مؤسسه ccs پیشبینی کرده است که تا سال ۲۰۲۷ بازار تلفنهای همراه دارای قابلیت پیامرسان ماهوارهای، نزدیک به ۱۸ میلیارد دلار درآمد داشته باشند و به بیش از ۴٫۸ میلیارد نفر در سراسر جهان خدمات ارائه کنند. انتظار میرود تا پایان سال ۲۰۲۳، نزدیک به ۹۲ میلیون دستگاه موبایل با قابلیت پیامرسانی ماهوارهای، در اختیار […]
مؤسسه ccs پیشبینی کرده است که تا سال ۲۰۲۷ بازار تلفنهای همراه دارای قابلیت پیامرسان ماهوارهای، نزدیک به ۱۸ میلیارد دلار درآمد داشته باشند و به بیش از ۴٫۸ میلیارد نفر در سراسر جهان خدمات ارائه کنند. انتظار میرود تا پایان سال ۲۰۲۳، نزدیک به ۹۲ میلیون دستگاه موبایل با قابلیت پیامرسانی ماهوارهای، در اختیار مردم باشد در حالی که این رقم در سال ۲۰۲۱ کمتر از دو میلیون دستگاه بود. آماری که در ۲۰۲۷ به حدود پنج میلیارد میرسد و با این زنجیره امکان فیلترینگ تقریباً به صفر میرسد. به گزارش خبرآنلاین، مؤسسه ccs پیشبینی کرده است که تا سال ۲۰۲۷ بازار تلفنهای همراه دارای قابلیت پیامرسانی ماهوارهای، نزدیک به ۱۸ میلیارد دلار درآمد داشته باشند و به بیش از ۴٫۸ میلیارد نفر در سراسر جهان خدمات ارائه کنند. در گزارش این مؤسسه از وضعیت بازار تلفنهای همراه دارای قابلیت پیامرسانی ماهوارهای و مسیر حرکت آن بیست بازیگر اصلی مختلف این بازار در سال ۲۰۲۳ فهرست شدهاند که نامهای بزرگی، چون آمازون، اسپیسایکس، گلوبال استار، یوتلست، وانوب و ایریدیوم در آن به چشم میخورد. لوک پیرس؛ تحلیلگر ارشد در CCS Insight، چندین عامل اصلی در بالا گرفتن رقابت در بازار تلفنهای همراهی که قابلیت پیامرسانی ماهوارهای دارند را شناسایی کرده است؛ یکی از آنها روند کاهشی فروش تلفنهای همراه است که توانایی ارائه یک ویژگی جدید مانند قابلیت ماهوارهای میتواند به صعودی شدن روند فروش کمک کند. اپراتورهای شبکه تلفن همراه برای ارائه حداکثر پوشش ممکن با یکدیگر رقابت میکنند و با جفت شدن با شرکتهای ماهوارهای به پوشش جهانی دست پیدا میکنند. هنوز مناطق زیادی در جهان به ویژه در مناطق روستایی، از پوشش برخوردار نیستند و البته در این مناطق لزوماً تماشای فیلم در قله کوه مسأله نیست، بلکه توانایی تماس یا پیامک برای کمک یا راهنمایی در یک پارک ملی یا منطقه دور افتاده است که این فناوری را حائزاهمیت میکند. تحقیقات CCS نشان میدهد که ۴۹۳ میلیون نفر در سراسر جهان فاقد هر نوع پوشش شبکه تلفن همراه در محل زندگی خود هستند. یکی دیگر از عوامل رقابتی شدن این بازار مربوط به فرآیند ۳ GPP است. پوشش ماهوارهای همیشه با اینترنت ۵ G/۶ G همراه بوده است، و این موضوع از طریق نسخه ۱۶ و ۱۷ شروع به ظهور کرده است، اما هنگامی که این پوشش افزایش مییابد به نسخه ۱۸ میرسد؛ نسخه ۱۸ شبکههای غیرزمینی رادیویی جدید (NTN) و همراه با آن، گنجاندن یکپارچه ماهواره در شبکهها و دستگاهها را به ارمغان میآورد. سال گذشته بود که اپل و گلوبال استور با رونمایی از آیفون ۱۴ در حوزه ارتباطات ماهوارهای و برای پشتیبانی از تماسهای ضروری شروع به کار کردند. مدت زیادی بعد از آن، گروه Bullitt همکاری خود را با MediaTek اعلام کرد، این همکاری در راستای قرار دادن Bullitt بهعنوان اولین شرکتی که از ۳ GPP مدیاتک استفاده میکند، صورت گرفت. در اوایل سالجاری، کوالکام و ایریدیوم اعلام کردند که برای ایجاد اتصال سلولی به ماهواره به گوشیهای هوشمند اندرویدی با یکدیگر همکاری میکنند. البته، T-Mobile و SpaceX سال گذشته نیز از برنامههای خود رونمایی کردند، اگرچه جان استنکی، مدیر عامل AT&T گفته است که معتقد است AT&T و AST SpaceMobile حدود ۱۸ ماه از تلاش SpaceX جلوتر هستند. اما عجیبتر از همه Verizon است که در سال ۲۰۲۱ قراردادی را با کویپر آمازون برای اتصالات بک هال و روستایی اعلام کرد، با این حال هیچ چیز واقعی در مورد تلفنهای ماهوارهای وجود ندارد. همچنین گفته میشود که AST SpaceMobile و Lynk در سراسر جهان در ردیف کردن اپراتورها برای خدمات مربوطه خود بسیار فعال عمل کردهاند، بهطوری که AST بیش از ۳۵ و Lynk بیش از ۳۰ اپراتور ثبت کردهاند.
منبع: دیجیاتو
کاهش فروش و نرخ افول وضعیت کسبوکارهای اینترنتی پس از فیلترینگ امری است که پیامدهای گستردهای را متوجه بازار الکترونیکی کشور کرده است. مرکز پژوهشها اتاق بازرگانی ایران تخمین زده است حدود ۵۷ درصد کسبوکارهای اینترنتی با وجود فیلتر شبکههای اجتماعی خارجی همچنان از این شبکهها استفاده میکنند. بازار خدمات مالی، حضور سرمایهگذار خارجی، خسارت […]
تصمیمگیری درباره رفع فیلترینگ بهطور کلی در دست شورایعالی فضای مجازی است اما هیچ محدودیتی برای ورود مجلس به مسئله فیلترینگ وجود ندارد و طبق قانون، مجلس شورای اسلامی صلاحیت دارد به مسئله فیلترینگ ورود کند. باتوجه به اینکه مجلس دوازدهم هم زمان با دولت چهاردهم آغاز شده است، به نظر نمیآید به زودی موضوع […]
برنامهها و اقدامات وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت چهاردهم منتشر شد. به گزارش مناقصهمزایده، سیدستار هاشمی؛ وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری ارتباطات دولت چهاردهم، برنامه خود را برای مدیریت این وزارتخانه منتشر کرد. بخشی از برنامه پیشنهادی هاشمی؛ به شرح زیر است: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بهعنوان متولی و سیاستگذار در […]
حرفهای خودی و بیخودی نمیدانم چرا ما مردم این مدلی هستیم، هرچند وقت یکبار به چیزی گیر میدهیم و همه یا بخش زیادی از مشکلات را گردن آن میاندازیم، یک روز تورم را دلیل نابهسامانی و مشکلات معیشتی و سختی و فشار و این قسم چیزها میدانیم و هر کمی و کسری در کسبوکار […]
دیدگاه بسته شده است.