سهم ۵۹ درصدی تولید داخلی در خرید و فروش لوازم خانگی

مرکزآمار برای سال ۱۳۹۲اعلام کرد سهم ۵۹ درصدی تولید داخلی در خرید و فروش لوازم خانگی مرکز آمار ایران اعلام کرد: حدود ۵۹ درصد لوازم خانگی خریداری و فروخته شده (کالاهای منتخب در این طرح آماری) در سال ۱۳۹۲، تولید داخل کشور بوده است. به گزارش ایرنا، از طرح آمارگیری از کارگاه‌های عمده و خرده‌فروشی […]

مرکزآمار برای سال ۱۳۹۲اعلام کرد

سهم ۵۹ درصدی تولید داخلی در خرید و فروش لوازم خانگی

مرکز آمار ایران اعلام کرد: حدود ۵۹ درصد لوازم خانگی خریداری و فروخته شده (کالاهای منتخب در این طرح آماری) در سال ۱۳۹۲، تولید داخل کشور بوده است.

به گزارش ایرنا، از طرح آمارگیری از کارگاه‌های عمده و خرده‌فروشی لوازم خانگی برای سال ۹۲ که مرکز آمار ایران منتشر کرده است، ۵۱ درصد پاسخگویان (فروشندگان لوازم خانگی)، کیفیت بالای لوازم خانگی خارجی را مهم‌ترین عامل توجه مشتریان، به لوازم خانگی خارجی می‌دانند.

قابل اعتماد نبودن و نداشتن کیفیت لوازم خانگی داخلی، در رقابت با رقبای خارجی، به ترتیب با ۴۷٫۵ و ۳۵ درصد، مهم‌ترین عوامل بی‌توجهی مشتریان به لوازم‌خانگی داخلی، از دید پاسخگویان بوده است.

نتایج نشان می‌دهد، مهم‌ترین دلیل بی‌کیفیت بودن لوازم خانگی داخلی از دید فروشندگان، به‌کار نگرفتن فناوری و نوآوری در ساخت کالاهای داخلی است.

براساس این گزارش، از نظر فروشندگان لوازم‌خانگی، فناوری پیشرفته با ۶۱ درصد و خلاقیت در طراحی مناسب کالاهای خارجی با ۴۶٫۵ درصد، از مهم‌ترین دلایل با کیفیت بودن لوازم خانگی خارجی بوده است.

نتایج طرح نشان می‌دهد، بهره‌وری هر کارکن در کارگاه‌های عمده و خرده‌فروشی لوازم خانگی ۱۹۹ میلیون ریال در سال ۱۳۹۲ بوده است.

 

یادآور می‌شود، نتایج تفصیلی طرح مذکور در قالب یک نشریه در دست چاپ و انتشار است، که کاربران می‌توانند به‌زودی از طریق درگاه ملی آمار به نشانی www.amar.org.ir و یا از طریق واحد اطلاع‌رسانی به آن دسترسی داشته باشند.