامات برای مقابله با این تروریست‌‌‌ها مثمر ثمر واقع شود.