وزیر نفت:صادرات نفت ایران به ۱٫۷۵ میلیون بشکه رسید

  وزیر نفت گفت: صادرات نفت خام و میعانات گازی ایران در بهمن‌ماه به یک میلیون و ٧٥٠ هزار بشکه در روز رسید. به گزارش ایسنا، بیژن زنگنه در حاشیه دیدار با جو هیونگ هوان، وزیر صنعت، تجارت و انرژی کره جنوبی درباره این که صادرات نفت خام ایران در ماه فوریه و پس از […]

 

وزیر نفت گفت: صادرات نفت خام و میعانات گازی ایران در بهمن‌ماه به یک میلیون و ٧٥٠ هزار بشکه در روز رسید.

به گزارش ایسنا، بیژن زنگنه در حاشیه دیدار با جو هیونگ هوان، وزیر صنعت، تجارت و انرژی کره جنوبی درباره این که صادرات نفت خام ایران در ماه فوریه و پس از آغاز رسمی اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به چه رقمی رسیده است؟ اظهارکرد: صادرات نفت خام و میعانات گازی ایران در بهمن ماه به یک میلیون و ٧٥٠ هزار بشکه در روز رسید.

وی افزود: صادرات نفت و میعانات گازی ایران در بهمن‌ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ٤٠٠ هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

افزایش صادرات نفت ایران پس از اجرای برجام یکی از تعهدهای وزارت نفت بوده که عملی شده است، صادرات نفت ایران قرار است در کم‌تر از یکسال آینده روزانه بیش از یک میلیون بشکه افزایش یابد.

همچنین زنگنه با بیان این که امیدوارم با لغو تحریم‌ها بتوانیم روابط با کره‌جنوبی را به سطح گذشته توسعه دهیم، گفت: تهران روابط خوب و رو به توسعه‌ای با کره‌جنوبی داشته است که به دلیل تحریم‌ها دچار مشکل شد.

وزیر صنعت، تجارت و انرژی کره‌جنوبی که ریاست یک هیأت ٢٠ نفره متشکل از مدیران وزارتخانه‌های مختلف این کشور را برای سفر به ایران بر عهده دارد برای حضور در یازدهمین نشست کمیسیون اقتصادی مشترک ایران و کره، به تهران سفر کرده است.

 

وزارت صنایع، تجارت و انرژی کره‌جنوبی پیش از این سفر در بیانیه‌ای اعلام کرد: تهران و سئول یازدهمین نشست کمیسیون اقتصادی مشترک را در چارچوب نشست کمیته همکاری‌های اقتصادی دو کشور با حضور مقام‌ها و بازرگانان در تهران برگزار می‌کنند.