۷۳ درصد کشته‌های تصادفات در جاده‌ها می‌میرند

سخنگوی نیروی انتظامی ۷۳ درصد کشته‌های تصادفات در جاده‌ها می‌میرند سخنگوی نیروی انتظامی از کاهش ۳ درصدی شمار کشته‌های تصادفات خبرداد و گفت: ۷۳ درصد جانباختگان در جاده‌ها فوت می‌کنند. به گزارش فارس، سعیدمنتظرالمهدی سخنگوی نیروی انتظامی در نشست خبری خود گفت: در چند ماه گذشته از سال کاهش ٣ درصدی جانباختگان تصادفات را شاهد […]

سخنگوی نیروی انتظامی

۷۳ درصد کشته‌های تصادفات در جاده‌ها می‌میرند

سخنگوی نیروی انتظامی از کاهش ۳ درصدی شمار کشته‌های تصادفات خبرداد و گفت: ۷۳ درصد جانباختگان در جاده‌ها فوت می‌کنند.

به گزارش فارس، سعیدمنتظرالمهدی سخنگوی نیروی انتظامی در نشست خبری خود گفت: در چند ماه گذشته از سال کاهش ٣ درصدی جانباختگان تصادفات را شاهد بوده‌ایم.

سخنگوی ناجا همچنین با اشاره به این مطلب که ٧٣ درصد جانباختگان جان خود را در جاده‌ها از دست داده‌اند، گفت: ٨٠ درصد جانباختگان تصادفات شهری را راکبین موتورسیکلت و عابران پیاده تشکیل می‌دهند.

وی همچنین به توقف شماره‌گذاری خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین دیزلی و موتورهای کاربراتوری از اول مهر اشاره کرد و گفت: توقف شماره‌گذاری در دستور کار پلیس قرار گرفته است.

سخنگوی ناجا تصریح کرد: شرط لازم برای شماره‌گذاری اخذ استاندارد یورو ٦ و یورو ٤ و نصب فیلتر جاذب آلودگی هوا است.

منتظرالمهدی همچنین درباره خودروهایی که خلافی آن‌ها بیش از یک میلیون باشد، گفت: این خودرو‌ها توقیف می‌شوند.

وی همچنین درباره مشمولان غایبی که مشمول پرداخت جریمه غیبت خدمت سربازی که از زمان غیبت آن‌ها ٨ سال می‌گذرد، گفت: این افراد هرچه زودتر جهت ثبت نام و پرداخت جریمه اقدام کنند، چرا که ممکن است سال آینده این طرح اجرایی نشود.

سخنگوی ناجا گفت: ٣٦ درصد قتل‌ها در ٦ ماه گذشته به وسیله سلاح سرد صورت گرفته که بخش عمده آن به دلیل عدم کنترل خشم آنی بوده است.

منتظرالمهدی درباره پزشک تبریزی نیز گفت: در این خصوص کارآگاهان تبریزی اطلاعاتی را به دست آوردند که این اطلاعات در دست مقامات قضایی بود و به ما اجازه اطلاع‌رسانی نداده بودند.

 

وی افزود: مقام قضایی پس از مشخص شدن موضوع خودشان اطلاع‌رسانی کردند.