نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی، درباره زیان انباشته خودروسازان، گفت: خودروسازان نباید به دنبال این باشند که زیان انباشته خود را از جیب مردم بردارند این در حالی است که خودروسازیها به دنبال این هستند که هر ساله این زیان را از مردم بگیرند و خود را با جیب مردم سرپا نگه دارد. […]
نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی، درباره زیان انباشته خودروسازان، گفت: خودروسازان نباید به دنبال این باشند که زیان انباشته خود را از جیب مردم بردارند این در حالی است که خودروسازیها به دنبال این هستند که هر ساله این زیان را از مردم بگیرند و خود را با جیب مردم سرپا نگه دارد. به گزارش مناقصهمزایده، الهویردی دهقانی؛ نماینده مردم ورزقان در مجلس شورایاسلامی، ادامه داد: خودروسازان باید برای کاهش زیان انباشته خود به سراغ اصلاح ساختار روند و اموال منقول و غیرمنقول مازاد خود را بهفروش رسانند. وی با بیان اینکه سهام دولت در شرکتهای خودروسازی کم است و براساس اصل ۴۴ قانون اساسی دولت فقط باید رگلاتور و سیاستگذار باشد و منافع کشور، ملت و تولیدکنندگان را تأمین کند، این در حالی است که دولت در خودروسازیها دخالت میکند، اضافه کرد: شکی در اینکه دو خودروساز بزرگ کشور زیان انباشته دارند نیست و همه ما را نیز گرفتار این زیان انباشته کردهاند و مستمر خواهان افزایش قیمت و… هستند. وی با بیان اینکه خودروسازان باید برای افزایش تیراژ تولید و استفاده از تکنولوژی بهروز و جذب سرمایهگذار خارجی و داخلی فکری کنند، اضافه کرد: خودروسازان باید در مرحله اول به سمت تولید خودروی ایمن و با استانداردهای بهروز دنیا و در گام بعدی تولید خودروی برقی بروند؛ وزارت نفت نیز باید به تحقق این هدف کمک کند زیرا هر ساله بر میزان مصرف بنزین افزوده میشود؛ در حالحاضر خودروهای تولیدی در هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش حدود ۱۰ لیتر بنزین -بیش از دو برابر دنیا- سوخت مصرف میکنند حال آنکه دنیا به سمت تولید خودروی برقی حرکت کرده است. وی با بیان اینکه ما چارهای نداریم به جز اینکه به سوی تولید خودروی برقی برویم، درباره برخی اظهارنظرها مبنی بر انتقاد از قیمتگذاری دستوری، گفت: این قیمتها در شرایط انحصاری تعیین شده است و باید به این پرسش پاسخ داده شود که آیا محصولات تولیدی توسط این شرکتها با قیمتهای فعلی در سایر کشورها مشتری دارد یا خیر؟ چرا خودروسازان نمیتوانند با وجود استفاده از انرژی یارانهای با خودروهای خارجی رقابت کنند؟ برای رفع این مشکل دولت باید واردات خودرو را با تعرفههای منطقی انجام دهد تا خودروسازان ملزم به تولید خودروی باکیفیت و با قیمتهای مناسب شوند
گروه خودرو- با توجه با این موضوع که طی چند روز گذشته بحث افزایش بهای کارخانهای محصولات خودروسازان خبرساز شده که شاهد اِعمال این افزایش قیمتها از سوی خودروسازان هستیم. اما مسئله اصلی آن است که با این افزایش قیمتها تا چه حدی مشکلات خودروسازان در زمینههای مالی و زیانانباشتهای که با خود به دوش […]
گروه خودرو- طی روزهای اخیر و کشمکشها بر سر بهروزرسانی قیمت محصولات خودروسازان، حواشی بسیاری را همراه داشت و در میان تأیید و تکذیبهای مسئولان، شرکت خودروسازی ایرانخودرو علیرغم تکذیب بر افزایش قیمتها، نرخ محصولات خود را بالا برده و سریعاً آن را ابلاغ کرد تا هرچه سریعتر بتواند محصولات خود را با قیمتهای جدید […]
مهدی قرهداغلی -در چهارصدوبیستوهفتمین نشست هیئتعالی واگذاری که هفته قبل برگزار شد درباره واگذاری سهام شرکتهای ایرانخودرو و سایپا تصمیمگیری شد. هیئتعالی واگذاری، سازمان خصوصیسازی را به واگذاری مابقی سهام متعلق به دولت در شرکتهای ایرانخودرو سایپا مکلف کرد. این در حالی است که واگذاری سهام خودروسازان کلاف سردرگمی است که نیاز به تحقیق و اجرای […]
گروه خودرو- به گفته کارشناس صنعت خودرو، مشکل اصلی که در رابطه با خصوصیسازی وجود دارد، از سوی دولتیهاست نه بخشخصوصی و دولتها در پس این به عقب انداختنها، پنهان میشوند و موضوع اهلیت را بهانه میکنند. به گزارش مناقصهمزایده، امیرحسن کاکایی؛ کارشناس صنعت خودرو، درباره اهلیت داشتن در امر خصوصیسازی، گفت: اینکه هر امری […]
دیدگاه بسته شده است.