عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران، با اشاره به وجود دانش فنی تولید خودروهای برقی در دانشگاهها، مؤسسات پژوهشی و شرکتهای دانشبنیان، اظهار داشت: تبدیل دانش به فناوری در حوزه برقیسازی نیازمند همکاری مشترک با بزرگترین شرکتهای دنیا از جمله شرکتهای چینی است. به گزارش خبرخودرو، ابوالفضل خلخالی؛ عنوان کرد: میانگین انتشار آلایندگی […]
عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران، با اشاره به وجود دانش فنی تولید خودروهای برقی در دانشگاهها، مؤسسات پژوهشی و شرکتهای دانشبنیان، اظهار داشت: تبدیل دانش به فناوری در حوزه برقیسازی نیازمند همکاری مشترک با بزرگترین شرکتهای دنیا از جمله شرکتهای چینی است. به گزارش خبرخودرو، ابوالفضل خلخالی؛ عنوان کرد: میانگین انتشار آلایندگی و دی اکسید کربن (CO2) خودروهای سواری در ایران حدود ۱۷۰ و در اروپا حدود ۹۵ گرم در کلیومتر است و در آینده نزدیک به ۵۹ گرم در کلیومتر کاهش پیدا خواهد کرد. وی با اشاره به اینکه سرانه مصرف سوخت در ایران ۱۰ برابر ژاپن و دو برابر چین است، اضافه کرد: در شرایط فعلی بهینهسازی مصرف سوخت با توجه به افزایش سرانه مصرف سوخت در کشور یک الزام است. این کارشناس صنعت خودرو، رشد و توسعه خودروهای هیبرید و برقی را از راهکارهای کاهش مصرف سوخت در کشور عنوان و بیان کرد: تولید خودروهای هیبرید و برقی مستلزم توسعه دانش فنی و سرمایهگذاری برای تولید اجزای مرتبط است و قاعدتاً بنگاههای اقتصادی بدون ارائه مشوقهای لازم از سوی سیاستگذار به این حوزه ورود پیدا نخواهند کرد. خلخالی؛ با بیان اینکه تغییر رویکرد وزارت صمت حاکی از اتخاذ سیاستهای مثبت در حوزه برقیسازی است، افزود: سیاستهای مرتبط با نظام تعرفهگذاری، سرمایهگذاری مناسب و حمایت از توسعه محصولات برقی در کشور از جمله سیاستهایی است که باید در دستور کار سیاستگذار قرار بگیرد. وی با اشاره به وجود دانش فنی تولید خودروهای برقی در دانشگاهها، مؤسسات پژوهشی و شرکتهای دانشبنیان، اظهار داشت: تبدیل دانش به فناوری در حوزه برقیسازی نیازمند صرف وقت و هزینه بیشتر و همکاری مشترک با بزرگترین شرکتهای دنیا از جمله شرکتهای چینی که پیشرفت قابلتوجهی در این زمینه داشتهاند، است. عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران، در ادامه بر لزوم حمایتهای ویژه دولت به منظور ایجاد زیرساختهای برقیسازی در کشور تأکید کرد و گفت: بهعنوان مثال در حوزه باتری خودروهای برقی مطالعات خوبی در دانشگاههای کشور انجام شده و مؤسسه توان با سرمایهگذاریهای هر چند محدود به این حوزه ورود پیدا کرده و ساخت باتریها در مرحله نمونهسازی قرار دارد اما تجاریسازی آنها مستلزم بالاترین سطح بلوغ فناوری (TRL) در این حوزه است. خلخالی؛ یادآور شد: از طرفی با توجه به، بهروزرسانی مستمر تکنولوژی ساخت بانریها باید ابتدا بر پایه توسعه اجزای محصولات برقی در دنیا عمل کرده سپس نسبت به ایجاد خطوط تولید انبوه خودروهای برقی در کشور اقدام کنیم. وی اضافه کرد: یکی دیگر از اجزای خودروهای برقی قوای محرکه الکتریکی است که در این بخش نیز موتورهای DCرا داریم که به صورت براشلس عمل میکنند و توسعه آنها در کشور مستلزم سرمایهگذاریهای فراوان است. این کارشناس صنعت خودرو، در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به تجربه تولید خودرو برقی در کشور از جمله تولید تارا برقی توسط شرکت ایران خودرو با همکاری شرکت جتکو و همچنین برقیسازی محصول J4 کرمان موتور با همکاری مکو میتوان از این فرصت استفاده کرده و به تدریج از خودروهای با سوخت فسیلی به سمت خودروهای برقی حرکت کرد.
با وجود سیاست دولتی در برقیسازی صنعت خودرو و الزام خودروسازان در حرکت به سوی تولید خودروهای برقی، اما واقعیت این است که به دلیل وجود مشکلات زیرساختی در تأمین شبکه شارژ خودروهای برقی، خودروهای هیبرید مانند لاماری ایما HEV گزینه به مراتب مناسبتری برای بازار خودروی ایران است. به گزارش پرشینخودرو، نمایشگاه خودروی چین […]
دیدگاه بسته شده است.