مجوز اپراتور ایجاد کننده شبکه علمی ۵ سال تمدید شد

پروانه سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برای ۵ سال دیگر جهت ایجاد و بهره‌برداری از شبکه علمی کشور تمدید شد. به گزارش تسنیم، پروانه ایجاد و بهره‌برداری از شبکه علمی کشور ۵ سال گذشته از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران به نمایندگی از وزارت علوم، […]

پروانه سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برای ۵ سال دیگر جهت ایجاد و بهره‌برداری از شبکه علمی کشور تمدید شد.

به گزارش تسنیم، پروانه ایجاد و بهره‌برداری از شبکه علمی کشور ۵ سال گذشته از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران به نمایندگی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعطاء ‌شد.

این پروانه در راستای ضوابط مصوبه جلسه شماره ۱۰۱ در سال ۸۹ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و با اعتبار اولیه ۵ ساله به صورت غیرانحصاری اعطا شد.

قرار بود با اجرایی شدن این پروژه، تمامی دانشگاه‌ها و مراکز علمی که محتوای ارزشمند تولید می‌کنند به این شبکه متصل شوند و به اعتقاد مسؤولان وقت رگولاتوری ارتباطات، این پروانه لازمه اجرایی شدن نقشه جامع علمی کشور بود.

دولت در زمان اعطای این پروانه اعلام کرد که بعد از این دوره آموزشی (۵ ساله) و پس از ارایه گزارش و با تصویب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات این اعتبار برای دوره‌های ۵ ساله قابل تمدید است.

 

با این حال، اکنون پروانه بهره‌برداری از شبکه علمی کشور برای ۵ سال دیگر تمدید شده است و سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران تا تیر ماه سال ۱۴۰۰ اجازه بهره‌برداری از این شبکه را دارد.