کارشناس بازارسرمایه، گفت: رقابت میان شرکتهای صادرکننده متانول باعث کاهش ۴۰ درصد نرخ متانول نسبت به قیمتهای جهانی شده است. به گزارش مناقصهمزایده، کوروش آسایش؛ درخصوص قیمت محصولات پتروشیمی، اظهار کرد: محصولات پتروشیمی تولید شده، با توجه به فروش داخلی و صادرات، قیمتهای متفاوتی دارند. او در ادامه، بیان کرد: اگر ما بخواهیم دلایل داخلی […]
کارشناس بازارسرمایه، گفت: رقابت میان شرکتهای صادرکننده متانول باعث کاهش ۴۰ درصد نرخ متانول نسبت به قیمتهای جهانی شده است. به گزارش مناقصهمزایده، کوروش آسایش؛ درخصوص قیمت محصولات پتروشیمی، اظهار کرد: محصولات پتروشیمی تولید شده، با توجه به فروش داخلی و صادرات، قیمتهای متفاوتی دارند. او در ادامه، بیان کرد: اگر ما بخواهیم دلایل داخلی را بررسی کنیم که چه تفاوتهایی میان قیمتگذاری محصولات شرکتها وجود دارد، مهمترین عامل، شاید میزان عرضه شرکتها باشد که شرکتها در طول سال عرضههای متفاوتی دارند و با توجه به تقاضا در ماهها و فصول مختلف سال، قیمتها میتواند جابهجا شود. این کارشناس بازارسرمایه، درخصوص عوامل تعیینکننده قیمت محصولات پتروشیمی، گفت: از جمله عوامل تأثیرگذار قطع شدن گاز در زمستان است که یک شوک به برخی از شرکتها وارد میکند. عامل دیگر، بحث دسترسی به مشتریان است که از نظر جغرافیایی چه فاصله و دسترسی به شرکت دارند. آسایش؛ در ادامه افزود: عامل دیگر که میتواند در بحث صادراتی تأثیرگذار باشد، بحث کیفیت محصولات شرکتهاست که شرکتها با توجه به میزان کیفیتی که دارند، گاها قیمتهای متفاوتی برای فروش محصولات خود اعلام میکنند و این تفاوتهاست که در نهایت به قیمتهای مختلف منجر میشود. وی در ادامه، با بیان اینکه در بحث صادرات علاوه بر اینکه قیمتهای جهانی از مهمترین عوامل است، گفت: عوامل دیگری همچون نوع عرضه ارز صادراتی است یعنی اینکه شرکت هاست به چه صورت ارز خود را در سامانههای مختلف به فروش میرسانند و بر میزان فروش آنها تأثیرگذار است. همچنین بحث کیفیت آن هاست که تحریم هاست که شرکتها با توجه به اینکه به چه صورت ارز خود را وارد کشور کنند و حتی تخفیفاتی را برای بحث صادراتی قائل شوند که این باعث میشود، تفاوتهایی در مبلغ فروش شرکتها شاهد باشیم.
دیدگاه بسته شده است.