گروه خودرو- ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده در جدولی، تعداد گواهی اسقاط برای شمارهگذاری انواع خودروها را اعلام و رئیس این ستاد تأکید کرد که تا زمان تصویب آییننامه جدید، تمامی خودروهای تولیدی مکلفند از گروه گواهی اسقاطِ مجاز برای استفاده در گروه خودرویی تولیدی خود استفاده کنند. به گزارش مناقصهمزایده، ستاد نوسازی […]
گروه خودرو- ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده در جدولی، تعداد گواهی اسقاط برای شمارهگذاری انواع خودروها را اعلام و رئیس این ستاد تأکید کرد که تا زمان تصویب آییننامه جدید، تمامی خودروهای تولیدی مکلفند از گروه گواهی اسقاطِ مجاز برای استفاده در گروه خودرویی تولیدی خود استفاده کنند. به گزارش مناقصهمزایده، ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده در جدولی، معادل تعداد گواهی اسقاط را که برای شمارهگذاری انواع خودروها ضروری است، اعلام کرده است. بر این اساس بهترتیب، برای هر موتورسیکلت معادل یکهفتم گواهی اسقاط، سواری شخصی یک گواهی، تاکسی معادل دو گواهی، ون نوع M1 (تا ۸ مسافر و تناژ حمل بار تا ۱٫۵ تن) معادل سه گواهی، مینیبوس و ون نوع M2 (ﺣﺪﺍﮐﺜﺮ ۱ + ۱۶ مسافر ﻭ ﺗﻨﺎﮊ ﺣﻤﻞ ﺑﺎﺭ ﺗﺎ پنج ﺗﻦ) معادل پنج گواهی، اتوبوس شهری و بینشهری ۱۴ گواهی، وانت یک تن و پایینتر دو گواهی، وانت بالاتر از یک تن و کامیونت ۲ تا ۶ تن سه گواهی، کامیون سبک ۶ تا ۱۰ تن پنج گواهی، کامیون متوسط ۱۰ تا ۲۶ تن ۱۲ گواهی، کامیون سنگین ۲۶ تن و بالاتر ۱۴ گواهی و در نهایت کامیون کشنده معادل ۱۶ گواهی اسقاط نیاز دارند. در این رابطه، طبق اعلام سازمان گسترش و نوسازی صنایع (ایدرو)، مهران سالاریه؛ رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده، ضمن اشاره به ﺍﺑﻼﻍ ﺍﺻﻼﺣﯿﻪ ماده ۱۰ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﺳﺎﻣﺎﻧﺪﻫﯽ ﺻﻨﻌﺖ ﺧﻮﺩﺭﻭ، اظهار کرد: بر این اساس خودروهای تولیدی مشمول قانون مذکور به هفت گروه شامل انواع ﻣﻮﺗﻮﺭﺳﯿﮑﻠﺖ، سواری، ون، وانت، کامیونت، مینیبوس، اتوبوس، کامیون و کشنده تقسیم میشوند. وی تأکید کرد: تمامی این خودروها در چهار گروه گواهی اسقاط شامل موتورسیکلت، سواری، دیزل سبک و دیزل سنگین قرار گرفتهاند که براساس جدول معادلسازی، تعداد گواهی اسقاط مورد نیاز برای خودروهای تولیدی و وارداتی مشخص شده است تا سازندگان و واردکنندگان وسایلنقلیه براساس آن برای شمارهگذاری محصولات خود اقدام کنند. رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خوردوهای فرسوده، تصریح کرد: تا زمان تصویب آییننامه جدید، تمامی خودروهای تولیدی مکلف هستند از گروه گواهی اسقاط مجاز برای استفاده در گروه خودرویی تولیدی خود استفاده کنند. گفتنی است که یکی از ارکان شمارهگذاری وسایلنقلیه تولیدی یا وارداتی نوشماره، دریافت مجوز از ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده است؛ بنابراین تمامی وسایلنقلیه نوشماره اعم از سبک، سنگین و موتورسیکلت برای دریافت مجوز شمارهگذاری یا مشمول ارائه گواهی اسقاط یا پرداخت عوارض مربوطه به صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته وزارت صنعت،معدنوتجارت هستند.طبق تأکید ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده، تولیدکنندگان خودرو و موتورسیکلت که نسبت به ارائه عوارض اسقاط برابر قانون اقدام نکنند؛ برابر هماهنگی انجام شده با پلیس راهور فراجا، شمارهگذاری محصولات این دسته از تولیدکنندگان متوقف شده و انجام نخواهد شد.
رئیس انجمن مراکز اسقاط و بازیافت خودرو، درخصوص ملاک تعیین تعداد گواهی اسقاط خودرو توضیحاتی ارائه داد. به گزارش باشگاه خبرنگارانجوان، محمود مشهدیشریف؛ رئیس انجمن مراکز اسقاط و بازیافت خودرو، درخصوص تعداد گواهی اسقاط برای خودروهای فرسوده، گفت: برای واردات خودرو براساس گرید انرژی محاسبه میشود بهطوری که برای خودروهای وارداتی سه رتبه انرژی (B […]
رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده، گفت: متقاضیان واردات خودروی دستدوم، برای شمارهگذاری خودرو میتوانند گواهی اسقاط را از سامانه ستاد نوسازی ناوگان خریداری کنند و نیازی به خرید خودروی فرسوده نیست. به گزارش مناقصهمزایده، مهران سالاریه؛ درخصوص آییننامه اجرایی واردات خودروهای دستدوم، گفت: برای واردات خودرو به داشتن خودرو فرسوده و یا […]
رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده، با اشاره به قانون ساماندهی صنعت خودرو، گفت: تولیدکنندگان وسایل نقلیه مکلفند برای دریافت مجوز شمارهگذاری نسبت به ارائه گواهی اسقاط و در صورت نبود آن، واریز ۱٫۵ درصد مبلغ خودرو اقدام کنند. به گزارش مناقصهمزایده، مهران سالاریه؛ اظهار کرد: در پی ابلاغ اصلاحیه قانون ساماندهی صنعت […]
دیدگاه بسته شده است.