۹۰ درصد مواد شوینده وارداتی در بازار، قاچاق است

دبیر انجمن صنایع شوینده با مناسب دانستن تعرفه واردات مواد شوینده گفت: آن‌چه به عنوان کالای وارداتی در صنایع شوینده در بازار موجود است در حدود ۹۰ درصد از طریق قاچاق و تنها ۱۰ درصد از طریق واردات رسمی به کشور وارد شده است. فروزش در گفت‌وگو با پانا تصریح ‌کرد: بیش‌ترین واردات مواد شوینده […]

دبیر انجمن صنایع شوینده با مناسب دانستن تعرفه واردات مواد شوینده گفت: آن‌چه به عنوان کالای وارداتی در صنایع شوینده در بازار موجود است در حدود ۹۰ درصد از طریق قاچاق و تنها ۱۰ درصد از طریق واردات رسمی به کشور وارد شده است.

فروزش در گفت‌وگو با پانا تصریح ‌کرد: بیش‌ترین واردات مواد شوینده خمیردندان و شامپو است و در سایر شوینده‌ها شامل صابون‌، پودر و سایر اقلام شوینده‌ها واردات بسیار ناچیز است و عمده مصرف داخلی از طریق تولیدات داخلی تأمین می‌شود.

وی با بیان این‌که میزان مصرف خمیردندان در داخل کشور سالانه ۱۲ هزار تن است‌، تصریح‌کرد: حدود ۳۵ درصد مصرف خمیردندان داخلی معادل ۴ هزار و ۲۰۰ تن از طریق واردات تأمین می‌شود که اگر هر تن ۵هزار دلار در نظر گرفته شود سالانه حدود ۳۰ میلیون دلار صرف واردات خمیردندان از خارج کشور می‌شود.

فروزش خاطرنشان ‌کرد: بیش‌تر صابون‌های فانتزی و طبی از طریق واردات تأمین می‌شود و مایع ظرف‌شویی و دستشویی نیز با تکیه بر تولیدات داخلی در بازار تأمین می‌شود.

دبیر انجمن صنایع شوینده عنوان ‌کرد: بیش‌ترین واردات اقلام شوینده شامپو و خمیردندان است که می‌تواند از طریق تولیدات داخلی نیز تأمین شود.

وی در خصوص تعرفه‌های واردات شوینده‌ها نیز اظهار ‌کرد: تعرفه‌های واردات مواد شوینده به کشور معقول است اما نکته اینجاست که بخش عمده واردات این مواد نه از کانال‌های رسمی که به صورت قاچاق به کشور وارد می‌شود.

 

فروزش در خصوص کیفیت و قیمت تولیداتی که از طریق واردات به کشور وارد می‌شود نیز گفت‌: بسیاری از تولیدات شامپو یا خمیردندان که واردات گسترده آن‌‌ها نیز به بازار صورت می‌گیرد در داخل کیفیت و قیمتی به مراتب بهتر از تولیدات خارجی دارند.