حاتمیکیا: دهه ۶۰ آزادی بیشتر بود حاتمیکیا جشنواره فیلم کوتاه تهران با اشاره به اینکه هیچگاه ادعا نکرده است که یک فیلمساز حرفهای است، بیان کرد نمیتوان به فیلمساز مؤلف سفارش ساخت داد. به گزارش مهر، نخستین نشست از سری نشستهای «سینما و یک دیدگاه» در جشنواره فیلم کوتاه تهران با حضور ابراهیم حاتمیکیا برگزار […]
حاتمیکیا: دهه ۶۰ آزادی بیشتر بود
حاتمیکیا جشنواره فیلم کوتاه تهران با اشاره به اینکه هیچگاه ادعا نکرده است که یک فیلمساز حرفهای است، بیان کرد نمیتوان به فیلمساز مؤلف سفارش ساخت داد.
به گزارش مهر، نخستین نشست از سری نشستهای «سینما و یک دیدگاه» در جشنواره فیلم کوتاه تهران با حضور ابراهیم حاتمیکیا برگزار شد. در این نشست ابراهیمحاتمیکیا با بیان اینکه در دهه ۶۰ نوعی آزادی وجود داشت که امروز شاهد آن نیستیم، خاطرنشان کرد: در دهه ۶۰ فیلمسازان زیادی وجود داشتند که خارج از ایران و در جشنوارههای مختلف، طیفی از آنها کنار هم میایستادند که هر کدام زبان خود را داشتند. فیلمساز مؤلف نمیتواند فیلمی غیر از این بسازد اما اگر در حوزهای که کار بلد است ورود پیدا کند، پادشاهی خواهد کرد.
این کارگردان سینمای ایران، گفت: کارگردان مؤلف جهان خود را توضیح میدهد؛ این شاید با فیلمهای اول او دیده نشود و بعدها از درون آثارش استخراج شود.
وی با بیان اینکه ممکن است کارگردانان فیلمهایی بسازند که تهیهکنندگان دولتی و غیردولتی وارد کار شوند و بگویند اتفاقا میخواهیم این کارگردان حرف خودش را بزند، ادامه داد: احترام آن شخص مؤلف موجب میشود تا وقتی میخواهند به او کار بسپرند، بدانند که نمیتوان چیزی را که خودشان میخواهند برای ساخته شدن به وی بگویند. حاتمیکیا با اشاره به فیلمهایی که خود ساخته است، گفت: هیچوقت ادعای فیلمسازی حرفهای نداشتم و تنها چیزهایی را که بلد هستم، میسازم. من جهانی را توضیح میدهم که برای خودم است که شاید سر آن کتک میخورم و عدهای را عصبانی میکنم.
کارگردان فیلم سینمایی «مهاجر»، با اشاره به اینکه من نسل آنالوگ هستم و سخت است که وارد فضای دیجیتال شوم، تأکید کرد: زمانی که کارگردانان فیلم اولی برای ساختن فیلم خود به من مراجعه میکنند و درباره فیلمنامهشان از من نظر میخواهند، سعی میکنم صحبتی نکنم؛ چون نمیدانم در جهان او چه میگذرد و آیا قرار است همین طرحی را که به من داده است، بسازد.
این کارگردان سینما در پایان با تأکید بر اینکه اصرار بر آنچه میخواهیم بسازیم خیلی مهم است و جهان، جهانی است که باید هر کس از درون خود جواب بگیرد، گفت: در ایران ما آثاری از شهرهای مختلفی چون کردستان و زاهدان داریم که آثار خیلی خوب و قابل تحسینی هستند. در واقع سینما یعنی به تو فرصت میدهم نظر خود را درباره آنچه میخواهی بگویی و از این نظر ایران جای بسیار خوبی است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.