تسریع در حل مشکل تهاتر مطالبات و بدهی‌های فعالان اقتصادی و دستگاه‌های دولتی

سهل‌آبادی خواستار شد‌ تسریع در حل مشکل تهاتر مطالبات و بدهی‌های فعالان اقتصادی و دستگاه‌های دولتی رییس اتاق بازرگانی اصفهان از مسؤولان خواست برای تهاتر مطالبات و بدهی‌های فعالان اقتصادی با دستگاه‌های دولتی سریع‌تر اقدام کنند به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از سایت اتاق بازرگانی اصفهان سیدعبدالوهاب‌سهل‌آبادی تصریح‌ کرد: خوشبختانه برجام برکات بسیاری داشت و […]

سهل‌آبادی خواستار شد‌

تسریع در حل مشکل تهاتر مطالبات و بدهی‌های فعالان اقتصادی و دستگاه‌های دولتی

رییس اتاق بازرگانی اصفهان از مسؤولان خواست برای تهاتر مطالبات و بدهی‌های فعالان اقتصادی با دستگاه‌های دولتی سریع‌تر اقدام کنند

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از سایت اتاق بازرگانی اصفهان سیدعبدالوهاب‌سهل‌آبادی تصریح‌ کرد: خوشبختانه برجام برکات بسیاری داشت و یکی از این برکات حضور هیأت‌های بلند تجاری، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی از کشورهای مختلف جهان در ایران است که فرصت مناسبی برای آشنایی و اطلاع آنان از توانمندی‌های کشورمان است.

وی افزود: ما به دنیا اثبات کردیم که ایران جنگ‌طلب نیست و در سایه صلح و امنیت در کشورمان ادیان مختلف در کنار هم زندگی می‌کنند و همچنان صدای ناقوس کلیسا‌‌ها شنیده می‌شود و آتش در آتشکده زرتشتیان روشن است.

 سهل‌آبادی تأکید کرد: امیدواریم کشورهای مذاکره کننده به خصوص آمریکا نیز دست از بد‌عهدی برداشته و به تعهدات خود پایبند باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تأکید ‌کرد: اگر امروز جشن صادرات می‌گیریم و از صادرکنندگان موفق کشور قدردانی می‌کنیم باید بدانیم که این افراد نیز از سربازان ارزشمند نظام ما هستند.

سهل‌آبادی در ادامه به مقایسه جنگ اقتصادی و نظامی علیه کشورمان پرداخت و تلاش‌های فعالان اقتصادی در دوران تحریم را همانند جان‌فشانی‌های رزمندگان سرافراز در جنگ تحمیلی عنوان کرد.

وی به آسیب‌دیدگی‌های فراوان و از خودگذشتگی‌های نیروهای جنگ اقتصادی در سال‌های اخیر نیز اشاره و بیان ‌کرد: شاهد بودیم بزرگداشت شهدای دفاع مقدس درخور شأن و مقام آنان بود اما در جنگ اقتصادی بزرگداشتی زیبنده سربازان آن اتفاق نیفتاده است.

‌رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: ما نمی‌توانیم توقع داشته باشیم فعالان اقتصادی در امر صادرات همت مجددانه داشته باشند اما در پرداخت مالیات، آن‌‌‌ها را کمک نکنیم و بر دریافت ارزش‌افزوده در مدت‌های کوتاه اصرار داشته باشیم.

سهل‌آبادی در تشریح مشکلات فعالان اقتصادی، به طلب برخی تولیدکنندگان برتر کشور اشاره و اظهار ‌کرد: پیش از این به معاون اول رییس‌جمهور و وزیر اقتصاد، آماری ارایه دادیم که از طلب‌های فعالان اقتصادی از دولت حکایت داشت. به عنوان نمونه باید به فردی اشاره کنم که ۷۰ میلیارد از نهادهای عمومی طلب دارد و این باعث شده کسب‌وکار و مجموعه اقتصادی او فلج شود.

وی قصد خود از بیان این مطالب را سیاه‌نمایی ندانست و گفت: همه دنیا از ظرفیت‌های استان‌های کشور ما آگاه است و باعث افتخار ماست که در سرزمین سخت‌کوش‌‌‌ترین انسان‌ها زندگی می‌کنیم و جشن صادرات می‌گیریم.

سهل‌آبادی در معرفی مشکلات فعالان اقتصادی به نمونه دیگر‌ی اشاره کرد و گفت: یک کارخانه‌دار، ۱۷ میلیارد از دولت طلبکار است و در عین حال برای طلب ۳ میلیاردی، گاز و برق کارخانه او قطع می‌شود.

 

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت در پایان تأکید‌ کرد: ‌جامعه کار و تولید ایران در سخت‌‌‌ترین شرایط اقتصادی سال‌های تحریم فعالیت کردند و همان‌گونه که در جنگ نظامی رزمندگان مردانه جنگیدند و شهید، اسیر و جانباز و باعث سرافرازی میهن اسلامی شدند امروز تلاشگران عرصه تولید با سربلندی به دنیا اثبات کردند در کنار مردم و رهبری برای آبادانی کشور از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.