معاون حملونقل وزیر راهوشهرسازی، از تلاش برای تحقق مفاد آییننامه حمایت از تولید دانشبنیان در حوزه وزارت راهوشهرسازی خبر داد. به گزارش مناقصهمزایده، شهریار افندیزاده؛ با اشاره به ابلاغ آییننامه حمایت از تولید دانشبنیان در حوزه راهوشهرسازی، گفت: با تصویب و ابلاغ این سند در اسفندماه ۱۴۰۱ توسط هیأت وزیران و تکالیف مقرر در آن، […]
معاون حملونقل وزیر راهوشهرسازی، از تلاش برای تحقق مفاد آییننامه حمایت از تولید دانشبنیان در حوزه وزارت راهوشهرسازی خبر داد. به گزارش مناقصهمزایده، شهریار افندیزاده؛ با اشاره به ابلاغ آییننامه حمایت از تولید دانشبنیان در حوزه راهوشهرسازی، گفت: با تصویب و ابلاغ این سند در اسفندماه ۱۴۰۱ توسط هیأت وزیران و تکالیف مقرر در آن، معاونت حملونقل وزارت راهوشهرسازی مطالعات مربوط به پیادهسازی زیستبوم استارتآپی حملونقل کشور و استفاده از ظرفیت شرکتهای دانشبنیان را در دستور کار قرار داده است. معاون حملونقل وزارت راهوشهرسازی، با تشریح ابعاد مختلف این موضوع، گفت: یکی از قیود اصلی و اساسی در طراحی و پیادهسازی این زیستبوم، شناخت صحیح چالشها و ضعفهای موجود در این حوزه است که تلاش شده براساس مطالعات تعریف شده و روشهای علمی و تحقیقاتی این مسائل شناسایی و تبیین شود. وی ادامه داد: در همین راستا برگزاری جلسات مشترک با شرکتهای دانشبنیان فعال در بخشهای چهارگانه جادهای، ریلی، هوایی و دریایی صورت برگزار شده و علاوه بر آن از طریق مصاحبههای نیم ساختاریافته و یا گروههای کانونی با جامعه هدف این موضوع، ابعاد مختلف مسأله با دقت و صحت بالایی مورد تحلیل قرار گرفته است. افندیزاده؛ در ادامه، افزود: لزوم تدوین سازوکارهای حمایتی در زمینههای مختلف، چالشهای مالیاتی و بیمهای، ارائه تسهیلات پولی و مالی، ضرورت تدوین چارچوب حقوقی مناسب قراردادها با شرکتهای دانشبنیان، باز طراحی روند مناقصات، عدم تطابق پیشرفت فیزیکی و ریالی پروژهها، ضعف و یا عدم وجود استانداردهای مربوطه، ملاحظات نسبت به تولید بار اول، چالشهای بازاریابی و نیروی انسانی متخصص، لزوم فرهنگسازی مناسب بهخصوص در بدنه کارفرمایی و ارتقای سطح ریسکپذیری، لزوم انتشار و دسترسی مناسب به داده و اطلاعات و دیگر موارد مرتبط تنها بخشی از چالشهای فعالیت شرکتهای دانشبنیان زیستبوم موجود است. معاون حملونقل وزیر راهوشهرسازی، در پایان ضمن تأکید بر ضرورت بهرهمندی از ظرفیت دانشبنیان در حوزه حملونقل کشور که منجر به افزایش بهرهوری، کاهش هزینهها، افزایش شفافیت و ارائه خدمات مطلوب به کاربران میشود، اشاره کرد: تدوین برنامه راهبردی این موضوع منطبق بر مطالعات دقیق در قالب گروههای کانونی مربوط به مؤلفههای مختلف توسعه زیستبوم در حال انجام است که مقرر شده پس از آن، برنامه اقدام عملیاتی و نقشهراه در سه بازه زمانی کوتاه، میان و بلندمدت برای پیادهسازی این زیستبوم برای وزارت راهوشهرسازی ترسیم شود.
دیدگاه بسته شده است.