دانشگاه شریف شریک راهبردی شرکت مخابرات ایران شد

با هدف تزریق مفاهیم نوین IT و خدمات مشاوره دانشگاه شریف شریک راهبردی شرکت مخابرات ایران شد ارزش بازار مخابرات در مرز ۲۰ هزار میلیارد تومان با امضای تفاهم‌نامه مشارکت راهبردی مخابرات و دانشگاه شریف این دانشگاه با هدف تزریق مفاهیم نوین IT و رسیدن به یکپارچگی فنی، شریک راهبردی شرکت مخابرات شد. به گزارش […]

با هدف تزریق مفاهیم نوین IT و خدمات مشاوره

دانشگاه شریف شریک راهبردی شرکت مخابرات ایران شد

ارزش بازار مخابرات در مرز ۲۰ هزار میلیارد تومان

با امضای تفاهم‌نامه مشارکت راهبردی مخابرات و دانشگاه شریف این دانشگاه با هدف تزریق مفاهیم نوین IT و رسیدن به یکپارچگی فنی، شریک راهبردی شرکت مخابرات شد.

به گزارش فارس، تفاهم‌نامه همکاری میان شرکت مخابرات ایران و دانشگاه شریف با موضوع مشارکت راهبردی در محل ساختمان شرکت مخابرات ایران در سردار جنگل امضا شد.

این تفاهم‌نامه که میان رسول‌سراییان، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران و فتوحی فیروزآباد، رییس دانشگاه صنعتی شریف به امضا رسید، ۳ محور آزمایشگاه، نوآوری و توانمندسازی نیروی انسانی را شامل می‌شود.

در این مراسم رسول سراییان با اشاره به هدف از مشارکت راهبردی مخابرات و دانشگاه شریف، گفت: شرکت‌های بزرگ معمولاً یک دانشگاه را به عنوان شریک راهبردی خود انتخاب می‌کنند.

وی با اشاره به تصویب ره‌نگاشت (برنامه تحول) ۵ ساله شرکت مخابرات ایران، گفت: ره‌نگاشت دارای بندهایی است که از مفاد آن تربیت مدیران و کارشناسان خبره است.

به گفته وی، با توجه به تغییرات فناوری و تغییرات بازار مخابرات به شرکایی نیاز دارد که با تزریق دانش و توانمندی به این شرکت مدت زمان اجرای ره‌نگاشت را حتی به کم‌تر از ۵ سال کاهش دهند.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، گفت: با این مشارکت راهبردی، شرکت مخابرات ایران از امکان توانمندسازی نیروهای خود از طریق دوره‌های دانشگاه شریف و جذب نخبه‌های این دانشگاه استفاده خواهد کرد.

وی از دیگر محورهای این تفاهم‌نامه به ارایه سرویس‌های ارزش افزوده، هم‌افزایی مخابرات ایران در ارتباطات سیار، ارایه خدمات مشاوره و توسعه فناوری فیبر نوری اشاره کرد.

به گفته سراییان، راه‌اندازی آزمایشگاه خدمات ارزش افزوده دانشگاه از دیگر موارد مهم تفاهم‌نامه مشارکت راهبردی مخابرات و دانشگاه شریف است.

در این مراسم همچنین برات‌قنبری، رییس هیأت مدیره شرکت مخابرات ایران یادآور شد: با این تفاهم امکان برقراری دوره‌های آموزشی پیشرفته توسط دانشگاه شریف با هدف فعالیت نیروی انسانی خبره برای مخابرات فراهم می‌شود.

 

قنبری گفت: مخابرات یک بنگاه اقتصادی ۱۶ هزار میلیارد تومانی است که اخیراً حجم بازار آن به ۲۰ هزار میلیارد تومان نیز نزدیک شده است.