وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با بیان اینکه کیفیت اینترنت بهتر خواهد شد، گفت: خدمات ارتباطی و رفاهی برای زائران اربعین در نظر گرفته شده است. به گزارش مهر، عیسی زارعپور؛ با اشاره به دستاوردهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در یکسال گذشته، گفت: فیبرنوری یکی از بزرگترین پروژههای در دستور کار وزارت ارتباطات است […]
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با بیان اینکه کیفیت اینترنت بهتر خواهد شد، گفت: خدمات ارتباطی و رفاهی برای زائران اربعین در نظر گرفته شده است. به گزارش مهر، عیسی زارعپور؛ با اشاره به دستاوردهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در یکسال گذشته، گفت: فیبرنوری یکی از بزرگترین پروژههای در دستور کار وزارت ارتباطات است که به منظور تحول در اینترنت کشور انجام میشود و انشاا… تا پایان دولت همه شهرهای کشورمان تحت پوشش فیبرنوری قرار خواهند گرفت. وی افزود: برای این منظور در حالحاضر از میان هزار و ۴۰۰ شهر کوچک و بزرگ کشورمان غیر از هشت کلانشهر اصلی حدود هزار و ۲۰۰ شهر تعیینتکلیف شدند و اپراتورشان مشخص شده است. ۱۰ روز گذشته پروانه جدید یکپارچه خدمات شبکه به اپراتورهای ارتباطی واگذار کردیم و به این ترتیب پروژه فیبرنوری بین هفت اپراتوری که مجوز گرفتند تقسیم شد. اکنون در هزار و ۲۰۰ شهر مشخص است که کدام یک از این هفت اپراتور مسؤولیت توسعه فیبرنوری در آن شهر را دارند. زارعپور؛ با اشاره به لزوم همکاری همه دستگاهها برای پیشرفت فیبرنوری و اتمام پروژه تا پایان سال ۱۴۰۴ تصریح کرد: گاهی اوقات مقاومتهایی وجود داد تا این پروژه شکل نگیرد اما با همکاری همه عوامل از جمله فراهم شدن زیرساختهای شهری، پروژه فیبرنوری با سرعت بیشتری انجام میشود. وی همچنین، افزود: پروژه فیبرنوری به ۴۰ درصد پیشرفت میرسد و هشت میلیون خانوار تحت پوشش قرار میگیرند.
کیفیت اینترنت بهتر خواهد شد
وی درخصوص افزایش کیفیت اینترنت و پایداری وضعیت اینترنت در کشور، گفت: همه زیر مجموعههای وزارت ارتباطات اقدامات لازم را انجام میدهند تا هرگونه اختلال را شناسایی و آن را رفع کنند و و اخیراً هم طبق دستور رئیسجمهور کمیتهای برای رفع کندی اینترنت تشکیل شد که استقبال کردیم و برنامههای کوتاهمدت و میانمدت و بلندمدتی را در کنار برنامههای خودمان داشتیم اعلام کردیم بخشی از آن اجرا شده و انشاا… کیفیت اینترنت بهتر خواهد شد. البته نیازمند سرمایهگذاری است.
خدمات سکوهای بومی در ایام اربعین
زارعپور؛ درخصوص اقدامات و تمهیدات ارتباطی اربعین، گفت: در چند محور ستاد اربعین وزارتخانه تشکیل شد. بخشی از خدمات داخل کشور انجام میشود که قبلاً ما فقط از طریق سایتهای سیار و ثابت ارتباطات را تقویت میکردیم و امسال کار ویژهای انجام دادیم و استفاده از ارائه خدمات فناورانه به هموطنان در داخل و خارج از کشور است که یک نمونه از آن سکوهای جابهجایی مسافر است. یک کار بین دستگاهی خوب صورت گرفته و مردم میتوانند از طریق این سکوها به مرزها سفر کنند و سفرشان را به اشتراک بگذارند. علاوه بر این برخی سکوهای ارتباطی تأمین ارز و خرید دینار را به صورت غیرحضوری انجام میدهند. وی با اشاره به تهیه بستههای فناورانه برای زوار، گفت: یکی از خدمات فناورانه اربعین که از سال قبل در دستور کار سازمان فناوری اطلاعات بود، استفاده از ظرفیت سکوها برای جابجایی زوار بود که الحمدا…، امسال با مصوبه دولت و پیگیریهای ویژه معاون اول و همراهی وزارت راه، پلیس، بیمه، ستاد اربعین و البته تلاش و همدلی مدیران این سکوها، به ثمر نشست.
هزینه رومینگ و سیمکارت ارزانتر شد
زارعپور؛ در ادامه با اشاره به فعالیتهای ارتباطی برای زوار، گفت: توافقات خوبی با وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات کشور عراق داشتیم تا هزینههای ارتباطات برای زائران کمتر شد. قیمت و خدماتی که برای سیم کارت زائران ارائه میشود نسبت به سال گذشته ارزانتر شده است و همچنین هزینه رومینگ با این توافقات کاهش یافت. وی همچنین درخصوص نحوه تهیه بسته اینترنتی گفت: مردم باید بسته اینترنتی را در ایران حداقل یک روز قبل از رفتن به سفر خریداری کنند، در غیر این صورت هزینه رومینگ غیربستهای خیلی بالاست. زارعپور؛ با اشاره به اقدامات مهم شرکت زیرساخت و پست بانک برای زائران اربعین، گفت: شرکت ملی پست هم اقداماتی را همچون گذشته در دست اقدام دارد از جمله خدمت پست یافته که این خدمت در طول مسیر برای اشیا گمشده زائران وجود دارد و همچنین مهمترین اقدامتی که شرکت ملی پست دنبال میکند توزیع گذرنامههای اربعین است که در حالحاضر میانگین روزی ۱۰۰ هزار گذرنامه توسط شرکت ملی پست توزیع میشود. وی با اشاره به استفاده میلیونی مردم از سکوهای بومی، گفت: تلاش ما این است این پلتفرمها خدمات جدیدی ارائه دهند. اتصال متقابل پیامرسانها در چهار پیامرسان برقرار شده و اولین کشوری هستیم که این طرح را اجرا میکنیم. بعد از ما اروپا این فعالیت را انجام میدهد. زارعپور؛ درخصوص پنجره ملی خدمات دولت هوشمند گفت: همه خدمات دستگاهها لازم است در پنجره ملی خدمات هوشمند انتقال یابد. در حالحاضر حدود سه هزار خدمت در این پنجره انجام میشود و امسال فعالیتی که در حال انجام است کمیته نظارتی هوشمندسازی دولت است که آن را بررسی میکنیم.
دیدگاه بسته شده است.