سومین بازار آب کشور با حضور معاون تحقیقات و فناوری وزیر نیرو و جمعی از مسؤولان استانی و شهرستانی در سمنان راهاندازی شد. به گزارش مناقصهمزایده، نخستین بازار آب استان سمنان و سومین بازار آب کشوربا هدف اینکه کشاورزان در صورت صرفهجویی ناشی از افزایش بهرهوری آب کشاورزی، میزان مازاد بر آب مصرفی خود را […]
سومین بازار آب کشور با حضور معاون تحقیقات و فناوری وزیر نیرو و جمعی از مسؤولان استانی و شهرستانی در سمنان راهاندازی شد. به گزارش مناقصهمزایده، نخستین بازار آب استان سمنان و سومین بازار آب کشوربا هدف اینکه کشاورزان در صورت صرفهجویی ناشی از افزایش بهرهوری آب کشاورزی، میزان مازاد بر آب مصرفی خود را به صورت رقابتی و با قیمت مناسب برای مصارف دیگر به فروش برساند با نام به «دفتر کارگزاری بازار تبادل آب سمنان» به بهرهبرداری رسید. هدف از تشکیل بازار آب این است که کشاورز این امکان را داشته باشد در صورت صرفهجویی ناشی از افزایش بهرهوری آب کشاورزی، میزان مازاد بر آب مصرفی خود را به صورت رقابتی و با قیمت مناسب برای مصارف دیگر به فروش برساند. مریم نجفیکارگر؛ معاون وزیر نیرو، با بیان اینکه شش استان برای پایلوت این طرح برگزیده شده که سمنان نیز در زمره آنهاست، اظهار داشت: با توجه به کمبود منابع آبی در استان سمنان، از ایجاد بازار آب در سمنان استقبال شد. نجفیکارگر؛ با بیان اینکه تنشهای آبی سبب انتخاب سمنان برای سومین استان میزبان این طرح بوده است، تأکید داشت: طرح بازار آب از جمله طرحهای پیشران است که با توجه به کمبود آب در استان اجرا میشود. وی با بیان اینکه با توجه به کمبود منابع آبی در استان سمنان، از ایجاد بازار آب در سمنان استقبال شد، گفت: سمنان، سومین استانی در کشور است که کارگزاری بازار آب در آن راهاندازی شده و قرار است در سه استان دیگر هم این طرح به اجرا در بیاید. معاون تحقیقات و فناوری وزیر نیرو، گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا ابتدای سالجاری شرکتهای دانشبنیان فعال در زمینه برق و آب کشور به یک هزار واحد رسیده است. لذا باید تأکید کرد که حمایت از دانشبنیانها و اقدامات ویژه در حوزه کاهش مصرف آب و برق در زمره اولویتهای وزارتخانه است. نجفیکارگر؛ در ادامه از توجه وزارتخانه به مقوله دانشبنیان و راهکارهای ارتقای بهرهوری خبر داد و افزود: در مجموعه وزارت نیرو، تعداد شرکتهای فعال دانشبنیان در دولت سیزدهم ۳۰ الی ۴۰ درصد افزایش داشته است. وی ضمن بیان اینکه برای تشکیل شبکه ملی بازار آب در کشور برنامهریزی شده است، تأکید کرد: بستر و فضای رقابتی تحت عنوان بازار آب، در این طرح فراهم شده تا بتوانیم منابع حاصل از بهرهوری و صرفهجویی آب را به خود کشاورزان بازگردانیم.
معاون برنامهریزی شرکت آب منطقهای یزد، گفت: امروزه با تقاضای روزافزون برای آب در کنار منابع محدود سفرههای آب زیرزمینی، یکی از راهکارهای دولتها برای مدیریت تأمین آب بهویژه برای متقاضیانی که به دلیل نبود باقیمانده تخصیص امکان تأمین آب ندارند، استفاده از پتانسیل بازارهای محلی آب است. به گزارش مناقصهمزایده، حسین کوثری؛ افزود: با […]
دیدگاه بسته شده است.