قائم مقام وزیر راه و شهرسازی:۳۵۰ هزار واحد مسکن مهر باقیمانده تا پایان سال ۹۵ تعیین تکلیف می‌شود

  قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که تا پایان سال ۹۵ تکلیف تمام پروژه‌های مسکن مهر را مشخص می‌کنیم، گفت: دو میلیون و ۲۱۶ هزار مسکن مهر در کشور احداث شده که از این میزان یک میلیون و ۸۷۵ هزار پروژه اتمام یافته و ۳۵۰ هزار واحد هنوز نیمه تمام است. […]

 

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که تا پایان سال ۹۵ تکلیف تمام پروژه‌های مسکن مهر را مشخص می‌کنیم، گفت: دو میلیون و ۲۱۶ هزار مسکن مهر در کشور احداث شده که از این میزان یک میلیون و ۸۷۵ هزار پروژه اتمام یافته و ۳۵۰ هزار واحد هنوز نیمه تمام است.

به گزارش ایرنا، از استانداری البرز، احمد اصغری مهرآبادی در نشست شورای مسکن استان البرز با اشاره به مسایل طرح شده از سوی پیمانکاران و مجریان پروژه‌ها، افزود: این حق پیمانکاران است که اقدامات مازادی که در احداث پروژه‌ها داشته‌اند، محاسبه و پرداخت شود.

وی ادامه داد: جای هیچ گونه ابهامی وجود ندارد، اگر تجهیزاتی به پروژه‌ها اضافه شده که در توافق نامه ابتدایی قید نشده است، باید مورد بررسی قرار گیرد تا نسبت به پرداخت آن اقدام شود.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: احداث پروژه‌های مسکن مهر هر چند اقدامی خیرخواهانه برای تأمین مسکن بوده است، اما برخی اعمال سلیقه‌ها و کم‌دقتی‌ها که استان البرز هم یکی از آن‌ها به شمار می‌رود، هزینه‌های زیادی را بر دوش دولت گذاشته است.

وی افزود: همراهی خوبی را از سوی استاندار البرز شاهد هستیم و ایشان وقت زیادی برای رفع مشکلات مسکن مهر می‌گذارند، تمام تلاش دولت نیز بر آن است تا پایان سال ۹۵ تمامی پروژه‌های مسکن مهر اتمام پیدا کند.

اصغری مهرآبادی افزود: در دولت یازدهم برغم مشکلات فراوان ۷۰۰ هزار واحد تعیین تکلیف شده و امروز نیز ۶۷۵ هزار واحد مسکن مهر افتتاح می‌شود و در برنامه داریم تا ۲۵ هزار واحد دیگر را نیز تا پایان سال افتتاح کنیم.

در این شورا که پیمانکاران پروژه‌های نیمه تمام مسکن مهر و شهرداران نیز حضور داشتند، مشکلات این پروژه‌ها آسیب شناسی شد.

جلسه اضطرار شورای مسکن استان با همین موضوع فردا به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تشکیل می‌شود تا موانع موجود را بررسی کرده و ماحصل تصمیمات را به شورای مسکن استان جهت تصمیم‌گیری نهایی از سوی استاندار البرز ارایه دهند.

 

۹۳ هزار و ۵۴۴ واحد مسکن مهر در استان البرز احداث شده است.