معاون ساخت و توسعه راهآهن، بنادر و فرودگاههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل، از هدفگذاری برای تکمیل یکهزار و ۳۳۵ کیلومتر مسیر ریلی تا پایان دولت سیزدهم خبر داد. به گزارش مناقصهمزایده، عباس خطیبی؛ ضمن تبریک هفته دولت، اعلام کرد: در سالجاری با اتصال استان کردستان از طریق راهآهن همدان-سنندج، استان اردبیل بهواسطه محور […]
معاون ساخت و توسعه راهآهن، بنادر و فرودگاههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل، از هدفگذاری برای تکمیل یکهزار و ۳۳۵ کیلومتر مسیر ریلی تا پایان دولت سیزدهم خبر داد. به گزارش مناقصهمزایده، عباس خطیبی؛ ضمن تبریک هفته دولت، اعلام کرد: در سالجاری با اتصال استان کردستان از طریق راهآهن همدان-سنندج، استان اردبیل بهواسطه محور ریلی میانهـاردبیل و استان آذربایجانشرقی با افتتاح راهآهن بستانآباد-خاوران سه مرکز استان به شبکه ریلی کشور متصل میشود که ثبت رکورد جدیدی در توسعه شبکه ریلی در دولت سیزدهم خواهد بود. معاون ساخت وتوسعه راهآهن، بنادر و فرودگاهها از هدفگذاری برای تکمیل ۱۳۳۵کیلومتر مسیر ریلی تا پایان دولت سیزدهم خبر داد و گفت: افتتاح محور ریلی زاهدان-خاش به طول ۱۵۵ کیلومتر، محور ریلی بستانآباد-خاوران به طول ۴۴ کیلومتر، راهآهن رشت-کاسپین به طول ۳۷ کیلومتر، همدان-سنندج به طول ۱۵۱ و میانهـاردبیل به طول ۱۷۵ کیلومتر بخشی از دستاوردهای کلیدی دولت سیزدهم در حوزه تکمیل شبکه ریلی کشور به حساب میآیند. خطیبی؛ راهآهن میانهـاردبیل به طول ۱۷۵ کیلومتر را یکی از سختترین مسیرهای ریلی در حال احداث کشور اعلام کرد و گفت: احداث ۳۲ کیلومتر تونل و گالری، ۶۱ دستگاه تونل و ۲۹ دستگاه پل بزرگ تنها بخشی از سختیهای اجرا در این پروژه است که تمامی با استفاده از توان و تخصص مهندسان ایرانی و با استفاده از تکنولوژیهای بومی صورت گرفته است و تا پایان سالجاری آماده بهرهبرداری میشود. وی تکمیل کریدورهای ریلی با هدف اتصال به شبکه ریلی کشورهای همسایه را از اولویتهای اصلی این حوزه دانست و اظهار کرد: تکمیل راهآهن رشت-کاسپین با هدف اتصال ریلی بنادر جنوبی به بنادر شمالی و استفاده از حملونقل ترکیبی دو وجهی ارزان و اقتصادی، بهطور قطع تاثیر بسزایی در ترانزیت بینالمللی و توسعه اقتصادی کشور دارد و یکی دیگر از طرحهای ریلی مهمی است که در سالجاری به بهرهبرداری میرسد. خطیبی؛ همچنین با اشاره به مذاکره با سایر کشورها به منظور مشارکت در ساخت خطوط ریلی در دولت مردمی، ادامه داد: با توجه به موقعیت ویژه جغرافیایی ایران و اهمیت تکمیل کریدورهای شمال-جنوب و شرق کشور برای حملونقل ارزان در زمان کوتاهتر چندین کشور برای همکاری در این زمینه اظهار تمایل کردهاند که موافقتامه مالی وام از روسیه در اردیبهشت ماه به امضای مقامات دو کشور ایران و روسیه رسیده است و قرارداد تجاری این همکاری در دست انجام است. وی از تأمین منابع مورد نیاز طرحهای اولویت دار ریلی از طریق تهاتر نفت خبر داد و گفت: این روش در چند پروژه ریلی در حال پیگیری است که مبلغ ۶۷۵ میلیارد تومان از این طریق در طرح چابهار-زاهدان هزینه شده است. معاون ساخت وتوسعه راهآهن، بنادر و فرودگاهها افتتاح راهآهن مبارکهـسفیددشت-شهرکرد به طول ۹۰ کیلومتر، راهآهن سبزوار-مشهد به طول ۴۵ کیلومتر، راهآهن بیرجند-یونسی به طول ۵۰ کیلومتر و ابر پروژه ریلی چابهار-زاهدان به طول ۶۲۸ کیلومتر را دیگر پروژههای قابل افتتاح تا پایان دولت سیزدهم در بخش ریلی اعلام کرد.
محمد قرهداغلی -مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل، با بیان اینکه در دولت سیزدهم ۳۸۷ کیلومتر راهآهن و ۲۳۶ کیلومتر آزادراه به بهرهبرداری رسید، گفت: در حالحاضر ۳۰۸۱ کیلومتر مسیر ریلی در حال اجراست. به گزارش مناقصهمزایده، خیرا… خادمی؛ در نشست خبری با بیان اینکه در دولت سیزدهم ۳۸۷ کیلومتر مسیر ریلی به بهرهبرداری […]
دیدگاه بسته شده است.