جمع‌آوری کنتورهای کشاورزی در برنامه ششم توسعه

  مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: وزارت نیرو برای تجهیز و کنترل چاه‌های کشاورزی برنامه‌هایی را در نظر گرفته است تا بتواند از این طریق میزان مصرف آب را کنترل کند. محمد حاج‌رسولی‌‌ها در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که در برنامه ششم توسعه باید تمام کنتورهای کشاورزی جمع‌آوری شوند، اظهارکرد: کل چاه‌های […]

 

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: وزارت نیرو برای تجهیز و کنترل چاه‌های کشاورزی برنامه‌هایی را در نظر گرفته است تا بتواند از این طریق میزان مصرف آب را کنترل کند.

محمد حاج‌رسولی‌‌ها در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که در برنامه ششم توسعه باید تمام کنتورهای کشاورزی جمع‌آوری شوند، اظهارکرد: کل چاه‌های کشاورزی باید به کنتورهای هوشمند تجهیز شود.

وی اظهارکرد: علاقه‌ ما این است که کنتورهای کشاورزی به کنتورهای برقی تبدیل شود و بتوان از دو کنتور استفاده کرد به‌طوری که یک کنتور حجمی و یک کنتور برق به صورت سهام و به عنوان چک اطلاعات را به مرکز ارسال کنند.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در خصوص طرح تعادل‌بخشی ادامه داد: در طرح تعادل‌بخشی اولویت با توقف چاه‌هایی است که پروانه ندارند و قرار است که برخورد جدی با این چاه‌ها داشته باشیم.

حاج‌رسولی‌‌ها با اشاره به قانون توزیع عادلانه گفت: اصلاح پروانه جزو یکی از موارد این قانون است که براساس الگوی کشت، شرایط مصرف و سند ملی آب باید تکلیف قانونی شوند.

وی اظهار کرد: اگر آبخوان‌‌ها دچار افت شده باشند متوسط مصرف ۵ سال آخر برای مقابله با چاه‌ها مبنای کار قرار می‌گیرد.

 

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با اشاره به وضعیت بحرانی شرایط آبی کشور گفت: باید در این زمینه مدیریت صورت بگیرد، چرا که در غیر این صورت نمی‌توان از بحران آب گذر کرد.